dc.contributor.advisor | Kaçire, İlhan | |
dc.contributor.author | Yiğit, Bilgin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T08:04:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T08:04:20Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111592 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırma genel tarama yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini 2013-2014 öğretim yılında Diyarbakır ili geneli ortaokullarda eğitim görmekte olan öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın evrenini ise basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile belirlenen 357 öğrenci oluşturmuştur.Araştırmada Uluğ (1981) tarafından geliştirilen Çalışma Alışkanlıkları Envanteri veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Verilerin analizinde, betimsel istatistik değerlerinin yanı sıra Mann- Whitney U ve Kruskal- Wallis H testi istatistiki tekniklerine yer verilmiştir.Araştırma bulguları incelendiğinde, ortaokul öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıkları düzeylerinin yüksek düzeyde olduğu ortaya çıkmıştır. Ortaokul öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıkları puanlarının cinsiyet, sınıf, ek ders, göç durumu ve kardeş sayısı değişkenine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı; çalışma odası değişkenine göre ise anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı görülmüştür.Araştırmada elde edilen sonuçlar doğrultusunda uygulayıcılara ve araştırmacılara yönelik öneriler geliştirilmiştir. Uygulayıcılara yönelik önerilere; Öğrencilerin çalışma alışkanlıklarını arttırabilmeleri için okulların ders saatleri dışında kalan zamanlarda ders çalışma ortamları oluşturmaları, öğrencilerin evde verimli bir şekilde ders çalışabilmeleri için ders çalışma ortamının aile tarafından, sade bir şekilde donatılmış, yeterince aydınlatılmış ve öğrencinin fiziksel gelişimine uygun bir şekilde hazırlanması, okulda günlük ders çalışma planının öğretmen, öğrenci ve velinin katılımı ile her öğrencinin özelliklerine göre planlanması önerileri getirilmiştir. Araştırmacılara yönelik önerilere; Ders çalışma alışkanlıklarına yönelik araştırmaların ilkokul, lise ve üniversite düzeylerinde olmak üzere çeşitlendirilmesi, ortaokul öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarını daha detaylı bir şekilde inceleyebilmek amacıyla nitel araştırmaların yapılması, ortaokul öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıkları ile akademik başarıları, okula devam ve şiddetten uzaklaşma durumlarına yönelik araştırmaların yapılması önerileri getirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Ders çalışma alışkanlıkları, ortaokul, ders çalışma | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to examine the study habits of secondary school students in terms of several variables.Research is carried out by survey method. The population of the study is secondary school students on the academic year 2013-2014 in Diyarbakir. The sample of the study consists of 357 students which have been selected with random sampling method.In this resarch, the study habits nventory was used as a data collection tool which was developed by Uluğ (1981). In data analysis, as well as descriptive statistics, Mann-Whitney U test and Kruskal-Wallis H test are used as statistical techniques.Analysing the results of research, the study habits of secondary school students are in high level. Secondary school students study habits scores differ in a meaningful way by the variables as; gender, class, additional courses, immigration status and number of children at home. But according to the study room variable, no meaningful differences has been found.According to the findings of the study, secondary school students' study habits are found to be at the good level. Secondary school students' study habits differs significantly in terms of gender, class, extra hours, immigration and number of siblings in the family whereas there is no significance in terms of a specific room for studying.Based on the findings suggestions are developed both for the researchers and practitioners. Suggestions for practitioners; to improve study habits of students schools should create studying environment after school; to study at home effectively, parents should create a studying environment which is simply equipped, has litted enough, should be appropriate to the physical development of students, a lesson plan should be prepared in school with the participation of teacher, student and parents appropirate for each students qualifications.Suggestions for researchers are; research on the study habits should be diversified on primary, secondary and university levels, in order to examine secondary school students' study habits, the qualitative research should be done in more details, secondary school students study habits and academic achievements, researches should be done in terms of attending school and how to be away from violence. Key words: Study habits, secondary school, study lesson. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examining secondary school students'study habits | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Study habits | |
dc.identifier.yokid | 10048289 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 378703 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |