dc.contributor.advisor | Maskan, Abdulkadir | |
dc.contributor.author | Demir, Cihat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T08:37:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T08:37:51Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/116064 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı orta öğretim kurumlarında çalışan fizik öğretmenlerinin sınıf yönetimine ilişkin tutum ve algılarını değerlendirmektir.Araştırmanın evrenini, 2004-2005 Eğitim-Öğretim yılı II. yarıyılında Diyarbakır il merkezindeki özel ve devlet okullarında görev yapan Fizik öğretmenleri oluşturmuştur.Araştırmanın örneklemini ise, Diyarbakır il merkezindeki orta öğretim kurumlarında görev yapan 63 fizik öğretmeni oluşturmuştur.Bu çalışmada iki ayrı veri toplama aracı kullanılmıştır. Bunlar;1. Çoktan seçmeli ve açık uçlu sorulardan oluşan anket (Ek-1 A, Ek-1 B ve Ek-1 C).2. Anket çalışmasından belli bir zaman sonra gerçekleştirilen mülakat (Ek-2).Araştırmanın istatistiksel analizleri SPSS paket programı kullanılarak yapılmış ve şu önemli sonuçlar elde edilmiştir:1. Fizik öğretmenlerinin sınıf yönetiminde disiplinci bir yaklaşım sergiledikleri görülmektedir.2. Davranış yönetimi bölümünde çalışma süreleri 1-10 yıl arasında değişen öğretmenler, çalışma süreleri 10 yıl ve üstünde olan öğretmenlere göre, daha çok disiplinci bir tutum sergilemektedirler.3. Fizik öğretmenleri daha çok aşırı ders yükü konusunda güçlük yaşamaktadırlar.4. Öğrencilerin gösterdikleri olumsuz davranışlar arasında, fizik dersine karşı olumsuz önyargı oluşturma ve devamsızlık yapma, okulda sigara içme, hırsızlık yapma, kendi aralarında argo konuşma, birbirlerine karşı fiziksel şiddet uygulama, öğretmenlerine karşı argo konuşmalar ve fiziksel şiddet, ekonomik koşulların yetersizliğinden dolayı derste başarısızlık ve kopya çekme olayları bulunmaktadır.5. Fizik öğretmenlerinin %50'sine yakınının üniversite'de yeterli öğretmenlik eğitimi aldıklarını, diğer %50'si ise üniversite'de yeterli öğretmenlik eğitimi almadığını belirtmektedirler. Üniversite'de yeterli öğretmenlik eğitimini almadıklarını düşünenler ise, kendilerini daha çok uygulama alanında yetersiz hissetmektedirler.6. Fizik öğretmenlerine göre, okul, sınıf ve laboratuar ortamında, erkek öğrenciler kız öğrencilere göre olumsuz davranış göstermeye daha yatkındırlar.Bu araştırmada elde edilen veriler ve yukarıda özetle belirtilen sonuçlara dayalı olarak, şu öneriler getirilmiştir:1. Fizik öğretmenlerinin sınıf yönetiminde, özellikle de Davranış Yönetimi boyutunda disiplinci yaklaşım göstermeleri dikkat çekicidir. Bunun nedeni araştırılmalıdır ve gerekli eğitici önlemler alınmalıdır.2. Fizik öğretmenlerinin ders yükü normal sınırlara çekilmelidir. Böylece aşırı ders ve iş yükünden kurtulan fizik öğretmenleri öğrenci için daha faydalı olabilir.3. Okulda, sınıfta ve laboratuarda öğrencinin gösterdiği olumsuz davranışları azaltmanın diğer bir yolu ise okul idaresi, aile, fizik öğretmenleri ve diğer okul çalışanlarının işbirliği yapmasıdır. Bu işbirliği süreklilik göstermelidir. Gerekli durumlarda Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Servisinden de destek istenmelidir.4. Okul idaresi, aile ve fizik öğretmenleri, sigara ve benzeri zararlı maddeleri kullanmanın, sınıfta cep telefonu v.b. elektrik-elektronik cihazları kullanmanın ve özellikle basılı ve görsel medyada yayınlanan şiddet içerikli programları izlemenin zararları konusunda öğrencileri sürekli eğitmelidirler.Böyle bir okul, sınıf ve laboratuar ortamında fizik öğretmenleri daha çok başarılı olabilirler. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to assess the attitudes and perceptions of physics teachers who work in secondary schools in terms of their class management.The general population of the study is composed of physics teachers serving in state and private secondary schools within the Diyarbakır city center during the second semester of the school year 2004-2005.The sampling of the study, however, comprises 63 physics teachers serving in secondary schools in the Diyarbakır city center.In the study two separate data collection methods were used:1-Multiple-choice questionnaires and open-end questionnaires (Appendix 1-A,Appendix 1-B and Appendix 1-C)2-Interview conducted a certain period of time after questionnaires (Appendix -2).Statistical analyses of the study were performed by using the SPSS packet programme and the following significant results were obtained.1- However, it can be seen that physics teachers have a more interventionist.2- Teachers whose working period in the department of behavioral management varies between 1 to 10 have been observed to exhibit a more interventionist when compared to teachers who have been working for 10 years or more.3- Physics teachers are experiencing difficulties rather due to excessive lesson load.4- Among the students unpleasant behaviors are negative prejudice against physics and absenteeism, smoking in school, theft, use of slang when they talk to each other, use of physical aggression to each other, talking to teachers with slang and use of violence towards teachers, failure due to economic problems, and cheating in the exams.5- Of physics teachers, nearly 50 % have pointed out that they had sufficient teacher education at university, while the other 50 % have said that they did not have adequate education. Those teachers who believe that they had insufficient teacher education at university feel themselves to be inadequate particularly in applying physics methods.6- According to physics teachers, the male students are more prone to disruptive behaviors in classrooms, school and laboratory with respect to the female studentsOn the basis of findings obtained from this study and the results summarized above, the following recommendations have been made:1- It is noticeable that physics teachers show a interventionist attitude in class management, particularly in behavioral management sub-dimension. The reason for this need to be investigated and the necessary constructive measures should be taken.2- The lesson load of physics teachers need to be drawn to normal limits. Thus, they can enhance their efficiency.3- If the school administration, families, physics teachers and other school staff work together, they could reduce those disruptive behaviors. However, this cooperation has to be permanent. Where necessary, the support should be requested from the department of psychological consultancy and guidance.4- School administration, families and physics teachers should educate students on the hazards of smoking and using drugs, bringing electric-electronic tools into class such as mobile phone, and matching programmers containing violent scenes on TV. In such a school, classroom and laboratory learning environment, physics teachers can be more successful | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Fizik ve Fizik Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Physics and Physics Engineering | en_US |
dc.title | Fizik öğretmenlerinin sınıf yönetimine ilişkin algıları ve tutumları üzerine bir araştırma | |
dc.title.alternative | An investigation on physics teachers' perceptions and attitude toward classroom management | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Fizik Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Classroom management | |
dc.identifier.yokid | 9001101 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 252786 | |
dc.description.pages | 64 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |