Sınıf içi öğrenmeleri destekleyen okul dışı aktif öğrenmeler: Bir meta-sentez çalışması
dc.contributor.advisor | Oral, Behçet | |
dc.contributor.author | Sözer, Yusuf | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T08:03:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T08:03:47Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111525 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Türkiye'deki ilköğretim kurumlarında sınıf içi öğrenmeleri destekleyen okul dışı aktif öğrenmelerin mevcut durumunu, alanda yapılan araştırmaların bulgularına dayalı olarak meta-sentez yöntemi ile değerlendirmektir.Bu çalışmanın verileri, meta-senteze dâhil edilme ölçütlerini sağlayan 2004-2014 yılları arasında gerçekleştirilmiş 61 lisansüstü tezden elde edilmiştir. Bu tezlerin örneklemlerinde yer öğrenci toplamı 6080, öğretmen toplamı ise 3077'dir. Bu çalışma ile sınıf içi öğrenmeleri destekleyen okul dışı aktif öğrenmelerin taşıdığı sınırlılıklara rağmen öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve sosyal gelişimleri üzerinde çok yönlü katkıları olduğu ve Milli Eğitim Şuralarımızda da sıklıkla vurgulanan `okul ile yaşamı ilişkilendirme` noktasında önemli bir işleve sahip olabileceği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Okul Dışı Öğrenme, Aktif Öğrenme, Rekreasyon, Meta-Sentez | |
dc.description.abstract | The purpose of this study, is to assess the current situation of the supplementary outdoor learning in Turkey Primary Schools by gathering the findings of the inquiries held on the subject area via meta-synthesis method. Data of this study are derived from the 61 thesis and dissertatitions held between 2004-2014 which samples 6080 pupils and 3077 teachers in total.As a final result of this study, it can be expressed that despite the limitations, active outdoor learning still has multiple positive contributions to cognitive, emotional and social skills of pupils and can be considered to have an important function on `associating school with life` frequently mentioned in National Education Assemblies.Keywords: Outdoor Learning, Active Learning, Recreation, Meta-Synthesis | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf içi öğrenmeleri destekleyen okul dışı aktif öğrenmeler: Bir meta-sentez çalışması | |
dc.title.alternative | Supplementary acti̇ve outdoor learni̇ng for classroom learni̇ng: A meta-synthesi̇s study | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | In-class behaviors | |
dc.subject.ytm | In-class works | |
dc.subject.ytm | Recreational activities | |
dc.subject.ytm | Extracurricular activities | |
dc.subject.ytm | Active learning | |
dc.subject.ytm | Meta-synthesis method | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.identifier.yokid | 10078052 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 446086 | |
dc.description.pages | 349 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |