Show simple item record

dc.contributor.advisorTutalar, Hasan İlhan
dc.contributor.advisorPesen, Cahit
dc.contributor.authorİnan, Cemil
dc.date.accessioned2020-12-07T08:33:14Z
dc.date.available2020-12-07T08:33:14Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/115342
dc.description.abstractBu deneysel çalışmada öğrencilerin trigonometriyi öğrenme düzeyleri ve matematiğe yönelik tutumları bakımından yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı ve geleneksel öğretim yöntemleri karşılaştırmalı olarak incelenmektedir.Bu çalışmada elde edşlen ve yukarda da özetle belirtilen sonuçlara dayalı olrak, matematik öğretiminde yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının geleneksel öğretim yaklaşımından daha kalıcı öğrenme sağladığı ve matematik dersine karşı olumlu tutum gteliştirmesine yardımcı oldugu sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractIn this experimantal study the students trigonometry learning levels and the constructıvıst learning approach in terms of the attıtude towards the math were examined comparison to traditional teaching methods.Based on the results obtained from this study and from the results stated brieflly above, ıt was concluded that in Math teaching the constructıvıst learning approach provided more permanent learning than traditional teaching approach and helped to develop positive attitude to wards the math lessonen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleYapılandırmacı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin trigonometriyi öğrenme düzeylerine ve matematiğe yönelik tutumlarına etkisi
dc.title.alternativeEffect of constructivist learning approach on the students trigonometry learning levels and attitudes towards math
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMatematik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmMathematics achievement
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmPrinting education
dc.subject.ytmMathematical methods
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematical concepts
dc.subject.ytmMathematical thinking
dc.identifier.yokid338781
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid255034
dc.description.pages224
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess