Show simple item record

dc.contributor.advisorAtalay, Talip
dc.contributor.authorGönül, Şahin
dc.date.accessioned2020-12-07T08:22:49Z
dc.date.available2020-12-07T08:22:49Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/114148
dc.description.abstractModa Fransız ihtilalında aristokratların ayrıştırma aracı; Sanayi Devrimi'nde kapitalist patronların tüketimi artırma aracı, küreselleşme ile birlikte dünya milletlerini tek tipleştirme aracı olmuştur. Tekelci kapitalist gruplar moda ile dünya milletlerini tek tipleştirerek seri üretimleri için uygun hale getirmek istemektedir.Bu hedefte önlerine çıkan en önemli engel dindir. Çünkü dinler, başka dinden olanlara benzemeyi yasaklar. Dinler ayrıca modanın israf, lüks, müstehcen tarzıyla da çatışır.Dini değerleri çıkarlarına ters bulan moda sektörü, din ile girdiği mücadelede dini öğeleri küçük düşürmekte ve kendini yücelterek iktidarı ele geçirmek istemektedir. Modanın Kutsal olanla savaşı sanıldığı gibi bir özgürlük savaşı değildir. Kapitalist bir unsur olarak modanın tek savaşı `para'dır. Bu amaçla basın yayını kullanarak insanlar üzerinde psikolojik baskı kurmaktadır.Çoğu insan küresel modaya teslim olurken, kimileri tamamen teslim olmak yerine modern moda ile uzlaşmaya çalışmıştır. Bu durum dindar modası denen modernize edilmiş dini bir yaşam tarzını ortaya çıkarmıştır.Öte yandan moda dünyasında özellikle son zamanlarda dini öğelerin sıklıkla kullanıldığı görülmektedir. Çalışmalarında dini öğelere yer veren modacıların az bir kısmı bunu inançlarının bir yansıması olarak değerlendirirken çoğunluğu dinlere bir mit olarak yaklaşmaktadır. Çeşitli mitlerden ve kültürel öğelerden faydalanan modacılar, dini öğeleri de mitolojik bir nesne gibi kullanmak istemektedir.Bu çalışma moda ve din arasındaki bu tür ilişkileri konu etmekte ve dini yaşamla modanın birbirlerini nasıl ve ne kadar etkilediğini araştırmaktadır.Anahtar Kelimeler: Din, Moda, Sosyoloji
dc.description.abstractFashion is something that has became; the seperation means of Aristocrats at the time of French Revolution; the means of kapitalist bosses for increasing the consumption at the time of indrustrial revolution; the means for making world nations as unique with the invasion of globallization. The monopolized kapitalist groups want to use fashion for both making world nations as unique and making them suitable for their own routine production.The most important obstacle for them to reach their target is religion. It is for that reason a religion prohibits its people to resemble another religions people. Religions are also in conflict with the luxurious, wasting, obscene manner of fashion.Fashion world, who thinks religion as an obstacle for their own opportunity, not only humiliates the religious values but also exalts itself and wants to come to power in the conflict with religion. The fight of fashion with theen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleDin ve moda
dc.title.alternativeReligion and fashion
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReligion
dc.subject.ytmReligious sociology
dc.subject.ytmFashion
dc.identifier.yokid436851
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid326721
dc.description.pages178
dc.publisher.disciplineDin Sosyolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess