Show simple item record

dc.contributor.advisorOral, Behçet
dc.contributor.authorTekşen, Ömer
dc.date.accessioned2020-12-07T08:05:47Z
dc.date.available2020-12-07T08:05:47Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111787
dc.description.abstractZETBu araştırmada, ?İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Seviye Belirleme Sınavındaki Matematik Testi Sonuçlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi? amaçlanmıştır.Araştırma 2011-2012 eğitim öğretim yılında Diyarbakır İl Merkezi ilçelerinde (Yenişehir, Sur, Kayapınar, Bağlar) bulunan ilköğretim okullarına devam eden öğrenciler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma genel tarama modelinde yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi Diyarbakır İl merkez ilçelerinde bulunan okullardan basit tesadüfî örnekleme yöntemi ile seçilen 387 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Verilerin analizinde frekans ve yüzde değerleri ile birlikte ki-kare testi de kullanılmıştır. Veriler SPSS 16.0 paket programıyla çözümlenmiştir.Bu araştırmanın sonucunda, ilköğretim öğrencilerinin; ailelerinin gelir düzeyinin, evlerindeki kişi sayısının, oturdukları semtin, cinsiyetlerinin ve sınava hazırlık tercihlerinin 7. sınıfta girdikleri SBS'deki matematik testi netlerini istatistiksel olarak etkilediği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Matematik, Matematik Başarısı, Seviye Belirleme Sınavı
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to investigate the 7th grade students? mathematics tests results in SBS in some variables.The research has been performed on the students who attend the schools of central towns of Diyarbakir (Yenişehir, Bağlar, Sur, Kayapınar ) in the 2011-2012 educational year. This research has been done in research survey method. The samples of the research has practiced on selected 387 students by the method of random group sample has determined in central towns of Diyarbakir. According to expert opinion as a means of data collection used a questionnaire developed by the researcher. Frequency analysis of the data, as well as the values of the chi-square test was used. The data is analyzed with SPSS 16.0 packaged software.It is determined that, the finding of the research , the elementary school students'; families income level, number of people in home, neighborhood of residence, gender affect their preferences of exam preparations and their mathematics test results of SBS in which they entered in 7th grade statistically..Keywords: Mathematics, Mathematics Achievement, Placement Testen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin seviye belirleme sınavındaki matematik testi sonuçlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeThe research of the 7th grade elementary school students? mathematics test results in placement test in some variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLevel Determination Exam
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmTests
dc.subject.ytmMathematics achievement
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid437956
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid357635
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess