Ortaöğretim Türk edebiyatı ders kitaplarında yer alan halk edebiyatı metinlerinin Türk edebiyatı öğretim programındaki kazanımlar açısından değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Sezer, Muhammed Abdulbasit | |
dc.contributor.author | Cin, Zeynep | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T08:05:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T08:05:49Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111788 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, ortaöğretim Türk edebiyatı ders kitaplarında yer alan halk edebiyatı metinlerinin, metinlere ait hazırlık ve metin altı sorularının, etkinlik çalışmalarının programda belirtilen kazanımlarla uygunluğunun ne düzeyde olduğunu saptamaktır.Çalışmanın giriş bölümünde, problemin durumu, araştırmanın amacı, araştırmanın önemi ve araştırmanın sınırlılıkları yer almıştır.Çalışmanın birinci bölümünü kavramsal çerçeve oluşturmaktadır. Bu bölümde, halk edebiyatının öğretim programındaki yeri programın hareket noktası, seçilecek metinlerin tür ve nitelikleri bakımından değerlendirilmiştir.Çalışmanın ikinci bölümünde, araştırmada kullanılan yöntem hakkında bilgi verilmiştir. Araştırmanın modeli, evren ve örneklem, veri toplama tekniği ve verilerin analizine yer verilerek çalışmanın yöntemi açıklanmıştır.Üçüncü bölümde, örneklem olarak seçilen ders kitaplarında tespit edilen halk edebiyatı metinlerinin, metinlere ait hazırlık ve metin altı soruları ile etkinlik çalışmalarının programdaki kazanımlarla uygunluğunun ne düzeyde olduğu saptanmaya çalışılmıştır.Son olarak bulgu ve yorumlardan hareketle çalışmanın sonucu ve önerilere yer verilmiş, zengin bir kaynakça sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | The aim of the research is to detect what levels the activity studies are suitable with the gains from program, both preparation of text and sub ? text questions, and texts of folk literature in secondary education books.In the introduction, the state of problem, the aim of study, the importance of study and restrictions of study are given.The first part of the study forms the conceptual frame. In this part, the place of folk literature in education, starting point of study is evaluated in terms of the qualities and kinds of texts to be selected.In the second part of study, some information is given about the method used in research. The method of the study is explained by giving data analysis, data collection technique, sampling, population and method of research.In the third part, in the sample books chosen, it is tried to detect what levels the activity studies are suitable with the gains from program, both preparation of text and sub ? text questions, and texts of folk literature.In conclusion, the result of the study and suggestions are given with reference to findings and comments and a rich reference is presented. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Ortaöğretim Türk edebiyatı ders kitaplarında yer alan halk edebiyatı metinlerinin Türk edebiyatı öğretim programındaki kazanımlar açısından değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | In Turkish literature in secondary school textbooks education program outcomes evaluation of Turkish literature of folk literature texts | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Folk literature | |
dc.subject.ytm | Turkish public literature | |
dc.subject.ytm | Turkish literature | |
dc.subject.ytm | Literature education | |
dc.subject.ytm | Literature lesson | |
dc.subject.ytm | Teaching literature | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.identifier.yokid | 444857 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 357652 | |
dc.description.pages | 227 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |