Show simple item record

dc.contributor.advisorOral, Behçet
dc.contributor.authorSözer, Yusuf
dc.date.accessioned2020-12-07T08:03:47Z
dc.date.available2020-12-07T08:03:47Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111525
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Türkiye'deki ilköğretim kurumlarında sınıf içi öğrenmeleri destekleyen okul dışı aktif öğrenmelerin mevcut durumunu, alanda yapılan araştırmaların bulgularına dayalı olarak meta-sentez yöntemi ile değerlendirmektir.Bu çalışmanın verileri, meta-senteze dâhil edilme ölçütlerini sağlayan 2004-2014 yılları arasında gerçekleştirilmiş 61 lisansüstü tezden elde edilmiştir. Bu tezlerin örneklemlerinde yer öğrenci toplamı 6080, öğretmen toplamı ise 3077'dir. Bu çalışma ile sınıf içi öğrenmeleri destekleyen okul dışı aktif öğrenmelerin taşıdığı sınırlılıklara rağmen öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve sosyal gelişimleri üzerinde çok yönlü katkıları olduğu ve Milli Eğitim Şuralarımızda da sıklıkla vurgulanan `okul ile yaşamı ilişkilendirme` noktasında önemli bir işleve sahip olabileceği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Okul Dışı Öğrenme, Aktif Öğrenme, Rekreasyon, Meta-Sentez
dc.description.abstractThe purpose of this study, is to assess the current situation of the supplementary outdoor learning in Turkey Primary Schools by gathering the findings of the inquiries held on the subject area via meta-synthesis method. Data of this study are derived from the 61 thesis and dissertatitions held between 2004-2014 which samples 6080 pupils and 3077 teachers in total.As a final result of this study, it can be expressed that despite the limitations, active outdoor learning still has multiple positive contributions to cognitive, emotional and social skills of pupils and can be considered to have an important function on `associating school with life` frequently mentioned in National Education Assemblies.Keywords: Outdoor Learning, Active Learning, Recreation, Meta-Synthesisen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf içi öğrenmeleri destekleyen okul dışı aktif öğrenmeler: Bir meta-sentez çalışması
dc.title.alternativeSupplementary acti̇ve outdoor learni̇ng for classroom learni̇ng: A meta-synthesi̇s study
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmIn-class behaviors
dc.subject.ytmIn-class works
dc.subject.ytmRecreational activities
dc.subject.ytmExtracurricular activities
dc.subject.ytmActive learning
dc.subject.ytmMeta-synthesis method
dc.subject.ytmLearning
dc.identifier.yokid10078052
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid446086
dc.description.pages349
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess