Show simple item record

dc.contributor.advisorMaskan, Abdulkadir
dc.contributor.authorDemir, Cihat
dc.date.accessioned2020-12-07T08:30:02Z
dc.date.available2020-12-07T08:30:02Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/114940
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Web Destekli Öğrenme Halkası Yaklaşımı'nın Lise 3. Sınıf Öğrencilerinin Fizik Başarısına ve Öz-yeterlik Algılarına Etkisini İncelemektir. Bu amaç için Diyarbakır il merkezinde bulunan iki Anadolu Lisesi (Diyarbakır 85. Yıl Anadolu Lisesi ve Diyarbakır Nevzat AYAZ Anadolu Lisesi) seçilmiştir.Fizik müfredatında yer alan ?Yeryüzünde Hareket? konusu Diyarbakır Nevzat AYAZ Anadolu Lisesi'nde geleneksel yaklaşımla, Diyarbakır 85. Yıl Milli Egemenlik Anadolu Lisesi'nde ise Web Destekli Öğrenme Halkası Yaklaşımı'yla işlenmiş ve iki uygulamanın öğrencilerin fizik dersindeki başarılarına ve öz-yeterlik algılarına olan etkisi incelenmiştir. Bu araştırmada ön-test son-test kontrol ve deney gruplu araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma süresi boyunca kontrol grubu öğrencilerine ?Yeryüzünde Hareket? konusu geleneksel yaklaşıma göre uygulanmış, deney grubu öğrencilerine ise Web Destekli Öğrenme Halkası Yaklaşımıyla öğretim yapılmıştır.Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen 26 çoktan seçmeli sorudan oluşan Yeryüzünde Hareket Ünitesi Başarı Testi (Ek-1) ve Maskan (2006) tarafından geliştirilen ve 11 önermeden oluşan Likert Tipi 4 dereceli Fizik Dersine Yönelik Öz-Yeterlilik ve Algı Ölçeği (Ek-2) ile 9 maddeden oluşan Kişisel (Demografik) Bilgiler Anketi (Ek-3) kullanılmıştır. Ayrıca, deney grubuna öğrencilerine yarı yapılandırılmış mülakat (Ek-4) uygulanmıştır. Yeryüzünde Hareket Konusu Başarı Testinin güvenilirlik katsayısı, Spearman-Brown'un testi iki eşdeğer yarıya bölme yöntemi ile 0.740 olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin Fizik Dersine Yönelik Öz-Yeterlik ve Algı Ölçeği için Cronbach-Alpha iç tutarlılık katsayısı ise 0,800 olarak saptanmıştır.Bu çalışma araştırmacı ve fizik öğretmenleri tarafından uygulanarak yürütülmüştür. Uygulama kontrol grubunda 27, deney grubunda 25 öğrenci olmak üzere toplam 52 öğrenci ile yürütülmüştür. Ön-test son-test uygulanarak elde edilen veriler SPSS 15.0 paket programları ile analiz edildi. Elde edilen verilerin anlamlı olup olmadıkları 0,05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde; frekans, ortalama, yüzde, korelasyon, bağımlı ve bağımsız gruplar t-testi kullanılmıştır.Yapılan analizler sonucu, Web Destekli Öğrenme Halkası Yaklaşımı ile öğrenim gören deney grubu öğrencilerinin ve geleneksel yaklaşımla ders gören kontrol grubu öğrencilerinin Yeryüzünde Hareket Konusu Başarı Testi'nde aldıkları puanlarda, son-test lehinde anlamlı bir artışın olduğu saptanmıştır (P<0,05). Her iki öğretim yöntemini kendi aralarında karşılaştırmak amacıyla deney ve kontrol grubu öğrencilerinin Yeryüzünde Hareket Konusu başarı testi son-test puanları arasında yapılan bağımsız gruplar t-testi sonuçlarına göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır (P>0,05). Deney ve kontrol gruplarının fizik dersine yönelik öz yeterlik ve algıları son testi puanları arasında yapılan bağımsız gruplar t-testi sonuçlarına göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark görülmemiştir (P>0,05).Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin Yeryüzünde Hareket Konusu Başarı Testi son-test puanlarının Bloom Taksonomisinin hangi alt boyutlarında nasıl bir dağılım gösterdiğini bulmak için bağımsız gruplar t-testi yapıldı. Bloom taksonomisinin bilgi alt boyutunda hazırlanmış sorulara verilen cevaplar arasında, deney grubu öğrencilerinin son-test puan ortalamasının kontrol grubu öğrencilerinin son-test puan ortalamasından anlamlı derecede yüksek çıktığı görülmüştür (p<0,05). Bloom taksonomisinin uygulama ve üst bilişsel düzeylerinde hazırlanmış sorulara verilen cevaplar arasında kontrol grubu öğrencilerinin son-test puan ortalaması deney grubu öğrencilerinin son test puan ortalamasından anlamlı derecede yüksek bulunmuştur (p<0,05). Yapılan mülakatta ise deney grubu öğrencilerinin kavramsal öğrenmeden çok derste çok sayıda test sorusu çözme isteği ve dersi öğretmen merkezli olarak öğrenme isteklerinin varlığı ortaya çıkmıştır. Deney grubu öğrencilerinin Fizik Dersine Yönelik Öz Yeterlik ve Algıları son test puan ortalamalarında olumlu yönde bir artış olmayışının sebepleri arasında, öğrencilerin merkezi sınavlara yönelik olarak işlemsel öğrenmeye önem vererek Web Destekli Öğrenme Halkası Yaklaşımını kendi yararlarına bir yaklaşım olmadığı algısına sahip olması sayılabilir.Bu çalışmadan elde edilen bulgular değerlendirildiğinde, öğrencilerin üniversiteye giriş sınavlarına yönelik kaygılarını ortadan kaldıracak bir sistem getirildiği ve okullarda gerekli internet alt yapısı sağlanarak uygulamalar için gerekli sınıf ortamı sağlanması durumunda Web Destekli Öğrenme Halkası Yaklaşımının Fizik Öğretimi'nde yararlı olacağı düşünülmektedir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effects of Web Supported Learning Cycle Approach on the Achievement in Physics (motion on the earth subject) and Self Efficacy Perception of High School 3. Class Students. For this aim two Anatolian High Schools (Diyarbakır 85. Year Anatolian High School and Diyarbakır Nevzat AYAZ Anatolian High School) in the city center of Diyarbakır have been selected.?Motion on the Earth? subject which present in the high school curriculum has been performed with traditional approach in Diyarbakır Nevzat AYAZ Anatolian High School and with Web supported learning cycle approach in Diyarbakır 85. Year Anatolian High School and the effects of both methods on the achievement in physics and self efficacy perception of students have been analyzed. In this study, pre-test post-test control and research design with experiment group have been used. ?Motion on the Earth? subject has been performed with traditional approach for control group students and with Web Supported Learning Cycle Approach for experiment group students during the research.For getting data, Motion on the Earth Unit Achievement Test which is prepared from 26 multiple choice questions (App.1) and Likert Type 4 Graded Self Efficacy and Perception Scale Intended for Physics (App.2) consists of 11 proposals and developed by Maskan (2006) and Personal (Demographic) Knowledge Questionnaire (App.3) have been used. Furthermore, semi-structured interview (App.4) has been performed for experiment group. The reliability coefficient of Motion on the Earth Unit Achievement Test has been determined as 0.740 using Spearman-Brown?s test two equivalent division method. Cronbach-Alpha internal consistence coefficient for students? Self Efficacy and Perception Scale Intended for Physics has been appointed as 0.800.This study has been carried out by the researcher and physics teachers. Application has been performed with 27 students in application control group, 25 students in experiment group and totally with 52 students. The obtained data using pre-test and post-test have been analyzed by SPSS 15.0 packet programs. The meaningfulness of obtained data has been evaluated by 0.05 meaningfulness grade. For this aim, frequency, percentage, means, correlation, dependent and independent group t-tests have been used.After analyzing the results, a meaningful increase in favor of post tests (P<0.05) for the grades obtained by the students in experiment group educated using Web Supported Learning Cycle Approach and the students in control group educated using traditional approach in Motion on the Earth Unit Achievement Test has been determined. According to results of independent groups t-test executed to compare both methods, there is no meaningful statistical difference (P>0.05) between Motion on the Earth Unit Achievement Test post-test grades of experiment and control group students. According to results of independent groups t-test, there is no meaningful statistical difference (P>0.05) between self efficacy and perception to physics post test grades physics of experimental and control groups.Independent groups t-test have been applied to understand how Motion on the Earth Unit Achievement Test post-test grades of experiment and control group students are distributed in which sub-dimensions of Bloom Taxonomy. Post test grades average of experiment group students is meaningfully higher (p<0.05) than the post test grades average of control group students between the answers of the questions prepared in knowledge sub-dimensions of Bloom Taxonomy. It has been obtained that post test grades average of control group students is meaningfully higher than the post test grades average of experiment group students between the answers of the questions prepared in application and higher cognitive sub-dimensions of Bloom Taxonomy (p<0.05). In the applied interview, the presence of instructor centered learning wish and the request to solve many test questions rather than to conceptual learning in the lesson have been observed. Of the reasons why there was not any difference in a positive way in experiment group students self efficacy and perceptions in the pre and post tests, students perceptions that, Web Supported Learning Cycle Approach is not in their self interest, thus valuing computational learning can be one reason.When the result are considered, by bringing in a system that can be ease students anxiety of university entrance exam and by providing the necessary infrastructure in the classroom, web supported learning can be beneficial.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleWeb destekli öğrenme halkası yaklaşımının lise 3. sınıf öğrencilerinin fizik (yeryüzünde hareket konusu) başarıları ve öz-yeterlik algılarına etkisi
dc.title.alternativeThe effects of web supported learning cycle approach on the achievement in physics (motion on the earth subject) and self efficacy perception of high school 3rd class students
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFizik Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid389701
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid275407
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess