Show simple item record

dc.contributor.advisorMaskan, Abdulkadir
dc.contributor.authorBaran, Medine
dc.date.accessioned2020-12-07T08:35:12Z
dc.date.available2020-12-07T08:35:12Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/115644
dc.description.abstractBu araştirma proje tabanli öğrenme modelinin fizik öğretmenliği ikinci siniföğrencilerinin elektrostatik konusu başarisina etkisini belirlemek amaciyla yapilmiştir.Araştirmada öğrencilerin elektrostatik başarilarini tespit edebilmek için başari testi veöğrencilerin fiziğe yönelik tutumlarini tespit etmek amaciyla tutum ölçeği uygulanmiştir.Bu araştirma 2006- 2007 öğretim yilinda Dicle üniversitesi Ziya Gökalp EğitimFakültesi fizik öğretmenliği ikinci sinif öğrencileriyle yapilmiştir. Rasgele (Random)belirlenen örneklem gruplarindan yirmişer kişilik deney ve kontrol grubu oluşturulmuştur. Buaraştirmada deneysel yöntem kullanilmiştir. Deneysel araştirma yönteminin, eşit öntestsontestkontrol gruplu deseni kullanilmiştir. Araştirma öğrenci sayisi açisindan eşit olan ikigrupta, deney grubu (n=20) ve kontrol grubu (n=20) toplam 40 öğrenci üzerindeyürütülmüştür. Ancak araştirma boyunca kontrol grubundan sekiz kişi, deney grubundan ikikişi çalişmalara düzenli devam etmediği gözlemlenmiştir. Başlangiçta kirk öğrenciylebaşlanan çalişmalara daha sonra onsekizi deney grubu, onikisi kontrol grubu olmak üzeretoplam otuz öğrenciyle devam edilmiştir. Deney grubunda dört hafta boyunca fizik dersininalt konularindan olan elektrostatik konusu proje tabanli öğrenme yaklaşimina göre işlenmiştir.Kontrol grubunda ise bu sürede elektrostatik dersi geleneksel öğrenme yaklaşimina göreişlenmiştir.Verilerin toplanmasi için araştirmada, niceliksel araştirma veri analiz yöntemikullanilmiştir. Araştirmaya katilan gruplara, başari testi ve tutum ölçeği deneysel işlem öncesiöntest ve işlem sonrasi sontest olarak uygulanmiştir. Elde edilen verilerin analizindeortalamalar arasindaki farklari ortaya koymak amaciyla t-testi kullanilmiştir. İstatistikselişlemler SPSS 12.0 programinda yapilmiştir. Elde edilen verilerin anlamli olup olmadiklari.05 anlamlilik düzeyinde değerlendirilmiştirAraştirma sonucunda, elde edilen verilere dayanarak elektrostatik konusu proje tabanliöğrenme yaklaşimi yönteminin uygulandiği deney grubu öğrencileri ile geleneksel öğrenmeyönteminin uygulandiği kontrol grubu öğrencilerinin deney işlemleri öncesinde fizik dersineyönelik olan tutumlarinda anlamli bir farkin olmadiği, deney işlemleri sonrasinda öğrencilerinfizik dersine yönelik olan tutumlarinda ise deney grubu ve kontrol grubu arasinda anlamli birfarkin olmadiği sonucuna ulaşilmiştir.Elektrostatik konusunda proje tabanli öğrenme yaklaşiminin uygulandiği deney grubuöğrencileri ile geleneksel öğretim yöntemlerinin uygulandiği kontrol grubu öğrencilerinindeney işlemleri öncesi ve sonrasi başari düzeyleri arasinda anlamli bir farkin olup olmadiğiniilişkin olarak belirtilen diğer bir alt problemde ise, elde edilen bulgulara göre işlem öncesiuygulamada deney ve kontrol gruplarinin başarilari arasinda anlamli bir farkin olmadiği;ancak işlem sonrasinda deney ve kontrol gruplarinin başarilari arasinda istatistiksel olarakdeney grubu lehine anlamli bir farkin olduğu görülmektedir.Bu sonuçlarin yani sira, yapilan gözlem ve görüşmelere dayanarak, proje tabanli öğrenmeyaklaşimina göre işlenen derslere katilan öğrenciler, derslerin çok zevkli geçtiğini ifadeetmişler ve aktif olarak yapilan etkinliklere katilmişlardir.
dc.description.abstractThe aim of this study was to determine the effect of project based learning approachon electrostatic achievements and attitudes of second years pre-service physics teachers. Inthe study, on achievement test was developed to evaluate the students achievements inelectrostatic, attitude scala was developed and applied in order to evaluate the studentsattitude towards physics.The study was applied to the students of second year Pre-service Physics EducationCourse at Dicle University in 2006- 2007 academic year at spring term. Twelve of thestudents were selected as an experimental group and twelve of the students were selected as acontrol group from the groups of samples formed with the random method.Experimental method was used in this study. Equal pre-test and post-test with controlgroup design of experimental search method was used. In the study there were two equalnumbered groups; one of them was the experimental group with 20 students and the other wasthe control group with 20 students. So there were totally 40 students. But during the processeight students of the control group and two of the experimental group did not regularlyinvolve in the applications. So the study carried out with eighteen students of the experimentalgroup and twelve of the control group students. Electrostatic was taught to experimentalgroup for 4 weeks according to project based learning approach. In this period, electrostaticwas taught to control group according to the traditional learning method.In the study, quantitative study data analysis method was used. Achievement andattitude scale was carried out as pre test before experimental process and post test afterprocess. In the analysis, t-test was used with the aim of showing the differences between theaverages. Statistical processing was made by using the SPSS 12.0 program. It was evaluatedaccording to .05 significant levels whether the results were meaningful or not.At the end of the study, the following results were obtained: in terms of electrostaticlearning achievements and the attitudes toward physics, there wasnt any meaningfuldifference between the students of experiment group taught with project based learningapproach the students of control group taught with the traditional learning method. Beforeexperimental processing, and after the experimental processing at the attitude of studentstowards pyhsics there was not a substantial difference in favor of experimental group. Therewas not any subtantial difference between the two groups in the terms of students attitudestowards Physics before and after the experiment.The sub_ problem about whether there was a substantial difference or not before and after theexperimental process between the achievement levels of students of control group and thestudents of experimental group the following results were found: according to obtainedfinding in pre-processing application there wasnt substantial difference between theachievements of experiment group and control group; but after the process there was asubstantial difference statistically in favor of experiment group between the achievements ofexperiment group and control group.Also, based on the observations and interviews, the students in experimantal expressedthat the lessons were fun and they were involved in actively in the activities.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectFizik ve Fizik Mühendisliğitr_TR
dc.subjectPhysics and Physics Engineeringen_US
dc.titleProje tabanlı öğrenme modelinin fizik öğretmenliği ikinci sınıf öğrencilerinin elektrostatik konusu başarısına ve fiziğe yönelik tutumlarına etkisi üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeThe effect of project based learning approach on electrostatic achievements and attitudes of second year?s pre-service physics teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFizik Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid369231
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid255067
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess