Türkiye`de kalkınma ajansları
dc.contributor.advisor | Işık, Hüseyin Murat | |
dc.contributor.author | Yildirim, Muaz Mücahit | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T08:17:52Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T08:17:52Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/113475 | |
dc.description.abstract | Cumhuriyet tarihinden beri uygulanmakta olan kalkınma politikalarına Avrupa Birliği kriterleri ışığında yeniden bakışın bir ürünü olarak uygulamaya konulmuş olan kalkınma ajansları; 5449 sayılı Kalkınma Ajanslarının Kuruluşu, Koordinasyonu ve Görevleri Hakkında Kanun hükümlerine dayalı olarak pilot uygulama olarak 2006 yılında kurulan iki ajansın teşkili ile Türk hukuk tarihindeki yerini almıştır. 2008 ve 2009 yılındaki kararnamelerle tüm Türkiye'deki kalkınma ajanslarının kuruluşları tamamlanmış ve ajanslar kuruldukları bölgelerde faaliyetlerini yerine getirmeye başlamıştır.Türk hukuk sisteminde kalkınma ajanslarının Anayasal konumu ve yapısı ile ilgili çalışmalar yapılmış olmakla birlikte bugüne kadar mevzuatının detaylı bir şekilde incelenmesi ve uygulamadaki aksaklıkların giderilmesine yönelik olarak eleştiri ve öneriler oluşturan bir çalışmanın yapılmamış olması bu tezin hazırlanmasındaki ana sebebi oluşturmuştur.Bu çalışma ile Türkiye'de oluşturulmuş olan bu kendine özgü hukukî kişiliklerin doğuşundan önceki kalkınma politikalarına göz atılacak; kalkınma ajanslarının Kanun ve ikincil mevzuatı kapsamında tahlili yapılarak hukuk sistemi içerisindeki yeri ile mevzuattaki düzenleniş biçimi üzerinde değerlendirmeler yapılacaktır. Ajansları klasik kamu kurumlarından ayıran temel özellikler üzerinde durularak personel rejimi tahlil edilecek ve ajansların hesap verebilirliği üzerinde değerlendirmeler yapılarak çalışma neticelendirilecektir.Anahtar Kelimeler:Kalkınma politikaları, kalkınma ajansları, bölge, ajansların hesap verebilirliği | |
dc.description.abstract | Having been put into pratie as a product of the new attitude towards the development policies being implemented in the light of European Union criteria since the beginning of the Turkish Republic, development agenies; claimed their place Turkish legal history by the establishment of two development agencies in 2006 as pilot scheme based on the provisions of the Law number 5449, on the Establishment, Coordination and Duties of the Development Agenies. By the decrees issued in 2008 and 2009, the establishment of all development agencies throughout Turkey had been completed and they began to carry out their functions within the regions they are established in.While there have been studies carried out on the constitutional status and structure of the development agencies in the Turkish legal system, the lack of a study criticising and making suggestions intended for elaborate analysis of their legislation and failure recovery in terms of implementations in respect thereof constitutes the main concern for the preparation of this thesis.With this study, the development policies preceding the rise of those sui generis legal personalities established in Turkey will be gone through; and an evaluation will be carried out by analysing the development agencies within the context of the law and secondary legislation, their position within the legal system as well as the manner they are regulated in the legislation. As their distinctive nature seperating the agencies from classical public institutions are emphasized, thepersonel regime will be analyzed and the study will be concluded by assessments on the accountability of the agencies. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Hukuk | tr_TR |
dc.subject | Law | en_US |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.title | Türkiye`de kalkınma ajansları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kamu Hukuku Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish International Co-operation Agency | |
dc.subject.ytm | Economical develeopment agencies | |
dc.subject.ytm | Regional development agencies | |
dc.subject.ytm | Development | |
dc.subject.ytm | Legal status | |
dc.subject.ytm | Turkish Law | |
dc.subject.ytm | Development policies | |
dc.subject.ytm | Control | |
dc.identifier.yokid | 10071774 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 429785 | |
dc.description.pages | 100 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |