Show simple item record

dc.contributor.advisorEfe, Rifat
dc.contributor.authorBatmaz, Servet
dc.date.accessioned2020-12-07T08:06:01Z
dc.date.available2020-12-07T08:06:01Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111846
dc.description.abstractGelişen dünyada teknolojinin hızla ilerlemesi ile birlikte bilgisayar ve internet kullanımı hayatın vazgeçilmez gerekliliklerinden biri olmuştur. Bilgisayar ve internetin giderek artan şekilde ortaöğretim öğrencilerinin öncelikli iletişim aracı durumuna gelmesi ile birtakım sorunların yaşanmasını da beraberinde getirebilmektedir. Bilgisayar ve internet kullanımında olumlu birçok örneğe rastlanılsa da; bilinen olumsuz örnekler de mevcuttur. Bundan dolayı bilgisayar ve internet kullanım alanlarının araştırılması zorunlu hale gelmektedir. Bu araştırma ortaöğretim öğrencilerinin bilgisayar ve interneti kullanım alanlarının incelenmesi, bu gençlerin ileriye yönelik akademik ve sosyal alanda yaşayacakları olumsuzlukları önleme ve öğretmenler ile ailelerin bu anlamda sorunun kaynağını anlamalarına ve gerekli tedbirleri almalarına katkı sağlamasını amaçlamaktadır.Kahramanmaraş ilinin Elbistan ilçesindeki ortaöğretim okullarındaki eğitim gören ve herhangi bir orta öğretimden mezun olmuş, üniversite sınavlarına hazırlanan öğrenciler arasında çalışılmıştır. Katılımcıların okullara göre, 390 kişi genel liselerden, 270 kişi Anadolu liseleri, 36 kişide özel okullara giden öğrenciler, sınıflara göre; 9. sınıf 34 kişi, 10.sınıf 38 kişi, 11.sınıf 60 kişi, 12.sınıf 304 kişi ve mezun olmuş öğrencilerden 260 kişi, cinsiyetlere göre; 369'u erkek 327'si bayan, bölümlerine göre ise; 287 kişi sayısal, 305 kişi eşit ağırlık, 104 kişide sözel olmak üzere toplam 696 kişi araştırmaya katılmıştır. Araştırıcı tarafından geliştirilen 5'li Likert ölçeğinde olan 30 maddelik anket kullanılmış ve hazırlanan anketin faktör analizi yapılmıştır. Faktör analizi sonucu üç faktörden oluşan bir ölçek olarak değerlendirilmesine olanak verdiği kabul edilmiştir.Bu araştırmada ortaöğretim öğrencilerinin bilgisayardan faydalanma yolları araştırılmıştır. Anadolu Lisesi öğrencileri genel lise ve özel okullara giden öğrencilere göre ödevlerini yaparken bilgisayardan daha fazla faydalanmaktadırlar. Genel liselere ve özel okullara giden öğrenciler arasında ise anlamlı bir fark bulunmamaktadır. En fazla 9. Sınıf öğrenciler en az ise mezun olan öğrenciler, Sayısal bölümü öğrencileri eşit ağırlık bölümü öğrencilerine göre, eşit ağırlık bölümü öğrencileri sözel bölümü öğrencilerine göre, kızların ise erkeklere göre ödevlerini yaparken bilgisayarı daha fazla kullandıkları tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Orta öğretim, öğrenci, bilgisayar, internet, teknoloji
dc.description.abstractREASONS AND AREAS OF COMPUTER AND INTERNET USAGE AMONG THE HIGH SCHOOL STUDENTSWith the rapid advancement of technology in the developing world use computers and the Internet has become one of the indispensable requirements of the life. Computers and the Internet increasingly the primary communication tool for high school students also can bring about the occurrence of some problems with the arrival of the state. Although it is known that there are many positive examples in the use of the computer and internet, many negative examples are also available. Therefore, it becomes necessary to investigate areas of computer and internet usage.The aim of this research is to investigate the area of computer and internet usage among the high school students and to prevent of these problem that will come out in their lifes of these young people in the social and academic area in the future and also to make teacher and family understand the source of the problem and contribute to take necessary precautions.It was studied among the students who are in the province of Kahramanmaş Elbistan?s High School and who are graduated from only high school and who are preparing for university exam. According to participant school, 390 students are from public high school and 270 student are from Anatolian high school and 36 students are from private school. According to class, 9.class are 34, 10.class are 38, 11.class are 60, 12.class are 304 and graduated student are 260, according to gender, 360 students are male, 327 are female. According to section 287students are from quantiative section, 307 students are from equally-weighted section and 104 students are from verbal section. 5 Likert scale, the 30-item questionnare deveploped by the researcher was used and factor analysis was done. It was accepted that as a result of factor analysis allows evaluation of a scak consisting of three factors.In the research, the ways of high school students who benefit from the computer were investigated. Anatolian High School students use computer more than private and public school students to do their homework. It wasn?t found meaningful difference between public and private school students. 9.class students use competer the most and the graduated students use the least. Quantiative section students benefit from computer more than equally-weighted section students and equally-weighted section students benefit fromcomputer more than verbal section students. Girls use computer more thanKey words: High school, computer, internet and technology.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim öğrencilerinin bilgisayarı ve interneti kullanma alanları ve nedenleri
dc.title.alternativeReasons and areas of computer and internet usage among the high school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmSecondary education students
dc.subject.ytmComputer assisted instruction
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.identifier.yokid434699
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid357645
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess