Show simple item record

dc.contributor.advisorKızıl, Hayreddin
dc.contributor.authorKaragöz, Naci
dc.date.accessioned2020-12-07T08:14:09Z
dc.date.available2020-12-07T08:14:09Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/112857
dc.description.abstractKürt Açılımıyla birlikte Talim ve Terbiye Kurulunun 07/09/2012 tarih ve 154 sayılı kararıyla Yaşayan Diller ve Lehçeler dersi 5. Sınıflardan itibaren okutulmak üzere seçmeli ders olarak konulması kararı alınmıştır. Fakat bölge halkı nezdinde büyük kabul gören bu girişim herhangi bir alt yapı çalışması olmadan başlatıldığı için çeşitli aksaklıklarla karşılaşılmıştır. Seçmeli Kürtçe dersinin eğitim-öğretim programına eklenmesinden sonra veliler, öğretmenler ve öğrenciler nezdinde ki olumlu veya olumsuz tepkiler konusunda farklı yerlerde değişik çalışmalar yapılmış olmasına rağmen ülkemizde akademik düzeyde herhangi bir çalışmaya rastlanmamıştır. Bu boşluğu doldurmak için tarafımızdan bu konu seçilmiştir.Bu konu Diyarbakır ili özelinde Seçmeli Kürtçe dersinin verildiği okullar seçilerek Kürtçe dersine olan ilgi incelenmiştir. Çalışmanın ismi Seçmeli Kürtçe Dersine Karşı Veli Tutumları olarak seçilmiştir. Bu dersi seçmeli olarak tercih eden öğrenciler ve velilerin seçme nedeni, beklentileri velilerin bu derse nasıl baktıkları, bu dersin daha verimli olarak işlenebilmesi için neler yapılması gerektiğine yönelik olarak bu çalışma hazırlanmıştır.
dc.description.abstractAs the language of instruction in schools in our country lessons Turkish verilmektedir. kürt the Board of Education with the Expansion 07/09/2012 date and 154 numbered decision to be taken as an elective course that begins with the decision to be taught in Kurdish since the 5th grade. But the people of widely accepted before this initiative was launched for the various disruptions were encountered without any infrastructure. Although there are various studies in different academic levels was observed in any study. To fill this gap by us, this issue has been selected. This special issue of Diyarbakir province in selecting schools, given the interest in the Kurdish courses Elective Kurdish courses were examined. The name was chosen as the study Parents' Attitudes Towards the elective Kurdish lessons. This course electives as students who prefer and select the cause of their parents, how they look at the prospects of this course the parents, in order that this course should be done to be processed more efficiently has been agreed that the preparation of this work.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSeçmeli Kürtçe dersine karşı veli tutumları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKürt Dili ve Kültürü Anabilim Dalı
dc.subject.ytmElective course choice
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmKurdish lesson
dc.subject.ytmKurdish
dc.subject.ytmParents
dc.identifier.yokid10126968
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid480261
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess