Show simple item record

dc.contributor.advisorKırpınar, İsmet
dc.contributor.authorYumuşak, Fatima Nurefşan
dc.date.accessioned2020-12-07T08:04:40Z
dc.date.available2020-12-07T08:04:40Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111636
dc.description.abstractDuygu düzenleme kişinin duyguları üzerinde denetim sahibi olması ve olumsuz davranışsal çıktıların önüne geçmesinde yardımcı bir kavramdır. Bu yönüyle duygu düzenleme duygusal tepkiselliğin oluşmasında da etkili bir faktördür. Duygu düzenlemenin düşük olması ve duygusal tepkiselliğin yüksek olması kişilerde psikolojik belirtilerin görülme riskini arttıran bir faktördür. Bu çalışmada üniversite öğrencilerinde duygu düzenleme güçlüğü ve duygusal tepkiselliğin psikolojik belirtiler ile ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla içerisinde sosyodemografik bilgi formu, Duygu Düzenleme Güçlüğü Ölçeği-Kısa Formu, Duygusal Dürtüsellik Ölçeği ve Belirti Tarama Listesi 90-R'ın bulunduğu anket formu uygulanmıştır. Çalışmaya üniversite öğrencisi olan 160 kadın ve 100 erkek olmak üzere toplam 260 kişi katılmıştır. Analizler sonucunda kadın ve erkeklerin duygusal tepkisellik puanları arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Gelir durumu, çalışma durumu ve psikolojik destek alma duygu düzenleme güçlüğü, duygusal tepkisellik ve psikolojik belirtilere etki eden değişkenlerdir. Korelasyon analizi bulgularına göre, duygu düzenleme güçlüğü ile psikolojik belirtiler arasında ve duygusal tepkisellik ile psikolojik belirtiler arasında düşük ve orta şiddette anlamlı ilişki elde edilmiştir. Regresyon analizi bulgularında, duygu düzenleme güçlüğü ve duygusal tepkisellik alt boyutlarının psikolojik belirtileri anlamlı şekilde yordadığı görülmüştür. Bulunan sonuçlar duyguların psikolojik belirtiler üzerindeki etkisini açık bir şekilde göstermektedir. Duygu düzenleme güçlüğü ve duygusal tepkisellik psikolojik sağlık için önemli parametrelerdir.
dc.description.abstractEmotion regulation is a concept that helps one to have control over his / her emotions and prevent negative behavioral outcomes. In this aspect, emotion regulation is also an effective factor in the formation of emotional reactiveness. Low emotion regulation and high emotional reactiveness are factors that increase the risk of psychological symptoms in people. The aim of this study was to investigation of effect of emotional disregulation and emotinal reactivity on psychological symptoms in university students. Sociodemographic information form, Emotional Disregulation Scale-Short Form, Emotional Reactiveness Scale, and Symptom Check List 90-R were administered. A total of 260 people including 160 female and 100 male students were participated in the study. A significant difference was found between men and women for emotional reactiveness. İncome status, working status, and psychological support are factors that affect emotion dysregulation, emotional reactiveness, and psychological symptoms. According to the correlation analysis findings, there was a low and moderate significant relationship between emotional dysregulation and psychological symptoms, and between emotional reactiveness and psychological symptoms. Regression analysis findings revealed that emotion dysregulation and emotional reactiveness subscales significantly predicted psychological symptoms. Results clearly show that emotions effect the psychological symptoms. Emotional dysregulation and emotional reactiveness are important parameters for psychological health.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinde duygu düzenleme güçlüğü ve duygusal tepkiselliğin psikolojik belirtiler ile ilişkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of relations between emotional disregulation and emotinal reactiveness and psychological symptoms in university students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-04
dc.contributor.departmentPsikoloji Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10267730
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid564893
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess