İmam Hatip Liselerinde okul kültürü algısı (Diyarbakır örneği)
dc.contributor.advisor | Arpacı, Mücahit | |
dc.contributor.author | Yildirim, Cemil | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T08:16:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T08:16:50Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/113303 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı eğitim tarihimizin en eski kurumlarından biri olan İmam Hatip Liselerinde oluşmuş olan okul kültürünü belirlemektir. Bunun için Diyarbakır il merkezinde faaliyet gösteren İmam Hatip Liselerindeki öğretmen ve yöneticilerin görüşlerine müracaat edilmiştir. Okul Kültürü, bir okulun kimliğini oluşturmaktadır, hem çalışanların iş performansları üzerinde hem de öğrencilerin okul başarısı üzerinde direk etkili olan bir husustur. Ülkemizde okul kültürü çalışmaları 1980'li yıllardan itibaren başlamış ve bu konunun farklı yönleri ile ilgili çalışmalar yapılmıştır. Fakat İmam Hatip Liseleri ile ilgili yapılan bir çalışmaya rastlanmamıştır. Bundan dolayı öğretmen ve yönetici görüşlerine dayalı betimsel bir alan araştırması yapılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu, tabakalı örneklem yöntemi ile belirlenmiş öğretmen ve yöneticiler oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak okul kültürü anketi kullanılmıştır. Anket, İmam Hatip Lisesinde çalışan öğretmen ve yöneticilerin okul kültürü algılarını ölçmeye yönelik daha once yapılan çalışmalardan yararlanılarak yapılandırılmış bir anketdir. Veriler, SPSS programı kullanılarak yüzde, frekans, ortalama, tek yönlü varyans analizi ve t-testi analizlerine tabi tutularak değerlendirilmiştir.Anahtar Sözcükler:İmam Hatip Lisesi, Kültür, Okul Kültürü. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is one of the oldest institutions of the history of education in religious high schools, which are formed to determine the school culture. For this religious high schools operating in the city of Diyarbakir, the opinions of teachers and administrators will be taken in to consideration. School Culture, constitutes the identity of a school. Both employees work performance as well as having a direct impact on students school performance is a concern. In our country, school culture studies dates back from 1980's and many researches on different aspects of this issue have been made. But there hasn't been any studies about religions high schools been conducted. Therefore, based on feedback from teachers and administrators will be a descriptive field research. The study sample was a stratified random sampling method will be determined by a group of teachers and administrators will create. Data collection for the survey will be used as a means of school culture. The survey of teachers and administrators working in religious high schools designed to measure perceptions of school culture studies making use of previously structured questionnaires. Data Analysis Using SPSS frequency, percentage, average, one- way analysis of variance and t-test analysis will be subjected to. Key Words: Religious High School, Culture, School Culture. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İmam Hatip Liselerinde okul kültürü algısı (Diyarbakır örneği) | |
dc.title.alternative | Perception of school culture in Religious High Schools (Diyarbakır sample) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | İmam hatips | |
dc.subject.ytm | Religious education | |
dc.subject.ytm | Organizational culture | |
dc.subject.ytm | Diyarbakır | |
dc.subject.ytm | High schools | |
dc.subject.ytm | İmam hatip high schools | |
dc.subject.ytm | Culture | |
dc.subject.ytm | School culture | |
dc.identifier.yokid | 10069789 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 429817 | |
dc.description.pages | 162 | |
dc.publisher.discipline | Din Eğitimi Bilim Dalı |