İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin seviye belirleme sınavındaki matematik testi sonuçlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Oral, Behçet | |
dc.contributor.author | Tekşen, Ömer | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T08:05:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T08:05:47Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111787 | |
dc.description.abstract | ZETBu araştırmada, ?İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Seviye Belirleme Sınavındaki Matematik Testi Sonuçlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi? amaçlanmıştır.Araştırma 2011-2012 eğitim öğretim yılında Diyarbakır İl Merkezi ilçelerinde (Yenişehir, Sur, Kayapınar, Bağlar) bulunan ilköğretim okullarına devam eden öğrenciler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma genel tarama modelinde yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi Diyarbakır İl merkez ilçelerinde bulunan okullardan basit tesadüfî örnekleme yöntemi ile seçilen 387 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Verilerin analizinde frekans ve yüzde değerleri ile birlikte ki-kare testi de kullanılmıştır. Veriler SPSS 16.0 paket programıyla çözümlenmiştir.Bu araştırmanın sonucunda, ilköğretim öğrencilerinin; ailelerinin gelir düzeyinin, evlerindeki kişi sayısının, oturdukları semtin, cinsiyetlerinin ve sınava hazırlık tercihlerinin 7. sınıfta girdikleri SBS'deki matematik testi netlerini istatistiksel olarak etkilediği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Matematik, Matematik Başarısı, Seviye Belirleme Sınavı | |
dc.description.abstract | The main purpose of this research is to investigate the 7th grade students? mathematics tests results in SBS in some variables.The research has been performed on the students who attend the schools of central towns of Diyarbakir (Yenişehir, Bağlar, Sur, Kayapınar ) in the 2011-2012 educational year. This research has been done in research survey method. The samples of the research has practiced on selected 387 students by the method of random group sample has determined in central towns of Diyarbakir. According to expert opinion as a means of data collection used a questionnaire developed by the researcher. Frequency analysis of the data, as well as the values of the chi-square test was used. The data is analyzed with SPSS 16.0 packaged software.It is determined that, the finding of the research , the elementary school students'; families income level, number of people in home, neighborhood of residence, gender affect their preferences of exam preparations and their mathematics test results of SBS in which they entered in 7th grade statistically..Keywords: Mathematics, Mathematics Achievement, Placement Test | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin seviye belirleme sınavındaki matematik testi sonuçlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | The research of the 7th grade elementary school students? mathematics test results in placement test in some variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Level Determination Exam | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Tests | |
dc.subject.ytm | Mathematics achievement | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.identifier.yokid | 437956 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 357635 | |
dc.description.pages | 76 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |