Fen bilgisi öğretmenlerinin yansıtıcı düşünmeye ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi: Şırnak ili örneği
dc.contributor.advisor | Aşılıoğlu, Bayram | |
dc.contributor.author | Kuzu, Sekvan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T08:25:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T08:25:13Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/114430 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmayla amaçlanan, Fen Bilgisi öğretmenlerinin yansıtıcı düşünmeye ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi ve Fen Bilgisi öğretmenlerinin yansıtıcı düşünme düzeyleri ile cinsiyet, öğretmenlik kıdemi, öğrenim durumları ve görev yaptıkları okulun sosyo-ekonomik durumları arasında anlamlı bir ilişkinin olup olamadığını saptamaktır. Araştırma; Giriş, Kuramsal Çerçeve, Yöntem, Bulgular, Tartışma ve Yorum ile Sonuç ve Öneriler olmak üzere beş ana bölümden oluşmaktadır. Tarama modelinin kullanıldığı araştırma, Şırnak ili Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı devlet okullarında görev yapan 27 bayan 73 erkek öğretmen üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgiler ve öğretmenlerin yansıtıcı düşünme süreçlerine ilişkin görüşlerden oluşan Dolapçıoğlu (2007) tarafından geliştirilen 28 maddelik ölçek formu kullanılmıştır. Araştırmada frekans (f), yüzdelik değer (%), bağımsız grup t-testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (Anova) analizleri kullanılmış olup manidarlık 0.05 düzeyinde sınanmıştır. Elde edilen veriler bilgisayarda SPSS for Windows ver: 16,0 yardımıyla istatistiksel teknikler kullanılarak çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Yapılan istatistikler sonucunda örnekleme katılan öğretmenlerin `yansıtıcı düşünme ölçeği` ndeki maddelere `yansıtıcı günlük tutma` dışında `sıklıkla` ya da `her zaman` yerine getirdiklerini gözlenmiştir. Buna karşın araştırmaya katılan öğretmenlerin yansıtıcı günlük tutma uygulamasında büyük çoğunluğunun `hiçbir zaman` günlük tutmadıkları görülmüştür. Verilerin analizinde uygulanan t-testi sonuçlarına göre, Fen Bilgisi öğretmenlerinin cinsiyeti, öğretmenlik kıdemi ve mezun oldukları okul türü ile yansıtıcı düşünme becerilerini kullanma düzeyi arasında genel olarak anlamlı bir fark saptanmamıştır. Aynı şekilde uygulanan ANOVA testi sonucuna göre öğretmenlerin görev yaptıkları okulun sosyo-ekonomik durumu ile yansıtıcı düşünme becerilerini kullanma düzeyi arasında genel olarak anlamlı bir fark saptanmamıştır. ANAHTAR SÖZCÜKLER Yansıtıcı Düşünme, Yansıtıcı Öğretmen | |
dc.description.abstract | This study aims to evaluate the Science Teachers? ideas about reflective thinking and to find out whether there is a meanningful correlation between Science Teachers?reflective thinking levels and their sex, seniority, education levels, socio-economic situation of the schools in which they are working. The study is composed of five basic chapters which are Introduction, Theoretical Framework, Method, Findings, Discussion and Comment.Having used the survey method, the study is applied to 27 female and 73 male teachers who work in state schools whcih are under Şırnak Provincial National Education Directorate.In the study, personal datas and 28 itemed scale form which is developed by Dolapçıoğlu (2007) are used as a data collection tools. In the study, frequency (f), percentile (%), independent group t-test, One-Way Variance Analysis (Anova) analysis are used and significancy is tested at the level of 0.05. The datas collected are analyzed and commented by using statistical techniques with the help of a computer programme SPSS for Windows ver:16,0.The results of the statistics show that the teachers involved in the sample answer all the questions in reflective thinking scale as `often or `always except for the question about keeping reflective diary. On the other hand, the teachers involved in this study never keep reflective thinking diary. According to the t-test results which are used in analysing datas, there is not a meanningful difference between the Science Teachers' sex, seniority, type of graduation school and their level of using reflective thinking skills. Similarly, according to the ANOVA test, there is not a meanningful difference between socio-economic situation of the schools in which the teachers are working, and their level of using reflective thinking skills.KEY WORDS Reflective Thinking, Reflective Teacher, | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen bilgisi öğretmenlerinin yansıtıcı düşünmeye ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi: Şırnak ili örneği | |
dc.title.alternative | Assesment of science teachers' views related to reflective thinking: Şırnak province case | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Reflective teaching | |
dc.subject.ytm | Reflective teacher training program | |
dc.subject.ytm | Reflective thinking | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Şırnak | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Anova test | |
dc.identifier.yokid | 403218 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 326745 | |
dc.description.pages | 145 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |