Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının ortaokul 6. sınıf görsel sanatlar dersi ebru ünitesinin öğrenci başarısına, tutumuna ve kalıcılığa etkisi
dc.contributor.advisor | Alakuş, Ali Osman | |
dc.contributor.author | Alioğlu, Ersin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T08:04:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T08:04:53Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111647 | |
dc.description.abstract | Görsel sanatlar eğitiminin temel amaçlarından biri bireylerde, yaşadıkları topluma ait gelişim ve değişim sürecine dair farkındalık oluşturmaktır. Bu farkındalığı sağlayarak çağın getirdiği değişimi yakalayabilmek; öğrenen ve öğretenin birlikte öğrendiği, ekip çalışmasının başarıyla yürütüldüğü, görsel okuryazar bireylerin yetiştirildiği ve problem çözebilen bireylerin eğitim-öğretiminin gerçekleştirildiği bir öğrenme iklimini oluşturmakla mümkündür. Disiplinler arası öğretime olanak sağlayan proje tabanlı öğrenme yöntemi bu yapıya sahip yaklaşımlardan biridir.Bu çalışmanın amacı, ortaokul 6. sınıf görsel sanatlar dersinde `ebru` ünitesinin proje tabanlı öğrenme yaklaşımı ile öğretiminin, öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenilenlerin kalıcılığına ve görsel sanatlar dersine ilişkin tutumlarına etkisinin incelenmesine yöneliktir.Araştırma 2012-2013 öğretim yılının ikinci yarısında Celal Güzelses İlkokulunun 6-A ve 6-E sınıfında öğrenim gören toplam 57 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Sınıflar random yoluyla belirlenmiş olup 6-A sınıfı kontrol grubu 6-E sınıfı da deney grubu olarak atanmıştır. Deney grubundaki öğrenciler görsel sanatlar dersini proje tabanlı öğrenme yaklaşımı ile işlerken, kontrol grubundaki öğrenciler ise geleneksel yaklaşımla işlemişlerdir. Araştırmada ön-test son-test kontrol gruplu deneysel desen yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada öğrencilere, başarılarını ölçmek için başarı testi araştırmanın başında ve sonunda uygulanmıştır, bilgilerin kalıcılığını test etmek için uygulamadan iki ay sonra tekrar uygulanmıştır. Ayrıca öğrencilerin görsel sanatlar dersine karşı tutumlarını değerlendirebilmek için uygulama öncesinde ve sonrasında tutum testi uygulanmıştır.Görsel sanatlar dersinde proje tabanlı öğretim yönteminin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubunun son test başarı puanları ve kalıcı öğrenme puanları arasında anlamlı bir fark bulunmuş olmasına karşın, tutum testi ortalamasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Araştırma sonuçları, proje tabanlı öğrenme yaklaşımının görsel sanatlar dersinde başarı ve kalıcılığı arttırmada etkili olduğunu göstermektedir. Bu nedenle proje tabanlı öğrenme yaklaşımının; öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenmelerine fırsat vermesi, öğrenme sürecine aktif katılımlarını sağlaması, karşılaştıkları problemleri aşmada yaratıcı ve pratik çözümler üretmelerini kolaylaştırması bakımından görsel sanatlar dersinde uygulanmasının yararlı olacağı önerilir.Anahtar Kelimeler: Proje Tabanlı Öğrenme Yöntemi, Görsel Sanatlar, Ebru, Öğrenme | |
dc.description.abstract | One of the main objectives of visual art education is to establish an awareness on individuals about the process of development and change belonging to the society of which they are a member. By providing this awareness catching the change that the age has introduced is possible with both learners and teachers learning and teaching together, implementing team work successfully, educating visually literate individuals and creating a learning atmosphere through which carrying out educating teaching individuals who can solve problem. The aim of the this study is to investigate the effect of project-based learning approach in teaching the unit `Marbling` on the 6th grades in secondary school in terms of students academic success and retention of teaching and attitudes toward the course Visual Arts.The research was applied on a total of 57 students in the second half of the 2012-2013 academic year Celal Güzelses primary school of 6-A and 6-E. Classes are determined randomly, 6-A was assigned as the control group, 6-E was assigned as the experimental group. The experimental group students had the visual arts course with Project-based learning approach; students in the control group had the lesson with the traditional approach. In the research, pre-test and post-test control group experimental design method was used. In the research to assess the student's success, an achievement test was held at the beginning and at the end of the exercise. Also; to evaluate the student's attitudes toward the course visual arts, an attitude test was held before and after the exercise.However a significant difference was observed between the success scores of the control group which was applied the traditional teaching method and of the experimental group which was applied project-based teaching method, it wasn't observed that there was a remarkable difference between the attitudes of the students in both groups toward visual arts. The results of the research show that project-based learning approach in visual art education is effective in increasing achievement and retention. To this end, project-based learning approach is recommended to apply for giving the students the opportunity of learning by doing, providing them to participate in learning process actively and ensuring them to be creative and finding practical solutions to the problems they encounter.Keywords: Project-Based Learning, Visual Arts, Marbling, Learning. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının ortaokul 6. sınıf görsel sanatlar dersi ebru ünitesinin öğrenci başarısına, tutumuna ve kalıcılığa etkisi | |
dc.title.alternative | The impact of project-based learning approach in visual arts course on the permanence and on the success & attitudes of the 6th grades secondary school students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Project based learning method | |
dc.subject.ytm | Visual arts education | |
dc.subject.ytm | Visual arts course | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Marbling art | |
dc.subject.ytm | Paint education | |
dc.subject.ytm | Art lesson | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.identifier.yokid | 10029293 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 357648 | |
dc.description.pages | 126 | |
dc.publisher.discipline | Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı |