Show simple item record

dc.contributor.advisorAslan Efe, Hülya
dc.contributor.authorBaysal, Yunus Emre
dc.date.accessioned2020-12-07T08:03:31Z
dc.date.available2020-12-07T08:03:31Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111469
dc.description.abstractBu araştırmada, fen bilgisi öğretmenlerinin eğitim teknolojilerini kullanmaya yönelik motivasyon ve öz düzenleme düzeylerinin cinsiyet, kıdem, yaş, eğitim düzeyi, yabancı dil düzeyi ve bilgisayar kullanma süresi değişkenlerine göre belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, nicel araştırma yaklaşımlarından tarama yöntemi, tarama yöntemlerinden tekil tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Liou ve Kuo (2014) tarafından geliştirilen ölçek Türkçeye uyarlanarak kullanılmıştır. Araştırma 2015-2016 Eğitim Öğretim yılında Bingöl ve Diyarbakır illerinde Milli Eğitim Bakanlığı (MEB)'na bağlı devlet okullarında görev yapan 107 fen bilgisi öğretmeniyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 22.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde bağımsız örneklem t-testi, frekans, yüzde, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) gibi istatistik teknikler kullanılmıştır.Araştırma sonucunda fen bilgisi öğretmenlerinin eğitim teknolojilerini kullanmaya yönelik öz yeterlik, aktif öğrenme stratejileri, öz düzenlemeyi harekete geçirme alt boyutlarının cinsiyet, kıdem, yaş, eğitim düzeyi, yabancı dil düzeyi ve bilgisayar kullanma sıklığı değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmiştir. Öğrenme değeri, öğrenme amacına uyum alt boyutları ile yaş değişkeni arasında; öğrenme ortamındaki özendiricilik ve öz düzenleyici uygulama alt boyutları ile eğitim düzeyi değişkeni arasında anlamlı bir farklılık olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Fen Bilgisi, Öğretmen, Eğitim Teknolojisi, Motivasyon, Öz Düzenleme
dc.description.abstractThis study aims to find out science teachers' motivation for using IT and their self-regulation levels by the variables of gender, work experience, age, level of education, level of foreign language proficiency and the frequency of computer use. The single screening model, as a quantitative survey method, was used in this study. The scale developed by Liou and Kuo (2014) was first adapted to Turkish and then used as the data collection tool for this study. The study was conducted in the 2015-2016 academic year with 107 science teachers working at the state schools under the supervision of the Ministry of National Education of Turkey. The collected data were analyzed by using the SPSS 22.0 package program. Statistical techniques such as t-test, frequency, percentage, and One-way analysis of variance (ANOVA) were utilized in the data analysis.The results indicate that the sub-dimensions of self-efficacy, active learning strategies, and activation of self-regulation by science teachers regarding their IT use do not have a significant difference in terms of gender, work experience age, level of education, level of foreign language proficiency and the frequency of computer use variables. A significant difference was identified between the age variable and the sub-dimensions of learning value and appropriateness for learning aim; and also between the level of education and the sub-dimensions of encouragement in the learning environment and self-regulating practice.Key words: Science education, Teacher, Instructional Technology (IT), Motivation, Self-regulationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilgisi öğretmenlerinin eğitim teknolojilerini kullanmaya yönelik motivasyon ve öz düzenleme düzeylerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermining the motivation and self-regulation levels of science teachers regarding their use of instructional technologies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmSelf-regulation
dc.subject.ytmSelf regulated learning
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.identifier.yokid10112213
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid446068
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess