Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgündüz, Hasan
dc.contributor.authorSevinç, Nuray
dc.date.accessioned2020-12-07T08:26:56Z
dc.date.available2020-12-07T08:26:56Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/114646
dc.description.abstractAraştırmanın genel amacı, yükseköğretime hazırlık eğitiminde özel dershanecilik olgusunu besleyen etmenlere ilişkin, öğrenci görüşlerinin Diyarbakır örneğinde değerlendirilmesidir. Bu bağlamda araştırmanın birinci bölümünde yükseköğretime hazırlık eğitimi ve özel dershanecilik olgusunu besleyen etmenler hakkında kuramsal çözümlemeye yer verilmiştir. Araştırmanın ikinci bölümünde ise Diyarbakır örneğinde alandan toplanan öğrenci görüşleri doğrultusunda yüksek öğretime hazırlık eğitiminde özel dershanecilik olgusunu besleyen etmenlere ilişkin eğitim bilinci ve eğitim teknolojisi odaklı görüşlerin değerlendirildiği hipotez testi ile güncel profilin ortaya konması üzerinde durulmuştur.Araştırma, 2008-2009 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır il merkezindeki yükseköğretime hazırlık eğitimi veren özel dershanelere giden 1870 öğrenciyi kapsamaktadır. Araştırmada danışmanım Prof.Dr. Hasan AKGÜNDÜZ tarafından geliştirilen 14 maddelik ölçme aracı kullanılmıştır. Diyarbakır il merkezi olarak Sur, Bağlar, Yenişehir ve Kayapınar ilçelerindeki 22 özel dershanedeki öğrencilere ölçme aracı uygulanmış ve ölçme aracı ile elde edilen veriler SPSS.16.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verileri analiz etmek için anlamlılık düzeyi 0,05 olarak alınmıştır.Hipotez testi sonucunda ulaşılan temel bulgulara göre; Diyarbakır örneğinde yükseköğretime hazırlık eğitiminde özel dershanecilik olgusunu besleyen eğitim bilinci etmenine ilişkin öğrenci görüşlerinin eğitim teknolojisi etmenine ilişkin öğrenci görüşlerine göre biraz daha yüksek oranda katılıyorum şeklinde olduğu tespit edilmiştir. Bu bağlamda da toplumdaki özel dershanecilikle üniversiteye giriş arasında kurulan bağın eğitim sistemimizde bir bilinç uyanışı şeklinde olmadığı, yükseköğretime hazırlık eğitiminde özel dershaneler olmazsa olmaz şeklinde kitlesel bir koşullanma olduğu, bunun yanında özel dershanelerin üniversiteye giriş sınavına yönelik uygulamalarının ve teknolojik donanımlarının da etkili olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Özel Dershanecilik, Yüksek Öğretime Hazırlık, Eğitim Bilinci, Eğitim Teknolojisi
dc.description.abstractThe general aim of this research is to evaluate the student opinions concerning the factors nourishing the `?private coursing fact?? in preparatory education for university in Diyarbakır example. In this sense, in the first part of the research ın the theoretical analysis about the factors nourishing the private coursing fact and the preparatory education for university has been featured. In the second part of the research, the hypothesis test which evaluates the opinions focused on educational consciousness and educational technology concerning the factors nourishing the private coursing fact in preparatory education for university in Diyarbakır and the display of the current profile have been emphasized.The research consist of 1870 student who attend to private courses in Diyarbakır city center which give priparatory education for university during 2008-2009 educational and instructional year. In the research, a data collegting device with 14 materials, which has been developed by my advisor Prof.Dr. Hasan AKGÜNDÜZ, has been used. The data collegting device has been applied to students of 22 private courses in Sur, Bağlar, Yenişehir and Kayapınar counties as Diyarbakır city center. Then the collected data have been analyzed by using SPSS.16.0 pachet programme. To analyze the data, the expressiveness average is taken as 0,05.According to the findings reached with the help of hypothesis test results; ıt has been observed that the rate of the opinions of students related to educational conscıousness supporting the fact of private coursing fact in the education of the preperation to higher education in Diyarbakır is a bit higher than the opinions of students related to education technology as ` agreed?. İn this respect; as a result, it is revealed that the relation between preparatory school and the university enterance is not a conscıousness renaıssance in our education system, it is only a communal condition. In addition to this, the applications of private courses that support university enterance examination and their technological accoutrements are also effective.Key Words: Private Coursing, Preparation For University, Educational Consciousness, Educational Technology.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYükseköğretime hazırlık eğitiminde özel dershanecilik olgusunu besleyen etmenlere ilişkin öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi: Diyarbakır örneği
dc.title.alternativeEvaluating the student opinions concerning the factors nourishing the private coursing fact in prepratory education for university in Diyarbakir example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity preparatory courses
dc.subject.ytmPrivate courses
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid368791
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid353203
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess