dc.contributor.advisor | Aşılıoğlu, Bayram | |
dc.contributor.author | Bars, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T08:06:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T08:06:06Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111856 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı ilköğretim ikinci kademede matematik başarısını etkileyen faktörlere ilişkin öğrenci görüşlerini bazı değişkenlere göre incelemektir. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi için Diyarbakır iline bağlı merkez ilçelerden (Bağlar, Kayapınar, Sur, Yenişehir) seçkisiz örnekleme yöntemi ile birer okul belirlenmiştir. Bu okullardan seçilen 872 (443 kız, 429 erkek) ilköğretim 2. kademe öğrencisi araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak 8 maddelik ?Kişisel Bilgi Formu? ve Duman (2006) tarafından geliştirilen 25 maddelik ?Matematikte Öğrenci Başarısını Etkileyen Faktörlere İlişkin Görüşler? adlı ölçek kullanılmıştır. Ölçek ?tutum?, ?metot?, ?aile?, ?öğretmen? ve ?ortam? olmak üzere beş alt boyuttan oluşmaktadır. Duman (2006) tarafından ölçeğin ?cronbach alpha? güvenirlik katsayısı .80 olarak bulunmuştur. Bu araştırma için yapılan uygulamada ise ölçeğin ?cronbach alpha? güvenirlik katsayısı .79 bulunmuştur. Anket yoluyla toplanan verilerin çözümlenmesinde yüzde, standart sapma, Kruskal Wallis testi ve U testi kullanılmıştır. Yapılan hesaplamalar ?SPSS 16,0? paket programı kullanılarak yapılmıştır.Araştırma sonucunda ilköğretim ikinci kademede matematik başarısını etkileyen faktörlere ilişkin öğrenci görüşlerinin, öğrenci cinsiyeti ve öğretmen cinsiyeti değişkenlerine göre ölçeğin hiçbir alt boyutunda anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı belirlenmiştir. Sınıf seviyesi, matematik başarısı ve okulöncesi eğitim alma durumu değişkenlerine göre ölçeğin tutum, metot, aile ve öğretmen alt boyutlarında anlamlı fark tespit edilmiş ancak ortam alt boyutunda anlamlı farka rastlanmamıştır. Anne ve baba eğitim durumu değişkenlerine göre ölçeğin metot, aile ve ortam alt boyutlarında anlamlı farkın olduğu bulunmuştur. Ailenin toplam geliri değişkenine göre ise tutum, metot, aile ve ortam alt boyutlarında anlamlı farkın olduğu saptanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara ilişkin önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Matematik Başarısı, İlköğretim ikinci kademe, Matematik Öğretimi | |
dc.description.abstract | The aim of this study is analyzing the effects of success factors of maths in second phase of Primary Education with respect to students? insights according to some defined variables. General Linear Model was used in the research. For the sample of the research, several schools were randomly defined from a few center districts of (Bağlar, Kayapınar, Sur, Yenişehir) Province of Diyarbakir. The sample consist of 872 Student (Female:443, Male:429) who choosen from Second phase of Primary Education. Data were collected by using ?Personal Information Form? with 8 article and ?Insights on the determinant factors of students success in Maths? Duman (2006) with 25 article scale survey. The scale consists of five sub- dimension which are ?attitude?, ?method?, ?family?, ?teacher? and ?environment?. ? Cronbach Alpha? Reliability Coefficient were found to be .80 in Duman (2006) scale. In this research application, ?Cronbach Alpha? reliability coefficient were found to be .79. Percentage, standart deviation, Kruskal Wallis test and U test were used to analyze the data that were collected by survey. Analysis were done by ?SPSS 16.0? statistic package programme.As a result of the study it is found that the determinant factors of student success are not differentiate with respect to student?s insights in second phase of Primary Education according to student gender and teacher gender variables. According to class level, maths success and taking pre-school education variables, meaningfull differences were found in ?Attitude?, ?method? , ?family? and ?teacher? sub-dimensions of the scale, but meaningfull differences could not found in ?environment? dimension. According to parents education variables meaningfull differences were found in ?method? , ?family? , and ?environment? sub demension of the scale. According to ?family income? variable in ?attitude? , ?family?, ?method?, and ?environment sub-dimensions meaningful differences were found. According to results and findings of the study some proposals had been done.Key Words: Success of Maths, Second Phase of Primary Education, Maths Teaching | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim II. kademede matematik başarısını etkileyen faktörlere ilişkin öğrenci görülşerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (Diyarbakır ili örneği) | |
dc.title.alternative | Analyzing the insights' of students according to some variables about determinant factors of success in maths at the second phase of primary education (A sample of Diyarbakır province) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Mathematics achievement | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.identifier.yokid | 435438 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 357636 | |
dc.description.pages | 94 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |