Show simple item record

dc.contributor.advisorEfe, Rifat
dc.contributor.authorBiçen, Hasan
dc.date.accessioned2020-12-07T08:04:43Z
dc.date.available2020-12-07T08:04:43Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111662
dc.description.abstractBu araştırma, yeni atanmış öğretmenlerde tükenmişliğin ne boyutta olduğunu ve tükenmişliğin yaş, cinsiyet, medeni durum, mezuniyetin kaçıncı yılında atanması, KPSS'ye giriş sayısı, okul türü, öğrenci sayısı ve okulun bulunduğu sosyo-ekonomik duruma göre farklılaşıp farklılaşmadığının incelendiği betimsel bir çalışmadır. Araştırma Batman iline yeni atanan 472 öğretmen adayı üzerinde yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu ve Maslach Tükenmişlik Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde SPSS 16.0 programı kullanılmıştır. Araştırmada yaş, KPSS'ye giriş sayısı, medeni durum, mezuniyetten sonraki atanma süresi ve okulun bulunduğu sosyo-ekonomik durum faktörlerinin yeni atanan öğretmenlerin tükenmişliği üzerinde etkisinin olduğu fakat cinsiyet, görev yapılan okul türü ve sınıfta öğrenim gören öğrenci sayısı faktörlerinin etkisinin olmadığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Tükenmişlik, Duygusal Tükenme, Duyarsızlaşma, Düşük Kişisel Başarı, KPSS, Yeni Atanan Öğretmenler.
dc.description.abstractThis is a descriptive study that investigates the level of burnout syndrome among newly appointed teachers and effects of factors such as age, gender, marital status, the year of appointee after graduated, number of taking the KPSS exam, the type of school, mean student number in class, the socio-economic level of the school area. 472 newly appointed teachers in Batman province participated in this study. A personal information form prepared by researcher and Maslach Burnout Inventory were used to collect data. SPSS 16.0 was used for analysis of data. The study revealed that the number of taking the exam, marital status, the year of appointee after gradated, the socio-economic level of the school area and age affects the level of burnout syndrome on newly appointed teachers whereas; type of school, mean student number in class and gender did not appear as a significant effect for burnout. Key Words: Burnout, Emotional Exhaustion, Depersonalization, Reduced Personal Accomplishment, KPSS, Newly Appointed Teachersen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYeni atanan öğretmenlerde tükenmişlik sendromu
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmBurnout
dc.subject.ytmBurnout syndrome
dc.identifier.yokid10027694
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid357646
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineBiyoloji Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess