Türkiye`de geometrik düşünme üzerine yapılan araştırmalara ilişkin bir meta-sentez
dc.contributor.advisor | Aşılıoğlu, Bayram | |
dc.contributor.author | Saraçoğlu, Mehtap | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T08:03:52Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T08:03:52Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111535 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada 1999-2014 yılları arasında Türkiye'de tüm öğretim kademelerinde `Van Hiele Geometrik Düşünme Düzey Belirleme Testi` içeren, dahil edilme ve hariç tutulma işlemleri çerçevesinde bu meta-sentez çalışmanın amacına hizmet edebilecek, nitel veya nicel araştırma yöntemlerini kullanarak hazırlanmış 36 yüksek lisans ve doktora tezi, 20 bilimsel makale araştırma kapsamına alınmıştır.Bu çalışma, ülkemizde geometrik düşünmeye ilişkin ilgili literatürü ve bu alanda yapılmış araştırmaları gözden geçirmek, bulgularını incelemek, ayrışan ve benzeyen yönleriyle bir meta-senteze ulaşmak için planlanmıştır.Bu araştırmanın amacı, Türkiye'de ilköğretim, ortaöğretim ve lisans öğrencilerinin geometrik anlama seviyelerinin mevcut durumunu, yapılan araştırma sonuçlarından yola çıkarak, meta-sentez yöntemi ile ortaya koymaktır. Bu çalışma ile, Türkiye'de geometrik düşünme alanında yapılmış araştırmaların sonuçlarının ortaya konulması amaçlanmıştır. Ülkemizde mevcut durumu geniş çerçevede ele alan ve bunu ortaya çıkaracak nitelikte bir çalışmanın yapılmamış olması açısından bu araştırma önemli görülmektedir.Çalışmada ele alınan tüm örneklemlerdeki öğrencilerin Van Hiele geometrik düşünme düzeylerinin oldukça düşük seviyede olduğu görülmektedir. İlköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim öğrencilerinin sahip olmaları gereken geometrik düşünme düzeylerine ulaşamadıkları tespit edilmiştir. Farklı öğretim kademeleri ve yaş grupları üzerinde yapılan çalışma bulguları, öğrencilerin geometri düşünme düzeylerinin yaşa veya olgunlaşmaya bağlı olmayabileceğini, daha çok geometri deneyimlerine bağlı olabileceğini göstermektedir. | |
dc.description.abstract | In this study between 1999 and 2014 in all education stage Van Hiele Geometrical thinking placement test' has been included by in the way of inclusion, exclusion 36 post graduate, doctoral thesis and 20 scientific article prepared by using qualitative or quantitative research method which can serve to the aim of this meta-synthesis study.This study has been planned to review the relate litreature about geometrical thinking and to review the studies which were made on this subject, to study the findings and to reach the meta-synthesis with all resembling and labile sides.The aim of this study is to reveal by using the meta-synthesis method the geometrical level of the preschool, secondary education and licence graders on the basis of the studies which were performed. With this study, we aimed to reveal the results of research carried out in geometric thinking in Turkey. Addressing the broad framework of the current situation in our country and yet in terms of being in the nature of a study will reveal that this research shows significant.The level of Van Hiele Geometrical thinking of the students in all samples has been estimated to be quite low. It has been determined that preschool, secondary and licence graders were faild to reach the level of geometrical thinking which they need to learn. It ıs needed to teach lesson according to the geometrical level of the student. So in order to do this students' level of geometrical thinkiing and preparedness must be considered in all grades and the education must be suitable to the level of the present geometrical thinking. The training which is not suitable for the level of the student hampers the learning, the findings on the different age and grades also show students' geometrical thinking level is related to geometrical experience more than age or maturation. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkiye`de geometrik düşünme üzerine yapılan araştırmalara ilişkin bir meta-sentez | |
dc.title.alternative | A meta-synthesis related to the studies which are made on geometric thinking in Turkey | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Thinking education | |
dc.subject.ytm | Thinking styles | |
dc.subject.ytm | Gemetric thinking | |
dc.subject.ytm | Thinking | |
dc.subject.ytm | Geometry | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Scientific researchs | |
dc.subject.ytm | Education methods | |
dc.subject.ytm | Van Hiele Model | |
dc.identifier.yokid | 10069782 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 391857 | |
dc.description.pages | 203 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |