Anadolu Liselerinde görevli yönetici ve öğretmenlerin örgütsel adalet algıları
dc.contributor.advisor | Dağlı, Abidin | |
dc.contributor.author | Akgeyik, Güldest | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T08:04:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T08:04:41Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111637 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Anadolu Liselerinde görevli yönetici ve öğretmenlerin örgütsel adalete ilişkin görüşlerini saptamaktır. Araştırma, genel tarama modelinde yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır merkez ilçe ve bağlı tüm ilçelerdeki Anadolu Liselerinde görevli yönetici ve öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın yapıldığı tarih itibariyle Diyarbakır merkez ilçe ve bağlı tüm ilçelerdeki resmi Anadolu Lisesi sayısı 20 idi. Araştırma, yönetici ve öğretmen evreni olmak üzere iki evrenden oluşmaktadır. Yönetici evreninde 61, öğretmen evreninde ise 517 denek bulunmakta idi. Yönetici evreninden random yöntemi ile 49 denek (12 müdür,37 müdür yrd.), öğretmen evreninden ise 221 denek seçilerek araştırmanın örneklemi oluşturulmuştur. Bu durumda, yöneticilerde deneklerin evreni temsil etme oranı %80,2, öğretmenlerde ise 42,74'dır.Anahtar Kelimeler: Adalet, örgütsel adalet, anadolu lisesi | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to determine the opinions of the managers and teachers working at Anatolian High schools with regard to organizational justice. The research has been done through general scanning model. The universe of the research consists of the managers and teachers working at Anatolian High Schools in central districts and all subprovinces of Diyarbakır in 2011-2012 academic year. As of the data of the research was alone the total number of Anatolian High Schools in central districts and subprovinces of Diyarbakır was 20. The research consists of two universe, teachers and managers.There were 61 subjects in the universe of manager and 517 in the universe of teacher. The sample of the research has been formed by choosing 49 subjects from the universe of manager (12 headmaster, 37 assisted principals) and 221 subjects from the universe of teacher. In that case, representation rate of subjects among managers is %80,2, among teachers is %42,74.Key Words: Organizational justice, justice, anatolian highschool | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Anadolu Liselerinde görevli yönetici ve öğretmenlerin örgütsel adalet algıları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | High schools teachers | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Organizational justice | |
dc.subject.ytm | Justice | |
dc.subject.ytm | Justice perception | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | Anatolia high schools | |
dc.identifier.yokid | 10026299 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 357621 | |
dc.description.pages | 84 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |