dc.contributor.advisor | Söylemez, Mikail | |
dc.contributor.author | Balaman, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T08:03:55Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T08:03:55Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111541 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın genel amacı uzaktan eğitimin gelişmiş bir şekli olan Web Tabanlı Uzaktan Eğitimin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisini incelemektir. Deney grubu öğrencilerine İnternet Programcılığı 2 dersinde Web Tabanlı Uzaktan Eğitim kapsamında senkron ve asenkron eğitim uygulanmış, çalışma boyunca İnternet Programcılığı 2 dersi başarı testi ön test, son test ve kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Çalışma sonunda deney grubu öğrencileri ile görüşme de yapılarak Web Tabanlı Uzaktan Eğitim hakkında öğrenci görüşleri alınmıştır.Araştırmada karma yöntem kullanılarak hem nicel hem de nitel yöntemlerden yararlanılmıştır. Çalışmada nicel yöntemlerden ön test / son test kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Mustafa Kemal Üniversitesi Kırıkhan Meslek Yüksekokulunda 2013-2014 öğretim yılında öğrenim gören 70 öğrenci oluşturmaktadır. 14 hafta süren çalışmada deney grubu öğrencileri ile Web Tabanlı Uzaktan Eğitim, kontrol grubu öğrencileri ile de Geleneksel Öğretim kullanılarak ders işlenmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak İnternet Programcılığı 2 Dersi Başarı Testi, Bilgisayar ve İnternet Kullanımı Bilgi Düzeyi Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Elde edilen nicel verilerin analizinde betimsel istatistikler, Bağımsız Gruplar t Testi, İlişkili Örneklemler t Testi ve ANCOVA kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonunda Web Tabanlı Uzaktan Eğitim'in uygulandığı deney grubu öğrencilerinin akademik başarı puanları Geleneksel Eğitim'in uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarı puanlarına göre daha yüksek çıkmıştır. Ayrıca araştırma sonuçları deney grubu öğrencilerinin kalıcılık puanlarının kontrol grubu öğrencilerinin kalıcılık puanlarından daha yüksek olduğunu da ortaya çıkarmıştır. Bu sonuca göre WTUE ortamı Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin İnternet Programcılığı 2 dersindeki akademik başarılarını artırmada ve kalıcılığı sağlamada etkili olmuştur. Görüşme sonunda öğrenciler Web Tabanlı Uzaktan Eğitim hakkında genel olarak olumlu görüşler belirtmişlerdir. Özellikle çalışma süresini, zamanını ve yerini kendilerinin belirlemeleri, çalışma ortamlarını kendilerine göre ayarlamaları, kendi stillerine göre çalışabilmeleri, her öğrencinin eşit şartlara sahip olduklarını belirtmeleri öğrencilerin WTUE hakkındaki olumlu görüşleri arasındadır. Ayıca öğrenciler WTUE'in kullanılabilirliğinden bahsetmişler ve başka derslerde de Web Tabanlı Uzaktan Eğitim'in kullanılması gerektiği gönünde görüş bildirmişlerdir. Buna karşın öğrenciler teknik aksaklıklardan da söz etmişlerdir. Genel olarak bakıldığında WTUE ortamı bazı olumsuz yönlere sahip olsa da bu olumsuz yönlerin avantajlarının önüne geçemediği anlaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The general aim of this study is to analyze the effect of Web Based Distance Education on academic success and its permanence. For this purpose, under the scope of Web Based Distance Education, the synchronous and asynchronous teaching methods were applied to the experimental group students in the class of Internet Programming 2 course, and pretest-posttest with permanence test were performed for Internet Programming 2 class throughout the study. At the end of the study, interviews with studies were also performed, and their feedbacks were taken about Web Based Distance Education.In the study, the mixed method design was used and not only the qualitative methods but also the quantitative ones were benefited. In the study, a half-experimental model with pretest-posttest control group was used among the quantitative methods. The study group of our study was composed with 70 students who are educated in 2013-2014 academic term of Mustafa Kemal University, Kırıkhan Vocational School. In the study, which was continued 14 weeks, the lesson was taught with the Web Based Distance Education Methods for control group students via traditional teaching. In the study, as a means of data collection, the academic success test for Internet Programming 2 class, the scale of computer and internet usage and personal information form were used.In the analysis of obtained quantitative data, the qualitative statistics, The Independent Samples t Test, Paired Samples t Test and ANCOVA were used. In the Analysis of qualitative data, the qualitative analysis method was used.At the end of the study, the score of academic points for the students in the experiment group where the Web Based Distance Education exists appeared also higher than the control group where the traditional education methods were used for students. According to the this result, the environment of Web Based Distance Education in Internet Programming 2 of Vocational School has become effective to increase the academic success and to provide permanency. According to the interview results, the students generally state their own positive perspectives upon the Web Based Distance Education. Indeed, choosing the period of study, its time and place by themselves, and making the study environment proper to them, along with using their own style of study and having the equal conditions were stated among the positive views of the students. Moreover, the students also stated the usability of Web Based Distance Education, and the need of using Web Based Distance Education for other courses already exists. In spite of this, students was also remarked the technical lameness. In general acceptance, although this method has some negative aspects, it is understood that these negative sides don't prevent the advantages. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Web tabanlı uzaktan eğitimin meslek yüksekokulu öğrencilerinin internet programcılığı 2 dersindeki akademik başarılarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of Web based distance education upon academic success of vocational school students in the class of internet programming 2 course | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Distance education | |
dc.subject.ytm | Web based education | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Vocational high schools | |
dc.subject.ytm | Internet | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.identifier.yokid | 10071227 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 391863 | |
dc.description.pages | 228 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |