Show simple item record

dc.contributor.advisorErgül, Hüseyin Fazlı
dc.contributor.authorÇolak, Asli
dc.date.accessioned2020-12-07T08:05:56Z
dc.date.available2020-12-07T08:05:56Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111836
dc.description.abstractBu araştırma, Diyarbakır ili merkezindeki ilköğretim okullarında yürütülen Toplam Kalite Yönetimi uygulamalarına ilişkin il eğitim denetmenlerinin algılarını belirlemek amacıyla, 2009-2010 eğitim öğretim yılında görev yapan 69 ve 2011-2012 eğitim öğretim yıllında görev yapan 59 il eğitim denetmeni üzerinde yapılmıştır. Araştırmaya katılan il eğitim denetmenlerine 43 maddelik bir anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilerin çözümlenmesi SPSS 16.0 programından yararlanılarak yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesi ve yorumunda, aritmetik ortalama, t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve scheffé testinden faydalanılmıştır. Araştırmadan özetle şu bulgular elde edilmiştir: İlköğretim okullarında Toplam Kalite Yönetimi uygulamalarına ilişkin il eğitim denetmenlerinin algıları arasında cinsiyet, mezun olunan kurum ve TKY konusunda eğitim alma durumuna göre anlamlı fark bulunmamıştır. Çalışma süresi ve yaşa göre, 2009-2010 eğitim öğretim yılında görev yapan il eğitim denetmenlerinin algıları arasında anlamlı fark bulunmazken, 2011-2012 eğitim öğretim yılında görev yapan il eğitim denetmenlerinin algıları arasında anlamlı fark bulunmuştur. İlköğretim okullarında fiziksel ve mali koşulların iyileştirilmesi ile eğitim öğretim sürecine yönelik uygulamaları 2009-2010 eğitim öğretim yılında görev yapan il eğitim denetmenleri az düzeyde, 2011-2012 eğitim öğretim yılında görev yapan il eğitim denetmenleri ise orta düzeyde algılamıştır. Üst yönetimin liderliği, insan unsurunun geliştirilmesi, müşteri memnuniyetinin değerlendirilmesi, TKY uygulamalarının denetlenmesi, katılımın sağlanması ve takım çalışmasına yönelik uygulamaların ise iki denetmen grubu tarafından da az düzeyde algılandığı bulgusu elde edilmiştir. İlköğretim okullarında Toplam Kalite Yönetimi uygulamalarına ilişkin 2009-2010 ve 2011-2012 eğitim öğretim yıllarında görev yapan il eğitim denetmenlerinin algılarının genel ortalaması ise 2.44 (az düzeyde) olarak bulunmuştur. Bu bulgulara göre, il eğitim denetmenlerinin ilköğretim okullarındaki TKY uygulamalarını istenilen düzeyde yeterli bulmadığı sonucu çıkarılmıştır.Anahtar kelimeler: Kalite, Toplam Kalite Yönetimi, il eğitim denetmeni.
dc.description.abstractThis research has been made on 69 education inspectors who were on duty in the academic year of 2009-2010 and 59 education inspectors who were on duty in the academic year of 2011-2012 in order to determine the perceptions of the education inspectors in regard to the implementations of Total Quality Management in the primary schools of Diyarbakır. The education inspectors who contributed to the study were administered a questionnaire which has 43 items in Likert type. The data were analysed by the SPSS 16.0. For the analysis and interpretation of the data; t-test, sheffé, one-way variant analysis and arithmetic average of the perception points were used. As a summary, the following results have been obtained at the end of the research: Depending on their gender, graduation and TQM education, no significant difference was found among the perceptions of the education inspectors in regard to the implementations of Total Quality Management in primary schools. Depending on their working time and age, no significant difference was found among the perceptions of the education inspectors who were on duty in the academic year of 2009-2010, but a significant difference was determined among the perceptions of the education inspectors who were on duty in the academic year of 2011-2012.The implementations for the improvement of physical and financial conditions and for the education process in the primary schools were perceived in little degree by the education inspectors who were on duty in the academic year of 2009-2010, and in medium degree by the education inspectors who were on duty in the academic year of 2011-2012. It is found that the implementations for the leadership of senior management, the improvement of human factor, the evaluation of customer satisfaction, the inspection of TQM implementations, securing participation and team work were perceived in little degree by the education inspectors. In regard to the implementations of Total Quality Management in primary schools, the general average point of the perceptions of education inspectors was found as 2.44 (in little degree). According to the findings, it has been concluded that the implementations of Total Quality Management in primary schools were found inadequate by the education inspectors.Key Words: Quality, Total Quality Management, education inspector.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında toplam kalite yönetimi uygulamalarına ilişkin il eğitim denetmenlerinin algıları (Diyarbakır ili örneği)
dc.title.alternativeThe perceptions of education inspectors in regard to the implementations of total quality management in primary schools (The sample of Diyarbakır province)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmSupervision of education
dc.subject.ytmController
dc.identifier.yokid437209
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid357625
dc.description.pages150
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess