Show simple item record

dc.contributor.advisorSürmen, Ali
dc.contributor.authorAltay, Merve
dc.date.accessioned2020-12-07T08:31:18Z
dc.date.available2020-12-07T08:31:18Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/115065
dc.description.abstractBütün dünyada taşıt trafiğindeki artış oranı sebebiyle karayolu tünellerinin inşası ve karmaşıklığı giderek artmaktadır ve tünellerin güvenliği devlet adamları, araştırmacılar ve mühendisler arasında ilgi odağı olmuştur. Geçtiğimiz yıllarda karayollarında oluşan çok sayıdaki ölümcül yangınlar sonucu, karayolu görevlilerinin tünellerdeki can güvenliğini sağlamaları yönünde oldukça yüksek bir taleple karşılaşmaktadır. Bilgisayar simülasyonu, oluşan farklı yangın koşulları ile ilgili bilgi edinmek, tahminde bulunmak ve kurtuluş planı hazırlamak açısından en ekonomik, en etkili ve en esnek metottur.Bundan dolayı bu çalışmada tünellerde oluşan taşıt (vehicle) ve havuz (pool) yangınları sonuçlarını analiz etmek amacıyla FDS (Yangın Dinamiği Simülatörü) yazılımı kullanılmıştır. Ayrıca, tünellerdeki cebri eksenel havalandırma sistemleri ve taşıt ve havuz yangınlarındaki Isı Salımı Hızı arasındaki ilişki tespit edilmeye çalışılmıştır. Cebri havalandırma etkileri büyük ölçüde yangın yükü çeşidine bağlı olduğundan, farklı yangın çeşitleri ayrı ayrı değerlendirilerek sonuçlar farklı yangın tiplerinin her biri için sunulmuştur.
dc.description.abstractDue to the increasing rate of vehicle traffic and limited real estate, the construction and complexity of road tunnels are substantially increasing throughout the world and safety of them has become an important concern among officials, researchers and engineers. As a result of multiple-death fires that have occurred in past years in highway tunnels in the world; there is a growing demand on public highway officials to meet a minimum standard for life safety in tunnels. Computer simulation is one of most economical, impressive and flexible methods to get the knowledge about fire processes and to predict and prepare a rescue plan under different conditions. So, in this study the capability of FDS (Fire Dynamic Simulator) used to simulate a vehicle fire and pool fire in a tunnel to analyze the consequences. Besides the relationship between forced longitudinal ventilation and ISH (Isı Salım Hızı) for vehicle and pool fires (fuel spillage, etc.) in tunnels tried to determined. As the effects of forced ventilation vary substantially depending on the type of fire load, different types of fire considered separately. Results presented for different fire sources.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleTünel yangınlarının modellenmesi ve etkin parametrelerin modellemedeki gerçekçiliğinin incelenmesi
dc.title.alternativeModelling of road tunnel fires and incorparating the effective parameters of the models in a realistic manner
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10134658
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid456990
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess