Show simple item record

dc.contributor.advisorDaşdağ, Fatma Evren
dc.contributor.authorAkgün, Süleyman
dc.date.accessioned2020-12-07T08:04:05Z
dc.date.available2020-12-07T08:04:05Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111562
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, 5. sınıf görsel sanatlar dersinde öğrencilerin renk bilgisi konusunun öğrenimi ile ilgili başarılarında, tutumlarında ve serbest çalışmalarındaki renk seçimlerinde cinsiyet ve okul değişkenlerinin etkisini ortaya koymaktır. Bu genel amaç doğrultusunda, 5. sınıf öğrencileri üzerinde bir araştırma yapılmıştır.Araştırmanın çalışma grubu, Batman 16 Mayıs Ortaokulu ile Özel Batman Doğa Ortaokulu'nun 5.sınıf öğrencilerinden oluşturulmuştur.Bu araştırma, uygulamalı bir araştırmadır ve 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılında yapılmıştır. Araştırma çalışmasına, 59'u devlet okulunda okuyan öğrenci, 41'i özel okulda okuyan öğrenci olmak üzere toplam 100 öğrenci katılmıştır. Her iki öğrenci grubuna, önce renk bilgisi konusunda eğitim verilmiştir. Her öğrenciye birer adet renk bilgisi uygulaması ve birer adet serbest resim çalışması yaptırılmıştır. Araştırmanın verileri, renk bilgisi başarı testi ve renk tutum ölçeği ile yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır.Öğrencilerin renk bilgisi konusunun öğrenimi ile ilgili başarılarında cinsiyet ve okul değişkenlerinin etkisini ortaya koymak için araştırmacı tarafından, uzman onayı alınarak, 16 sorudan oluşan 3'lü likert tipi renk bilgisi başarı testi geliştirilmiştir. Renk bilgisi başarı testi ile elde edilen verilerin istatistiksel analizinden araştırmanın bulgularına ulaşılmış ve bu bulgulardan da şu sonuçlara varılmıştır. •Renk bilgisinin öğreniminde, kız öğrencilerin, erkek öğrencilere göre daha etkin oldukları, renk bilgisini daha iyi öğrendikleri görülmüştür.•Renk bilgisinin öğreniminde, özel okuldaki öğrencilerin, devlet okulundaki öğrencilere göre daha etkin oldukları, renk bilgisini daha iyi öğrendikleri görülmüştür. Öğrencilerin renk bilgisi konusunun öğrenimi ile ilgili tutumlarında cinsiyet ve okul değişkenlerinin etkisini ortaya koymak için araştırmacı tarafından, uzman onayı alınarak 11 ifadeden oluşan 5'li likert tipi renk tutum ölçeği geliştirilmiştir. Renk tutum ölçeği ile elde edilen verilerin istatistiksel analizinden araştırmanın bulgularına ulaşılmış ve bu bulgulardan da şu sonuçlara varılmıştır.•Renk ile ilgili tutumlarında kız öğrencilerin, erkek öğrencilere göre daha tutarlı oldukları ve renklere karşı daha duyarlı oldukları görülmüştür. •Renk ile ilgili tutumlarında özel okuldaki öğrencilerin, devlet okulundaki öğrencilere göre daha tutarlı oldukları ve renklere karşı daha duyarlı oldukları görülmüştür. Öğrencilerin renk bilgisi konusunun öğrenimi ile ilgili serbest çalışmalarındaki renk seçiminde cinsiyet ve okul değişkenlerinin etkisini ortaya koymak için araştırmacı tarafından, uzman onayı alınarak 6 adet açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu geliştirilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme formundaki sorulara verilen cevapların analizinden araştırmanın bulgularına ulaşılmış ve bu bulgulardan da şu sonuçlara varılmıştır..Serbest çalışmalarındaki renk seçiminde, kız öğrencilerin, erkek öğrencilere göre daha dikkatli davrandıkları, renkler konusunda daha seçici oldukları ve kâğıda çizdiklerini yorumlamada daha başarılı oldukları görülmüştür.•Serbest çalışmalarındaki renk seçiminde, özel okuldaki öğrencilerin, devlet okulundaki öğrencilere göre daha dikkatli davrandıkları, renkler konusunda daha seçici oldukları ve kâğıda çizdiklerini yorumlamada daha başarılı oldukları görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Sanat Eğitimi, Görsel Sanatlar Eğitimi, Renk Bilgisi
dc.description.abstractThis research aims to find out the effect of gender and school factors on students' success, attitude, and the choice of color in free style drawing in learning color theory in the Middle School visual art class. With this purpose a study was conducted on 5th grade students.This study includes fifth grade students in Batman 16 Mayis Middle School and Private Batman Doga Middle School in the city of Batman.This research is application oriented and carried out during the 2012-2013 academic year. A sample is drawn from a total of 100 students that includes 59 public school students and 41 private school students. All students participated in the research are given prior training on color theory. As part of the research each student is required to submit both a free style drawing and a color theory application. The data is collected through the color theory success test, color attitude scale survey, and semi-structured interview methods.To measure the effect of gender and school factors on student success in learning color theory the researcher has developed a 16 question three point likert scale color theory success test under the expert guidance. The statistical analysis of the data obtained by the color theory success test scale reveals the following results: •In learning color theory it is found that female students are more active and better learners than male students. •In learning color theory it is found that private school students are more active and better learners than public school students. To measure the effect of gender and school factors on attitude in learning color theory the researcher has developed an 11 item five point likert color attittude scale under the expert guidance. The statistical analysis of the data obtained by the color attitude scale reveals the following results.•When measuring students' attitude on color it is found that female students are more consistent and sensitive to color than male students. •When measuring students' attitude on color it is found that private school students are more consistent and sensitive to color than public school students. When measuring the effect of gender and school factors on color choice in free style drawing in learning color theory the researcher has developed a six question open ended semi- structured interview form under the expert guidance. The qualitative analysis of the data obtained by the semi- structured interview forms reveals the following results. •When measuring the color choice in free style drawing it is found that female students are more careful, selective of color, and successful in the completion of drawing interpretation than male students. •When measuring the color choice in free style drawing it is found that private school students are more careful, selective of color, and successful in the completion of drawing interpretation than public school students. Keywords: Art Education, Visual Arts Education, Color Theoryen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title5. sınıf görsel sanatlar dersinde öğrencilerin renk bilgisi konusunun öğrenimi ile ilgili başarılarında, tutumlarında ve serbest çalışmalarındaki renk seçimlerinde cinsiyet ve okul değişkenlerinin etkisi
dc.title.alternativeThe effect of gender and school factors on students' success, attitude, and choice of color in free style drawing in learning color theory in the visual arts lesson in 5th grade
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmColor selection
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmVisual arts
dc.subject.ytmVisual arts course
dc.subject.ytmColors
dc.subject.ytmColors
dc.subject.ytmPictures
dc.subject.ytmPainting education
dc.identifier.yokid10064724
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid391861
dc.description.pages184
dc.publisher.disciplineResim-İş Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess