Show simple item record

dc.contributor.advisorÇodur, Muhammed Yasin
dc.contributor.authorCoşkun, Harun
dc.date.accessioned2020-12-07T08:40:18Z
dc.date.available2020-12-07T08:40:18Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-10-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/116434
dc.description.abstractDünya'da metropol ve gelişmekte olan kentlerde; trafik yoğunluğu hat safhaya ulaşmış, yerel yönetimler bu soruna karşı çeşitli yöntemler geliştirmişlerdir. Londra, Stockholm ve Milano gibi yerel yönetimler tıkanıklık fiyatlandırması yöntemini başarı ile uygulamışlardır. Bu çalışma, Erzurum kent merkezinde yer alan Cumhuriyet Caddesinde yaşanan trafik tıkanıklığı problemi için daha önceden yapılmamış uygulama olan tıkanıklık fiyatlandırması uygulamasını ele almıştır. Hem oluşturulan modele hem de yapılan ankete göre, Cumhuriyet Caddesi'nde belirlenen kordon güzergâhında teorik tıkanıklık fiyatlandırmasının hesabı yapılmıştır. Matlab 2015a programında oluşturulan modelde otomobil sahipliği, seyahat süresi, yakıt tüketimi ve emisyon maliyetleri kullanılmıştır. Ayrıca yapılan anket çalışması ile elde edilen veriler SPSS Statistics 17.0 paket programı ile veri analizi yapılarak toplum tarafından bu uygulamanın kabul edilebilirliği durumu ve toplumun bu konu hakkındaki düşünceleri öğrenilmeye çalışılmıştır. Çalışma sonucunda; kent merkezindeki trafik yoğunluğunun azalacağı ve özel otomobillerini her koşulda kullanmaya devam eden kullanıcılardan da önemli bir maddi gelir elde edileceği görülmektedir.
dc.description.abstractThe traffic congestion has been reach to a critical stage in the metropolis and developing cities, the local governments have developed various methods against the traffic jam. The governments such as London, Stockholm and Milano have applied the method of the congestion charge. This study has tackled the application of the congestion charge on which no study has been done for problem of the traffic congestion on the Cumhuriyet Street located in the city center of Erzurum. According to both the model created and the survey carried out, in the along the cordon route determined at Cumhuriyet Street, account of theoretical congestion pricing has been made. Costs of car ownership, trip time, fuel consumption and emission have been used in the model set up in the Matlab 2015a programme. Moreover, obtained with the survey carried out the data have been analyzed with the SPSS Statistics 17.0 packaged programme, as a result of it has been tried to learn what the thoughts of the public on the about this subject and acceptability situation of this application. In the result of the study, it has been observed that will be reduced the traffic congestion at the center of the city and also a significant amount of income will be made from the drivers who continue to drive their private cars in all conditions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTrafiktr_TR
dc.subjectTrafficen_US
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleKordon bazlı trafik tıkanıklık fiyatlandırılmasına örnek bir uygulama: Erzurum, Cumhuriyet Caddesi
dc.title.alternativeA sample scheme of cordon-based congestion charge: Erzurum, Cumhuri̇yet Street
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-22
dc.contributor.departmentİnşaat Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10202512
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERZURUM TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid513720
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess