Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşaran, Süleyman
dc.contributor.authorNişanci, İbrahim
dc.date.accessioned2020-12-07T08:05:20Z
dc.date.available2020-12-07T08:05:20Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111740
dc.description.abstractMüzik ve şarkıların dil eğitiminde kullanımı etraflıca araştılmış ve birçok araştırmacı şarkıların dil eğitiminde olumlu etkilerinden bahsetmiştir. Daha önceki çalışmaların bulguları göstermektedir ki öğrencilerin öğrenim deneyimlerini şarkıları kullanarak zenginleştirmek mümkündür. Bu çalışma, üniversite seviyesindeki öğrencilerin otantik şarkıları hedef dili öğrenirken kullanmaları hakkındaki görüşlerini saptamayı hedeflemiştir. Ayrıca bu çalışma,öğrencilerin otantik şarkıların öğrencilerin kendilerine güvenmelerine yardımcı olup olmadığını ve bu dersler sayesinde daha çok kendi kendilerine çalışma gerektiren görevlere yönelip yönelmediklerini ortaya koymayı hedeflemiştir.Yukarıda bahsedilen hedefleri gerçekleştirmek için otantik İngilizce şarkıların etkileri hakkında tanımlayıcı desenli bir çalışma yürütülmüştür. Çeşitli bilgi toplama yolları şarkıların etkilerini farklı açılardan değerlendirmek amacıyla kullanılmıştır. Kuzey Irak?taki bir üniversitenin hazırlık okulundaki bütün öğrenciler beş hafta boyunca haftada bir kez iki saatlik şarkı dersleri almıştır. Beşinci dersten sonra 103 öğrenciye 20 maddelik bir anket verilmiştir. Anketteki maddeler öğrencilerin şarkı derslerinin akademik başarılarına ve duygularına olan etkilerine yönelik algıları ile ilgilidir. Ayrıca özgüvenleri ve otonomileri (kendi öğrenmesinin sorumluluğunu üstlenme) üzerine etkileri sorgulayan maddeleri de kapsamaktadır. Aynı grup içindeki atmış öğrenciye farklı açık uçlu sorular da sorulmuştur. Araştırmacı sınıf işleyişini daha iyi açıklayabilmek için ayrıca gözlem notları tutmuştur. Toplanılan nicel bilgiler SPSS 15.0 programı vasıtasıyla analiz edilmiştir. Anketin güvenilirliği 0.874 olarak bulunmuştur. Nitel bilgiler ise önce kodlanmış ve gruplandırlmış, ardından aynı ifadeler kategorize edilmiş ve en sonunda da yorumlanmıştır.Sonuçlar, öğrencilerin otantik İngilizce şarkılara dayalı derslerin etkilerine karşı akademik ve duygusal konulardaki algılamalarının olumlu olduğunu ortaya koymuştur. Öğrenciler, şarkıların dört ana dil becerisini geliştirmek için faydalı olduğunu ve dersler esnasında kendilerini daha rahat hissetiklerini belirtmişlerdir. Gözlem ve diğer bulgular bize şarkıların birbirini tetikleyen ve birbiriyle bağlantılı faydaları olduğu bilgisini sağlamıştır. Şarkıların kullanımı öğrencilerin özgüvenini arttırmıştır. Öğrencilerin kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu almaları konusuna gelince, şarkıların dil sınıflarında kullanılmasının bazı öğrencilerin kendileri ile ilgili hedef belirlemelerine, bireysel öğrenme teknikleri geliştirmelerine ve kendi dil öğrenmelerini değerlendirmelerine yardımcı olmuştur.Anahtar Kelimeler: Yabancı dil öğretimi, Otantik şarkılar, Metot, Dört ana dil becerisi
dc.description.abstractThe use of music and songs in language teaching has been widely investigated and many researchers have reported positive effects of songs on language learning. Findings of earlier research imply that it is possible to enrich students? learning experiences by using songs. This study aims to identify what learners of English at university level think about the exploitation of authentic songs in order to practice the target language. It also intends to reveal students? perceptions about whether authentic English songs are beneficial for building self-confidence and learn about whether they feel attracted to autonomous tasks through them.A descriptive research on the effect of authentic English song lessons was conducted in order to achieve the goals mentioned above. Various data collection tools were used to see the effects of the lessons from different perspectives. All university students at Preparatory School of a university in Northern Iraq had five different song lessons in five weeks each of which lasted for two periods. After the fifth lesson, 103 of them were given a 20-item questionnaire. The questionnaire had statements related to learners? perceptions about effects of the lessons on their academic achievements and feelings. It also involved the statements to learn about their perceptions concerning self-confidence and autonomy. Sixty of the students were asked open-ended questions about their perceptions as well. The researcher also kept some observation notes about the atmosphere during the classes. The quantitative data was analyzed through SPSS 15.0. Reliability of the questionnaire was found to be 0.874. In addition, qualitative data was first coded and indexed, then similar statements were categorized, and finally they were interpreted.The results revealed that students? perception about the effects of authentic song lessons on academic and affective aspects were positive. Students affirmed that songs and related tasks were beneficial for practicing the four main skills and that they felt comfortable during the lessons. Observation notes and other collected data provided us with the knowledge that songs provided interlocking benefits that trigger one another. The use of songs boosted self-confidence of learners. As for autonomy, integration of songs into language classroom helped some students monitor, reflect (develop their own learning strategies) and evaluate their language development.Keywords: Foreign language teaching, Authentic songs, Method, Integration of four basic skillsen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleUsing authentic songs to teach English: An analysis of students` perceptions
dc.title.alternativeOtantik şarkıların İngilizce öğretiminde kullanımı: Öğrenci algıları analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Dil Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid10004069
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid378704
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess