Show simple item record

dc.contributor.advisorDağlı, Abidin
dc.contributor.authorAkgeyik, Güldest
dc.date.accessioned2020-12-07T08:04:41Z
dc.date.available2020-12-07T08:04:41Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111637
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Anadolu Liselerinde görevli yönetici ve öğretmenlerin örgütsel adalete ilişkin görüşlerini saptamaktır. Araştırma, genel tarama modelinde yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır merkez ilçe ve bağlı tüm ilçelerdeki Anadolu Liselerinde görevli yönetici ve öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın yapıldığı tarih itibariyle Diyarbakır merkez ilçe ve bağlı tüm ilçelerdeki resmi Anadolu Lisesi sayısı 20 idi. Araştırma, yönetici ve öğretmen evreni olmak üzere iki evrenden oluşmaktadır. Yönetici evreninde 61, öğretmen evreninde ise 517 denek bulunmakta idi. Yönetici evreninden random yöntemi ile 49 denek (12 müdür,37 müdür yrd.), öğretmen evreninden ise 221 denek seçilerek araştırmanın örneklemi oluşturulmuştur. Bu durumda, yöneticilerde deneklerin evreni temsil etme oranı %80,2, öğretmenlerde ise 42,74'dır.Anahtar Kelimeler: Adalet, örgütsel adalet, anadolu lisesi
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the opinions of the managers and teachers working at Anatolian High schools with regard to organizational justice. The research has been done through general scanning model. The universe of the research consists of the managers and teachers working at Anatolian High Schools in central districts and all subprovinces of Diyarbakır in 2011-2012 academic year. As of the data of the research was alone the total number of Anatolian High Schools in central districts and subprovinces of Diyarbakır was 20. The research consists of two universe, teachers and managers.There were 61 subjects in the universe of manager and 517 in the universe of teacher. The sample of the research has been formed by choosing 49 subjects from the universe of manager (12 headmaster, 37 assisted principals) and 221 subjects from the universe of teacher. In that case, representation rate of subjects among managers is %80,2, among teachers is %42,74.Key Words: Organizational justice, justice, anatolian highschoolen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAnadolu Liselerinde görevli yönetici ve öğretmenlerin örgütsel adalet algıları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmOrganizational justice
dc.subject.ytmJustice
dc.subject.ytmJustice perception
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmAnatolia high schools
dc.identifier.yokid10026299
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid357621
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess