Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgündüz, Hasan
dc.contributor.authorDurusu, Havva
dc.date.accessioned2020-12-07T08:26:12Z
dc.date.available2020-12-07T08:26:12Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/114554
dc.description.abstractAraştırmanın genel amacı; yükseköğretime hazırlık eğitiminde özel dershanecilik olgusunu besleyen etmenlere ilişkin, öğretmen görüşlerinin Diyarbakır ili örneğinde değerlendirilmesidir. Araştırmanın birinci bölümünde yükseköğretime hazırlık eğitiminin doğası ve vizyonu, Türkiye 'de yükseköğretime hazırlık eğitiminde özel dershanecilik olgusunun özgeçmişi, Türkiye ve Diyarbakır güncelinde yükseköğretime hazırlık eğitimi ve özel dershanecilik olgusunu besleyen etmenler hakkında kuramsal çözümlemeye yer verilmiştir. Araştırmanın ikinci bölümünde ise Diyarbakır örneğinde tüm dershanelerde çalışan öğretmen görüşleri doğrultusunda yüksek öğretime hazırlık eğitiminde özel dershanecilik olgusunu besleyen etmenlere ilişkin eğitim bilinci ve eğitim teknolojisi odaklı görüşlerin cinsiyet-branş ve çalışma süresi değişkenlerine göre değerlendirildiği hipotez testi yorumlanarak halihazırdaki görünüm ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır.Araştırma, 2008-2009 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır il merkezindeki yükseköğretime hazırlık eğitimi veren özel dershanelerdeki 373 öğretmeni kapsamaktadır. Araştırmada; sayın tez danışmanım Prof. Dr. Hasan AKGÜNDÜZ tarafından geliştirilen 14 maddelik veri aracı kullanılmıştır. Diyarbakır il merkezi olarak Sur, Bağlar, Yenişehir ve Kayapınar ilçelerindeki 41 özel dershanedeki öğretmene birebir ölçme aracı uygulanmış ve ölçme aracı ile elde edilen veriler SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verileri analiz etmek için anlamlılık düzeyi 0,05 olarak alınmıştır.Hipotez testi sonucunda ulaşılan temel bulgulara göre; eğitim bilincine ait görüşlerin genel ortalaması 2.28 ile `kısmen katılıyorum` olarak, eğitim teknolojisine ait görüşlerin genel ortalaması ise 2.35 ile `katılıyorum` olarak hesaplanmıştır. Diğer değişkenler açısından önemli bir fark bulunmamıştır. Bu bulgulara göre yükseköğretime hazırlık eğitiminde özel dershanecilik olgusu, eğitim teknolojisi yönünden daha fazla olmakla birlikte eğitim bilinci yönleri ile birlikte beslenmekte ve büyümektedir denebilir. Özel dershaneler ile üniversite arasında kurulan bağ günümüz şartlarında sadece kitlesel koşullanma ile açıklanabilir. Eğitime dair hâlihazırda var olan sorunlar, onun koşullayıcı ve tek tip insan yetiştiren ikliminden çıkıp insanın varoluş bilincini uyandırabilme yetisinin işe koşulması ile doğru orantılı olarak aşılacaktır.Anahtar Kelimeler: Özel Dershanecilik, Yüksek Öğretime Hazırlık, Eğitim Bilinci, Eğitim Teknolojisi
dc.description.abstractThe general aim of this research is to describe the teachers opinions concerning the factors the nourishing the 4 private coursing fact' in preparatory education for university in Diyarbakır example. In this sense, in the first part of the research in the theoretical analysis about the factors nourshing the private coursing fact and the preparatory education for university has been featured. In the second part of the research, hypothesis test which evaluates the theachers opinions focused on educational conciousness and the educational technology according to gender, province and the length of occupational experience concerning the factors nourishing the private coursing fact in preparatory education for university in Diyarbakır and display of the current profile have been emphasized.The research consist of 373 trainer who work at private courses in Diyarbakır city center which give preparatory education for university during 2008-2009 educational and instructional year. In this research, 14 item- data collection tool developed by Prof. Dr. Hasan AKGÜNDÜZ was utilized. The data collection tool has been applied to the trainers of 41 private courses in Sur, Yenişehir, Bağlar, Kayapınar counties in Diyarbakır city center. Then the collected data has been analyszed by using SPSS, 16. 0 pachet programme. To analyze the data, the Significance level is taken as 0,05.Acording to the main results of hypothesiss test; the opinions of educational consciousness's general mean was 2,28 as `partially agreed` and the opinions of educational technology's general mean was 2,35 as `agreed`. From aspect of other variables, significant difference was not found. İt can expressed that; acording to this results, private course in preparation of higher education has been grown and nourished with educational concioussness and educational technology. The relationship between private course and university can be explained as only communal condition. The problems about education will be surpassed as directly proportional with activation of its gift of existence concioussness's awareness and avoidence of its training of conditional and monotype human. Although, private courses have completed partially déficiences of official instutions, they could not surpass supporting to the schools.Key Words: Private Coursing, Preparation For University, Educational Consciousness, Educational Technologyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYüksek öğretim hazırlık eğitiminde özel dershanecilik olgusunu besleyen etmenlere ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi:Diyarbakır örneği
dc.title.alternativeThe teachers opinions concerning the factors the nourishing the 'private corsing fact' in preparatory educaio for university in Diyarbakir example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation services
dc.identifier.yokid384842
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid353202
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess