Show simple item record

dc.contributor.advisorŞan, Emre
dc.contributor.authorGökgöz, Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-07T08:17:31Z
dc.date.available2020-12-07T08:17:31Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-09-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/113427
dc.description.abstractBu tezin amacı, sanatın ahlaktan özerkleştiği söyleminin arkasında gözlemlenen ahlaki duruşu çalışmaktır. Bu duruş muhatabından da aynısını bekler. Son yüzyıllara damgasını vuran `fikir olarak sanat`ın ardında yer alan sanat ve ahlak arasında kurulan ilişkinin zemini üzerine düşündüğümüzde Kant'ın `Güzel ahlaki iyinin sembolüdür` (Das Schöne ist das Symbol des Sittlich-Guten) kavramıyla karşılaştık. Bu bağlamda Kant'ın felsefesinde `iyi`nin ve `güzel`in anlamını bulmak önemliydi. Günümüze etkisi babında `yüce` de ele alındı. Çağdaş Sanat temelinde sanat ve ahlak arasındaki bağıntının yansımasını açığa çıkarmak için sanat çalışmaları ve sanat kuramlarından örnekler de sunuldu. Manet'den Duchamp'a yol alındı. Kant'ın izini takip ederek anti-retinal, düşünce pratiğine dönüşmüş kavramsal sanatı anlamak için `Neden Kant?` sorusunu cevaplamanın önemi ortaya çıktı. Kant'la başlayan bu çalışma, nihai varış noktası olarak da Kant'a ulaştı.Anahtar Kelimeler: Kant, Özgürlük, İyi, Güzel, Yüce, `Güzel İyinin sembolüdür`, Kavramsal Sanat, Manet, Duchamp.
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to study the ethical stand behind the art's achieving autonomy from ethics. This stand expects the same from the people it addresses. When we think about the basis of the correlation between art and ethics which is behind the `art as an idea` works that mark the last two centuries, we encountered Kant's `Beauty as the symbol of morality` (Das Schöne ist das Symbol des Sittlich-Guten) concept. Within this context, it was important to find out what `good` and `beauty` meant in Kant's philosophy. Considering its effect on the present, `sublime` is also covered. Samples of artworks and art theories are presented in order to reveal the reflection of the correlation between art and ethics on the basis of contemporary art. This study proceeded from Manet to Duchamp. Following Kant's path, to understand conceptual art which is transformed into anti-retinal thought practice, the necessity of answering the question `Why Kant?` emerged. This study started from Kant and reached to Kant as the final arrival point.Key Words: Kant, Freedom, Good, Beautiful, Sublime, `Beauty as the symbol of morality`, Conceptual Art, Manet, Duchamp.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.titleKant estetiği bağlamında sanat-ahlak bağıntısı ve kavramsal sanatın zemini
dc.title.alternativeThe correlation between art and ethics in the context of Kantian aesthetics and the basis of conceptual art
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-30
dc.contributor.departmentFelsefe Anabilim Dalı
dc.subject.ytmArt
dc.subject.ytmMorality
dc.subject.ytmConceptual art
dc.subject.ytmBeautiful
dc.subject.ytmGoodness
dc.subject.ytmKant, Immanuel
dc.subject.ytmFreedom
dc.identifier.yokid10215867
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL 29 MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid534408
dc.description.pages237
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess