Fen bilgisi öğretmenlerinin eğitim teknolojilerini kullanmaya yönelik motivasyon ve öz düzenleme düzeylerinin belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Aslan Efe, Hülya | |
dc.contributor.author | Baysal, Yunus Emre | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T08:03:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T08:03:31Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111469 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, fen bilgisi öğretmenlerinin eğitim teknolojilerini kullanmaya yönelik motivasyon ve öz düzenleme düzeylerinin cinsiyet, kıdem, yaş, eğitim düzeyi, yabancı dil düzeyi ve bilgisayar kullanma süresi değişkenlerine göre belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, nicel araştırma yaklaşımlarından tarama yöntemi, tarama yöntemlerinden tekil tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Liou ve Kuo (2014) tarafından geliştirilen ölçek Türkçeye uyarlanarak kullanılmıştır. Araştırma 2015-2016 Eğitim Öğretim yılında Bingöl ve Diyarbakır illerinde Milli Eğitim Bakanlığı (MEB)'na bağlı devlet okullarında görev yapan 107 fen bilgisi öğretmeniyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 22.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde bağımsız örneklem t-testi, frekans, yüzde, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) gibi istatistik teknikler kullanılmıştır.Araştırma sonucunda fen bilgisi öğretmenlerinin eğitim teknolojilerini kullanmaya yönelik öz yeterlik, aktif öğrenme stratejileri, öz düzenlemeyi harekete geçirme alt boyutlarının cinsiyet, kıdem, yaş, eğitim düzeyi, yabancı dil düzeyi ve bilgisayar kullanma sıklığı değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmiştir. Öğrenme değeri, öğrenme amacına uyum alt boyutları ile yaş değişkeni arasında; öğrenme ortamındaki özendiricilik ve öz düzenleyici uygulama alt boyutları ile eğitim düzeyi değişkeni arasında anlamlı bir farklılık olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Fen Bilgisi, Öğretmen, Eğitim Teknolojisi, Motivasyon, Öz Düzenleme | |
dc.description.abstract | This study aims to find out science teachers' motivation for using IT and their self-regulation levels by the variables of gender, work experience, age, level of education, level of foreign language proficiency and the frequency of computer use. The single screening model, as a quantitative survey method, was used in this study. The scale developed by Liou and Kuo (2014) was first adapted to Turkish and then used as the data collection tool for this study. The study was conducted in the 2015-2016 academic year with 107 science teachers working at the state schools under the supervision of the Ministry of National Education of Turkey. The collected data were analyzed by using the SPSS 22.0 package program. Statistical techniques such as t-test, frequency, percentage, and One-way analysis of variance (ANOVA) were utilized in the data analysis.The results indicate that the sub-dimensions of self-efficacy, active learning strategies, and activation of self-regulation by science teachers regarding their IT use do not have a significant difference in terms of gender, work experience age, level of education, level of foreign language proficiency and the frequency of computer use variables. A significant difference was identified between the age variable and the sub-dimensions of learning value and appropriateness for learning aim; and also between the level of education and the sub-dimensions of encouragement in the learning environment and self-regulating practice.Key words: Science education, Teacher, Instructional Technology (IT), Motivation, Self-regulation | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen bilgisi öğretmenlerinin eğitim teknolojilerini kullanmaya yönelik motivasyon ve öz düzenleme düzeylerinin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determining the motivation and self-regulation levels of science teachers regarding their use of instructional technologies | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science lesson | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.subject.ytm | Technology utilization | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Self-regulation | |
dc.subject.ytm | Self regulated learning | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.identifier.yokid | 10112213 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 446068 | |
dc.description.pages | 137 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |