Show simple item record

dc.contributor.advisorKoçak, Ahmet
dc.contributor.authorAkyüz, Bilal
dc.date.accessioned2020-12-07T08:42:33Z
dc.date.available2020-12-07T08:42:33Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-06-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/116761
dc.description.abstractBu çalışmada Bahtin'in roman teorisine dair fikirleri çerçevesinde Orhan Pamuk'un deneysel, modernist ve bununla birlikte toplumsal izler de taşıyan ikinci romanı Sessiz Ev incelenmiştir. Çalışmada bir yandan Bahtin'in roman türü hakkındaki görüşleri üzerinde durulmuş öte yandan Orhan Pamuk'un roman anlayışına ve Sessiz Ev'in Türk romanındaki konumuna değinilmiştir. Çalışmanın temelini oluşturan üç kavramın yanında çalışmayı anlaşılır kılmak adına `kronotop` ve `diyaloji` kavramlarına da açıklık kazandırılmaya çalışılmıştır.Çalışma temel olarak iki kısımdan oluşmuştur. Kuramsal çerçevenin çizildiği ilk bölümde; `polifoni`, `heteroglossia`, `karnaval` gibi Bahtin teorisini anlamak için kullanılabilecek kimi anahtar kavramlar tartışılmış ve bu kavramlara açıklık kazandırılmaya çalışılmıştır. İkinci kısımda ise bu kavramlar üzerinden Sessiz Ev romanı incelenmiş ve kavramların roman üzerinden izleri sürülmüştür. Sonuç olarak `polifoni`, `heteroglossia` ve `karnaval` kavramlarının Pamuk'un bu romanında pek çok açıdan karşılığını bulduğu saptanmış, bu durum metinden alınan örneklerle ortaya konulmuştur.Anahtar kelimeler: Mihail Bahtin, Orhan Pamuk, polifoni, heteroglossia, karnaval, diyaloji
dc.description.abstractIn this study Orhan Pamuk's second novel Silent House was examined. This novel has not only experimental and modernist features but also some social traces. Our work not only focuses on Bakhtin's ideas about the novel genre but also Orhan Pamuk's ideas, his position in the Turkish novel and especially his second novel Silent House. In addition to the three main concepts, `chronotope` and `dialogism` also have been discussed to make the study more comprehensible. The basis of the study consists of two parts. First part is the theoretical framework section. In this part Bahtin's key concepts of `polyphony`, `heteroglossia` and `carnival` were analyzed to make them clear. In the second part, the concepts drawn within the theoretical framework are researched through the novel. As a result, it was understood that the terms `polyphony`, `heteroglossia` and `carnival` were found to be equivalent in many aspects of Pamuk's novel, and this was demonstrated with the examples taken from the text.Keywords: Mikhail Bakhtin, Orhan Pamuk, polyphony, heteroglossia, carnival, dialogismen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleMihail Bahtin`in romana dair görüşleri düzleminde bir okuma: Sessiz ev
dc.title.alternativeA reading in the context of Mikhail Bakhtin's opinions about novel genre: Silent house
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-16
dc.contributor.departmentTürk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10321491
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid623970
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineYeni Türk Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess