Show simple item record

dc.contributor.advisorAstar, Melek
dc.contributor.authorGencer, Musab Bilal
dc.date.accessioned2020-12-07T08:04:10Z
dc.date.available2020-12-07T08:04:10Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-10-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111571
dc.description.abstractBu çalışmada, çeşitli müzikal ve akademik seviyelerdeki müzisyenlerin performanslarıyla ilgili hissettikleri anksiyete ve belirtilerini tarif eden müzik performans anksiyetesi, kişilerin başarıyla ilgili yetkinlik düzeyleri, hedefleri ve niyetlerini inceleyen başarı yönelimleri ve mükemmeliyetçilik arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmaya Türkiye'nin çeşitli illerinden, yaş ortalaması 22,51 ve standart sapması 3,66 olan, 111'i kadın ve 104'ü erkek, toplam 215 lisans öğrencisi katılmıştır. Katılımcılardan müzik kariyerleriyle ilgili çeşitli soruların da bulunduğu demografik form, Frost Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği, Performans Kaygısı Ölçeği ve 2x2 Başarı Yönelimleri Ölçeği ile oluşturulan anket formu aracılığıyla veri toplanmıştır. Verilerde yapılan gerekli düzenlemelerin ardından oluşturulan değişkenler arasındaki ilişkiyi incelemek için Korelasyon Analizi ve Korelasyon Analizi sonuçlarından yola çıkarak müzik performansı açısından temel değişkenler bağlamında, performans anksiyetesi yordayıcılarının farklılaşma gösterip göstermediğinin belirlenmesi için Çoklu Doğrusal Regresyon analizleri kullanılmıştır. Frost Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği Hata Yapma Endişesi ve Yaptığından Emin Olamama boyutları ile 2x2 Başarı Yönelimleri Ölçeği Performans Kaçınma Yöneliminin performans anksiyetesini çoğu modelde anlamlı olarak olumlu yönde, Performans Yaklaşma Başarı Yöneliminin olumsuz yönde yordadığı görülmüştür. Elde edilen sonuçlar literatür ışığında tartışılmıştır.
dc.description.abstractAim of this study is to examine the relationship between music performance anxiety, which describes the anxiety about the performance and its symptoms felt by musicians from different musical and academical backgrounds, achievement orientations, which analyzes one's competence, aims and goals about the achievement, and perfectionism. 215 undergraduate students including 111 female and 104 male students whose average age and standart deviation calculated as 22,51 and 3,66, from different cities of Turkey, filled the survey which includes the demographic form that also contains questions about the participants' musical career, Frost Multidimensional Perfectionism Scale, Performance Anxiety Scale for Music Students and 2x2 Achievement Goal Orientation Scale. After the necessary arrangements in the data, Correlation Analysis was conducted. Accordingly, to investigate whether the predictors of performance anxiety differ with respect to the variables related to musical performance, Multiple Linear Regression analyses were conducted. In most of the models, Frost Multidimensional Perfectionism Scale's Concern over Mistakes, Doubt about Actions dimensions and Performance Avoidance Achievement Goal Orientation positively, Performance Aproach Goal Orientation negatively predicted performance anxiety. The results were discussed in light of the literature.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleMüzik bölümü öğrencilerinde performans anksiyetesi, mükemmeliyetçilik ve başarı yönelimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamining the relationship between performance anxiety, perfectionism and achievement orientations in music students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-27
dc.contributor.departmentPsikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmPerfectionism
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmAchievement motivation
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid10262292
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid562075
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess