Show simple item record

dc.contributor.advisorDağlı, Abidin
dc.contributor.authorKiliç, Ömer Faruk
dc.date.accessioned2020-12-07T08:24:35Z
dc.date.available2020-12-07T08:24:35Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/114350
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, `ilköğretim okul müdürlerinin vizyon geliştirme rolleri`ne ilişkin, müdür ve öğretmen görüşlerini saptamaktır.Araştırmanın evrenini, 2009-2010 öğretim yılında Mardin il merkezindeki resmi 27 ilköğretim okulunda görevli 27 okul müdürü ve 805 öğretmen oluşturmaktadır. Evrendeki 805 öğretmenden 451 ( I.kademe 224, II.kademe 227) öğretmen random yöntemi ile seçilerek örneklem oluşturulmuştur. Evreni oluşturan 27 resmi ilköğretim okulunun tamamına gidilerek buradaki öğretmenlerin 451'ine anket uygulanmış, ancak bu öğretmenlerin 431'i araştırmaya katılmıştır. Bu durumda örneklemin evreni temsil etme oranı %53,54'dır. Ayrıca evreni oluşturan 27 okul müdürünün tamamı örnekleme alınmıştır.Bu araştırmada, Kılıç (2005) tarafından geliştirilen ve 32 maddeden oluşan ölçme aracı kullanılmıştır. Veri toplama aracında öğretmenlere sorulan sorular okul müdürleri için uyarlanmıştır. Araştırma sonucundan elde edilen verilerin çözümlenmesi, SPSS (Statistical Package for the Social Science) for windows 15.0 programından yararlanarak yapılmıştır. Verilerin analizi ve yorumunda yüzdelik, t-testi, varyans analizi (one-way) ve scheffé testinden yararlanılmıştır. Anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır.Araştırma sonucunda ulaşılan önemli bulgular şunlardır:1.`İlköğretim okul müdürlerinin vizyon geliştirme rolleri`ne ilişkin ilköğretim I. kademede görev yapan öğretmen görüşleri arasında eğitim düzeyi ve cinsiyet değişkenlerine göre anlamlı fark saptanmamıştır. Ancak kıdem değişkenine göre 6-10 yıl kıdeme sahip ögretmenler ile 1-5 yıl kıdeme sahip ögretmenlerin görüşleri arasında ise anlamlı fark saptanmıstır.2.`İlkögretim okul müdürlerinin vizyon geliştirme rolleri`ne ilişkin ilköğretim II. kademede görev yapan öğretmen görüşleri arasında eğitim düzeyi, cinsiyet ve kıdem değişkenlerine göre anlamlı fark saptanmamıştır.3.Genel olarak `ilköğretim okul müdürlerinin vizyon geliştirme rolleri`ne ilişkin okul müdürü ve öğretmen görüşleri arasında anlamlı fark saptanmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin, `ilköğretm müdürlerinin vizyon geliştirme rolleri`ne ilişkin görüşlerinin çoğu `genellikle` derecesinde iken, araştırmaya katılan ilköğretim müdürlerinin kendi görüşlerine göre `ilköğretm müdürlerinin vizyon geliştirme rolleri`ne ilişkin görüşlerinin çoğu ise ?her zaman? derecesinde olduğu saptanmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of the research is to state the views of principals and teachers regarding the principals? roles in vision development.The research population consists of 27 principals and 805 teachers of 27 primary schools in the city center of Mardin in 2009-2010 Academic year. The 451 (224 teachers of grades 1-5, 227 teachers of grades 6-8) of 805 teachers has been chosen by random sampling. Those 27 primary schools had been visited and a survey had been applied to the sampling (451 teachers). However, 431 of the teachers participated in the research. In this case the sampling represents the research population in the percentage of 53, 54. Additionally, the principals in the research population have been all included to the sampling.A scale ?which has been developed by Kılıç in 2005 and consists of 32 items - has been used in this research. The questions -which were applied to the teachers- have been adapted for the principals. The data have been evaluated using an SPSS Program (Statistical Package for the Social Science) for windows 15.0. T-test, percentage, variance (one-way) and scheffê test have been used for analyzing and commenting the data. The level of suggestiveness is 0,05.These are the consequences of the analysis of the data:1.According to the results of this research, there isn?t a significant difference between the 1-5graders? teachers? views regarding the principals? roles in vision development in accordance with the educational level and gender. However, there is a significant difference between the teachers with 6-10 years of seniority and the teachers with 1-5 years of seniority in accordance with seniority.2.According to the results of this research, there isn?t a significant difference between the 6-8 graders? teachers? views regarding the principals? roles in vision development in accordance with the educational level, gender and seniority.3.According to the results of this research, there is a significant difference between the view of principals and teachers regarding the principals? roles in vision development. It is stated that most of the teachers? view is `usually` whereas most of the principals? own view is `always`.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okul müdürlerinin vizyon geliştirme rolleri: Mardin ili örneği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmSchool administration
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmVision
dc.subject.ytmMardin
dc.identifier.yokid406435
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid326738
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess