Show simple item record

dc.contributor.advisorPatır, Sait
dc.contributor.authorTaşdemir, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-07T08:23:25Z
dc.date.available2020-12-07T08:23:25Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/114217
dc.description.abstractAkademik başarı kavramı günümüzde çok önem kazanan konulardan biri olmaya devam ediyor. Akademik başarı öğrencilerin ilerde sahip olacakları mesleki becerilerini öngören bir başarı kriteri olarak görülmektedir. Öğrencilerin üniversiteye yerleştiği yıllar onlar için stresli bir sürecin başlangıcı olmaktadır. Hayatı boyunca yapacağı bir mesleğin bilgisini almaya geldikleri bilinci öğrenciler üzerinde bir baskı unsuru olmaktadır.Bu tez çalışmasında öğrencilerin başarı kriteri olarak aldığımız akademik başarıya etki eden nedenler incelenmiştir. Başarıya etki eden nedenleri tespit edebilmek için ÖSYM tarafından gönderilen verilerden ve öğrencinin öğrenimi sırasında aldığı ders başarılarından yararlanılmıştır. Bu çalışmada verilerin incelenmesi için veri madenciliği tekniklerinden olan regresyon kullanılmıştır. Bulunan ilişkilerin yönünü ve şiddetini tespit edebilmek içinde korelasyon kullanılmıştır. Bu tez çalışmasında iki bağımlı değişken ve sekiz bağımsız değişken üzerinde araştırma yapılmıştır. Bu değişkenler üzerinde onaltı adet hipotez tespit edilip bunlara cevaplar bulunmaya çalışılmıştır. Bu işlemlerin ardından öğrencinin akademik başarısına etki eden etmenler bulunmuştur.
dc.description.abstractThe term academic success continues to be one of the most important issues today. Academic success is seen as success criteria for the students? future professional skills. The time that the students enter university becomes the beginning of a stressful process for them. The consciousness of getting the knowledge of a profession that they will do throughout their lives is an element of pressure on students.In this thesis, we examined the factors that affect academic success which is taken as success criteria. In order to identify the causes that affect the success, we used the data sent by Student Selection and Placement Center and the course success of the students during their education. In this study, in order to examine the data, regression is used which is one of the data mining techniques. In order to detect the direction and intensity of the relations, correlation is used. In this thesis the research is done on two dependent variables and eight independent variables. On these variables, sixteen hypotheses were identified and answers were tried to be found for them. After following these procedures, the factors that affect the student's academic success were found.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleVeri madenciliği: Öğrenci başarısına etki eden faktörlerin regresyon analizi ile tespiti
dc.title.alternativeData mining: Determination of regression analysis of factors affecting student achievement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmRegression analysis
dc.subject.ytmCourse success
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmRegression
dc.subject.ytmCorrelation
dc.subject.ytmData mining
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.identifier.yokid424304
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid326726
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess