Show simple item record

dc.contributor.advisorTürko, Esra Sena
dc.contributor.authorDizlek, Sinem
dc.date.accessioned2020-12-07T08:35:52Z
dc.date.available2020-12-07T08:35:52Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/115762
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; bölgesel kalkınma bağlamında, Erzurum şehrinin turistler üzerindeki marka imajını araştırmaktır. Çalışmanın alt amacı ise şehrin turizm açısından pazarlama stratejileri geliştirilmesine katkı sağlamak ve markalaşma yolundaki değerlerini ortaya koymaktır. Şehir markası imajının Erzurum ili açısından incelenmesi, turizm sektörünü geliştirmek amacı ile çalışmalarda bulunan yerel ve ulusal kuruluşlar, özel sektör temsilcileri ve bölge halkı için bir temel oluşturacaktır. Çalışmanın şehir için doğru bir turizm politikasının belirlenmesine ve Erzurum'un marka imajının geliştirilmesine katkıda bulunması beklenmektedir. Şehrin markalaşma yolunda mevcut durumunu ortaya koyması açısından da önem arz etmektedir. Ayrıca Erzurum şehri için daha önce böyle bir çalışmanın yapılmamış olması bu eksikliğin giderilmesine katkı sağlayacak ve yapılacak olan diğer çalışmalara öncülük edecektir. Çalışma kapsamında Erzurum'a gelen 384 turiste yüz yüze anket uygulanarak bir saha araştırması gerçekleştirilmiştir. Veri seti Tek Örneklem Kolmogorov-Smirnov, Mann Whitney U testi ve Spearman korelasyon katsayısı yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Analizlerde SPSS paket programı kullanılmıştır. Analiz sonucunda, katılımcıların kış turizmini temsil ettiği düşünülen imajları yüksek düzeyde ifade ettikleri görülmüştür. Katılımcıların Erzurum'da kaldığı sürece en fazla harcama yaptıkları tutarın 1501-4000 TL olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcılar, Erzurum'un tarihsel zenginliği, yemekleri ve doğal güzellikleri ile avantaja sahip olduğunu ifade etmiştir. Katılımcılar; Erzurum'un güvenli, popülerliği artan ve temiz bir şehir olduğunu; Erzurum halkının, geleneksel, dindar ve dürüst olduğunu düşünmektedir. Evli katılımcılar, bekârlara kıyasla Erzurum'un güvenli olduğunu ve coğrafi konumunun avantaj olduğunu daha yüksek düzeylerde ifade ederken; bekâr katılımcılar, evlilere kıyasla, Erzurum'un sıkıcı olduğunu ve sanayisinin avantajlı olduğunu daha yüksek düzeylerde ifade etmiştir. Katılımcıların eğitim düzeyi ve aylık gelir yükseldikçe Erzurum'un avantajları, Erzurum şehri ve Erzurum halkı hakkındaki düşünceler konusunda sunulan ifadelerde olumlu düşünceler azalmaktadır. Anahtar Kelimeler: Bölgesel Kalkınma, Marka Şehir, İmaj, Turizm, Erzurum
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the brand image of Erzurum among tourists within regional development context. The sub-aim of the study is to contribute to the development of marketing strategies of the city in terms of tourism and to reveal its values on the way to branding. Analyzing brand city image Erzurum will provide a basis for local and national organizations, private sector representatives and local people, working for development of tourism sector. The study is expected to contribute to the determination of the right tourism policy for the city and the development of Erzurum's brand image. It is also important in terms of showing the current status of the city on the way to branding. In addition, there is an absence of such a study for the city of Erzurum; the study will contribute to the elimination of this deficiency and will lead to future studies.Within the scope of the study, a field survey was conducted by applying face-to-face surveys to 384 tourists coming to Erzurum. Data set was analyzed using One Sample Kolmogorov-Smirnov, Mann Whitney U tests and Spearman correlation coefficient. SPSS software was used in the analysis. As a result of the analysis, it was seen that the participants expressed high level of images which are thought to represent winter tourism. It was concluded that the participants spend an average of 1501-4000 TL during their stay in Erzurum. The participants stated that Erzurum has an advantage with its historical richness, food and natural beauties. Participants agree that; Erzurum is a safe, popular and clean city and the people of Erzurum are traditional, religious and honest. Compared to single participants, married participants more frequently stated that Erzurum is safe and geographic location is advantageous. Compared to married participants, single participants more frequently stated that Erzurum is boring and industry is advantageous. As the level of education and monthly income of the participants increased, positive perceptions decreased in the statements about the advantages of Erzurum, Erzurum city and the people of Erzurum.Keywords: Regional Development, Brand City, Tourism, Image, Erzurumen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleBölgesel kalkınma ve turizmde marka şehir imajı: Erzurum ili üzerine bir uygulama
dc.title.alternativeRegional development and brand city image in tourism: A survey on Erzurum province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-15
dc.contributor.departmentİktisat Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10250031
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityERZURUM TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid565899
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess