Show simple item record

dc.contributor.advisorEfe, Rifat
dc.contributor.authorYüksel, Serap
dc.date.accessioned2020-12-07T08:30:26Z
dc.date.available2020-12-07T08:30:26Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/114992
dc.description.abstractBu çalışmada, Hücre Bölünmesi ve Üreme Ünitesinin Öğretiminde teknoloji kullanımının, geleneksel öğretim yöntemine göre öğrenci başarısını nasıl etkilediği araştırılmıştır. Ayrıca teknolojinin kullanıldığı sınıf ile geleneksel yöntemin uygulandığı sınıfın öğrenme ortamı algısı belirlenmeye çalışıldı.Çalışma, 2009-2010 eğitim-öğretim döneminde Diyarbakır Yenişehir Nevzat Ayaz Anadolu Lisesi'nde 10. sınıfta öğrenim gören 60 ( E:33, K: 27) öğrencinin katılımı ile gerçekleşmiştir.Ön test son test kontrol gruplu deneysel desenin kullanıldığı bu araştırmada, veri toplama aracı olarak ?Hücre Bölünmesi ve Üremesi Başarı Testi? ve ?Öğrenme Ortamı Anketi? kullanılmıştır.Çalışma, teknoloji kullanımı ile öğrenmenin, sadece öğretmen anlatımını içeren geleneksel yolla öğrenmeye göre öğrenci başarısına olumlu katkı yaptığını ortaya çıkardı. Ayrıca teknoloji kullanımı ile sınıf ortamı algısının daha olumlu olduğu sonucuna ulaşıldı.
dc.description.abstractIn this study, the effects of using technology, in comparison to traditional method, on student achievement were investigated. Also, students? perceptions of learning environment in the technology used classroom and in the classroom where traditional teaching was occurred were identified.The study was carried out with the participation of (33 Male and 27 Female) 10th grade students studying in Nevzat Ayaz Anadolu Secondary School in Diyarbakır during 2009-2010 academic year.Pre- and post- test control and experimental design was used in the study and ?Cell Division and Reproduction Achievement Test? and ?Learning Environment Inventory? were used as the data collection instruments.The study revealed that teaching with the help of technology had a better contribution to students? achievement in comparison to traditional method. Likewise, students in the technology aided classroom had a better perception of learning environment.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBiyolojitr_TR
dc.subjectBiologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleHücre bölünmesi ve üreme ünitesinin öğretiminde teknoloji kullanımının öğrenci başarısına ve öğrenme ortamına etkisi
dc.title.alternativeThe effects of using technology students' achievement and learning environment on cell division and reproduction units' instruction
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBiyoloji Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmBiology education
dc.identifier.yokid380498
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid275444
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess