Show simple item record

dc.contributor.advisorYazar, Taha
dc.contributor.authorKeskin, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-07T08:04:48Z
dc.date.available2020-12-07T08:04:48Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111672
dc.description.abstractBu çalışmada 2000-2014 yılları arasında yapılmış öğrenme stratejileri konulu lisansüstü tezlerin incelenmesi ve genel eğilimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Nitel araştırma yöntemin kullanıldığı bu araştırma, Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) Ulusal Tez Merkezi'nden tam metin olarak ulaşılabilen 114 lisansüstü tez üzerinden yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak yirmi dört maddeden oluşan Öğrenme Stratejileri Konulu Tezleri İnceleme Formu kullanılmıştır. Bu form doğrultusunda araştırmaya dahil edilen tezler, yapıldıkları yıl, üniversite, örneklem, örneklem seçim yöntemi, çalışmanın yöntemi, araştırma deseni, istatistiksel teknik, veri toplama araçları, güvenirlik-geçerlik çalışmaları ve veri analiz teknikleri ölçütlerine göre incelenmiştir. Araştırmada veri analizi içerik analizi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar özetle aşağıdaki gibidir :En fazla tez 2006 yılında yapılmıştır. Öğrenme stratejilerinin en çok çalışıldığı alanın dil eğitimi olduğu gözlenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre çoğunlukla nicel yöntem tercih edilmiştir ve nitel çalışmalara olan ilgi yeterli düzeyde değildir.•Karma metodların kullanımında son beş yılda artış gözlenmiştir.•Araştırmalarda örneklem grubu olarak genelde üniversite öğrencileri kullanılmıştır.•Basit tesadüfi örnekleme en çok kullanılan örneklem metodudur.•Araştırmaların çoğu `201 ve üzeri` kategorisinde örneklem kullanmıştır.•Betimsel istatistik, t-testi ve Anova teknikleri en fazla kullanılan istatistik teknikleridir.•Bulgulara göre en fazla tarama araştırması kullanılmıştır.•Öğrenme stratejilerinin öğretimi ile ilgili yapılan çalışmaların az olduğu anlaşılmıştır. Yapılan çalışmalarda genelde öğrenme stratejilerine bakış açısı değerlendirilmeye çalışılmıştır.•Çalışmaların yaklaşık üçte birinde güvenirlik ve geçerlik çalışmaları hakkında bilgi verilmediği gözlenmiştir.•En çok tercih edilen veri toplama aracı ölçeklerdir.•Güvenirlik analiz tekniği olarak en fazla cronbach alpha katsayısı kullanılmıştır.
dc.description.abstractIn this study it is aimed to analyze and visualize general tendencies of graduate theses about learning strategies written between the years of 2000-2014.This research in which qualitative research method is used, carried out via 114 graduate thesis about learning strategies which can be reached over with full text Higher Education Council Natioanal Theses Centre.The Form of Evaluation Thesis With the Subject of Learning Strategies which is formed by twenty four items has been used as a means of data collection. These graduate thesis which were included in the study through this form were examined in terms of the year of the study, the university, the sample, sampling selecting method, the method of the study, research design, the data collection tools, validity-reliability studies and analysis techniques. In this study, data analysis was carried out with content analysis.The research results can be summarized as follows :•Most of the theses were produced in 2006 among the other years.•It is observed that the field in which learning strategies were most studied is language education.•Depending on the results from the research mostly quantitative methods are preferred and the interest for the qualitative research method is insufficent.•For the last five years, there has been an increase in using mixed methods.•Generally, university students were used in the group of samples of the researchs.•Simple random technique was the most preferred sampling technique. •Most of the studies used '201 and over' subject in their samples.•Statistical techniques; descriptive statistics, t-test, Anova techniques were mostly used.•According to the results survey research was mostly used.• It is understood that the studies related to teaching learning strategies are less than the others. In these studies the point of view to learning strategies were generally evaluated.•It is observed that it isn't given any information about realiability and validity studies in nearly one-third of studies.•The most preferred data gathering instruments were scales.•Cronbach alpha coefficient is mostly used as the technique of reliability analysis.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğrenme stratejileri konulu lisansüstü tezlerin incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of graduate theses subjected learning strategies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTheses
dc.subject.ytmPostgraduation thesises
dc.subject.ytmContent analysis
dc.subject.ytmLearning methods
dc.identifier.yokid10041916
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid378699
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess