Show simple item record

dc.contributor.advisorİnan, Mehmet Sıraç
dc.contributor.authorÖzerol, Melek
dc.date.accessioned2020-12-07T08:05:37Z
dc.date.available2020-12-07T08:05:37Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111775
dc.description.abstractBu çalışma, bilgisayar destekli dil öğreniminin Almanca sözcük öğrenmeye olan etkisini incelemek amacı ile yapılmıştır. Araştırmaya 2010 - 2011 eğitim öğretim yılında Diyarbakır ilindeki Özel Diken İlköğretim Okulu dördüncü sınıfta öğrenim görmekte olan toplam 30 öğrenci katılmıştır. Araştırmada öntest - sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Öğrenciler deney ve kontrol grubu olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Her iki grubun öğrencilerine ders anlatımından önce, araştırmada yer alan ve öğrencilerin daha önce karşılaşmadıkları sözcüklerden oluşan 38 soruluk başarıyı ölçme testi öntest olarak uygulanmıştır. Daha sonra kontrol grubunda bulunan 15 öğrenciye geleneksel yöntem kullanılarak, deney grubunda bulunan 15 öğrenciye ise bilgisayar ortamında ders anlatılmıştır. Uygulama sonunda başarıyı ölçmek için yine aynı test her iki gruba da sontest olarak uygulanmıştır. Öntest ve sontest sonuçlarından elde edilen veriler SPSS t- testi ile analiz edilmiştir. Her iki grubun öntest ve sontest puanları arasındaki farkı bulabilmek için SPSS 16 programı bağımsız örneklem t-testi (independent samples t-test) kullanılmış ve anlamlılık düzeyi (p) her test için 0,05 olarak hesaplanmıştır. İki ay kadar geçen bir sürenin ardından aynı test öğrencilere kalıcılık testi olarak uygulanmış ve aradan geçen sürede unutma olup olmadığına bakılmıştır.İlköğretim dördüncü sınıf Almanca dersinde geçen sözcüklerin öğretiminde geleneksel öğretmen merkezli yöntem ile bilgisayar destekli dil öğrenme yöntemi karşılaştırıldığında, bilgisayar destekli dil öğrenme yöntemi ile sözcük öğreniminin gerçekleştiği deney grubunda, geleneksel öğretmen merkezli yöntem ile sözcük öğrenen kontrol grubuna göre anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Buna göre araştırma bulgularına dayalı olarak bilgisayar destekli dil öğrenme yöntemi ile sözcük öğrenen deney grubunda, kontrol grubuna göre daha fazla başarı sağlandığı ve aradan geçen süre içerisinde öğrenilen sözcükleri unutma oranının daha düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Almanca Sözcük Öğrenimi, Bilgisayar Destekli Dil Öğrenimi, Bilgisayar Destekli Sözcük Öğrenimi
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effect of Computer Assisted Language Learning (CALL) on German vocabulary learning. The participants of this study consisted of 30 students, who were educated on 2010-2011 academic year at Diken Private School in Diyarbakir. In this study a pretest-posttest control group quasi-experimental design was used. Students were divided into two groups as experimental and control groups. Before the implementation of the study, the pretest was applied to both of the groups in order to measure the success of the students. Then, the lessons were taught to 15 students in control group with traditional method and 15 students in experimental group with CALL. After the implementation period, the same test was applied to both of the groups as posttest in order to measure the success of the students. Pretest and posttest data were analyzed with SPSS t-test. In order to find the differences between pretest and posttest results of two groups, the program SPSS 16 independent samples t-test was used and the significance level was calculated for each test as 0,05.After two months, the same test was applied as a delayed test again and the results were examined in order to find whether students still remember the vocabulary that they learned or not.When traditional teacher-centered and CALL method in vocabulary teaching were compared, it was concluded that there was a significant difference between the experimental group and the control group. According to the results of this study, the students in experimental group performed better in both posttest and delayed test when compared to control group. It is also obvious that the students in experimental group remember the vocabularies better than the students in control group.Key Words: German Vocabulary Learning, Computer Assisted Language Learning, Computer Assisted Vocabulary Learningen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilgisayar destekli dil öğretimi ve Almanca sözcük öğrenmeye etkisi
dc.title.alternativeThe effect of computer assisted language learning on German vocabulary learning
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentAlman Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage education
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmVocabulary learning
dc.subject.ytmGerman
dc.subject.ytmComputer assisted language education
dc.subject.ytmGerman lesson
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid462153
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid357639
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess