Ortaokul öğrencilerinin adalet, dürüstlük, saygı, sorumluluk ve barış değerleri hakkındaki algıları (Diyarbakır İli örneği)
dc.contributor.advisor | Arpacı, Mücahit | |
dc.contributor.author | Çakmak, Muhammet Mesut | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T08:15:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T08:15:27Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-06-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/113084 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin `adalet`, `dürüstlük`, `saygı`, `sorumluluk` ve `barış` değerleri hakkındaki algıları ve bu algıların sınıf ve cinsiyet bakımından farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Araştırmanın verileri anket formu aracılığıyla sağlanmış olup araştırmada içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Anket formunda öğrencilerin cinsiyet, yaş, sınıf ve anne-babanın eğitim durumunu belirttikten sonra ilgili beş değer hakkında değerlendirmelerini yazmaları istenmiştir. Değerlerle ilgili değerlendirmeler uzman görüşü alınarak başlıklar altında kategorik hale getirilmiştir. Kategoriler IBM SPSS programına işlenerek ilgili değerlere ait frekans ve yüzde gibi değerler belirlenmiştir. Araştırma nitel olup tarama modelindedir. Araştırmanın çalışma grubunu Diyarbakır ilindeki beş ortaokulda okumakta olan 5, 6, 7 ve 8. sınıflardan olmak üzere 572 öğrenci oluşturmaktadır. Bu okullar araştırmacı tarafından sosyal ve ekonomik faktörler dikkate alınarak örnekleme dâhil edilmiştir. Araştırmaya, 321 kız ve 251 erkek öğrenci katılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların en çok, adalet için `eşitlik`, dürüstlük için `doğruluk veya yalan söylememek`, saygı için `büyüklere karşı gelmemek`, sorumluluk için `üzerine düşen görevi yapmak` ve barış için `küs olmamak ve kavga etmemek` değerlendirmesinde bulundukları görülmüştür. | |
dc.description.abstract | In this study, `justice`, `honesty`, `respect`, `responsibility` and `peace` values perceptions of secondary school students and whether perceptions changes in terms of class and gender has been investigated. Research data is provided through a questionnaire and content analysis technique was used in the study. In the survey form, after describing students' gender, age, class and parents' educational level, they were asked to write their assessment of these five values. Assessments of the values were categorized under headings based on the expert opinion. Categories are treated to IBM SPSS percentages and values related to the frequency of such percentage are determined. The research is qualitative and scanning model. The study group is consisted from 572 students who going to five different secondary schools, 5, 6, 7 and 8 grade students in Diyarbakir. These schools were chosen for the study according to the social and economic factors by researchers. Totally, 321 female and 251 male students participated in the study. At the end of the research it was observed that, in their assessements, participants mostly decribed justice as `equality`;honesty as `truth or not to lie`; respect as `obedience to elders`; responsibility as `to fulfill the missions`; and peace as `not to be offended or not to fight`. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul öğrencilerinin adalet, dürüstlük, saygı, sorumluluk ve barış değerleri hakkındaki algıları (Diyarbakır İli örneği) | |
dc.title.alternative | Justice, honesty, respect, responsibility and peace values perceptions of secondary school students (Example of Diyarbakir) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-06-21 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Moral values | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Justice | |
dc.subject.ytm | Justice perception | |
dc.subject.ytm | Honesty | |
dc.subject.ytm | Respect | |
dc.subject.ytm | Responsibility | |
dc.subject.ytm | Peace | |
dc.subject.ytm | Values | |
dc.subject.ytm | Students perceptions | |
dc.identifier.yokid | 10113760 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 451364 | |
dc.description.pages | 117 | |
dc.publisher.discipline | Din Eğitimi Bilim Dalı |