Kant estetiği bağlamında sanat-ahlak bağıntısı ve kavramsal sanatın zemini
dc.contributor.advisor | Şan, Emre | |
dc.contributor.author | Gökgöz, Zeynep | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T08:17:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T08:17:31Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-09-30 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/113427 | |
dc.description.abstract | Bu tezin amacı, sanatın ahlaktan özerkleştiği söyleminin arkasında gözlemlenen ahlaki duruşu çalışmaktır. Bu duruş muhatabından da aynısını bekler. Son yüzyıllara damgasını vuran `fikir olarak sanat`ın ardında yer alan sanat ve ahlak arasında kurulan ilişkinin zemini üzerine düşündüğümüzde Kant'ın `Güzel ahlaki iyinin sembolüdür` (Das Schöne ist das Symbol des Sittlich-Guten) kavramıyla karşılaştık. Bu bağlamda Kant'ın felsefesinde `iyi`nin ve `güzel`in anlamını bulmak önemliydi. Günümüze etkisi babında `yüce` de ele alındı. Çağdaş Sanat temelinde sanat ve ahlak arasındaki bağıntının yansımasını açığa çıkarmak için sanat çalışmaları ve sanat kuramlarından örnekler de sunuldu. Manet'den Duchamp'a yol alındı. Kant'ın izini takip ederek anti-retinal, düşünce pratiğine dönüşmüş kavramsal sanatı anlamak için `Neden Kant?` sorusunu cevaplamanın önemi ortaya çıktı. Kant'la başlayan bu çalışma, nihai varış noktası olarak da Kant'a ulaştı.Anahtar Kelimeler: Kant, Özgürlük, İyi, Güzel, Yüce, `Güzel İyinin sembolüdür`, Kavramsal Sanat, Manet, Duchamp. | |
dc.description.abstract | The aim of this thesis is to study the ethical stand behind the art's achieving autonomy from ethics. This stand expects the same from the people it addresses. When we think about the basis of the correlation between art and ethics which is behind the `art as an idea` works that mark the last two centuries, we encountered Kant's `Beauty as the symbol of morality` (Das Schöne ist das Symbol des Sittlich-Guten) concept. Within this context, it was important to find out what `good` and `beauty` meant in Kant's philosophy. Considering its effect on the present, `sublime` is also covered. Samples of artworks and art theories are presented in order to reveal the reflection of the correlation between art and ethics on the basis of contemporary art. This study proceeded from Manet to Duchamp. Following Kant's path, to understand conceptual art which is transformed into anti-retinal thought practice, the necessity of answering the question `Why Kant?` emerged. This study started from Kant and reached to Kant as the final arrival point.Key Words: Kant, Freedom, Good, Beautiful, Sublime, `Beauty as the symbol of morality`, Conceptual Art, Manet, Duchamp. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Felsefe | tr_TR |
dc.subject | Philosophy | en_US |
dc.title | Kant estetiği bağlamında sanat-ahlak bağıntısı ve kavramsal sanatın zemini | |
dc.title.alternative | The correlation between art and ethics in the context of Kantian aesthetics and the basis of conceptual art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-30 | |
dc.contributor.department | Felsefe Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Art | |
dc.subject.ytm | Morality | |
dc.subject.ytm | Conceptual art | |
dc.subject.ytm | Beautiful | |
dc.subject.ytm | Goodness | |
dc.subject.ytm | Kant, Immanuel | |
dc.subject.ytm | Freedom | |
dc.identifier.yokid | 10215867 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL 29 MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 534408 | |
dc.description.pages | 237 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |