Show simple item record

dc.contributor.advisorAşılıoğlu, Bayram
dc.contributor.authorÖzmen Alici, Medine
dc.date.accessioned2020-12-07T08:03:18Z
dc.date.available2020-12-07T08:03:18Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111392
dc.description.abstractBu araştırma Diyarbakır ili devlet okullarında okutulan MEB tarafından ücretsiz olarak verilen 3. sınıf İngilizce ders kitabı ve takımı ile özel okullarda okutulan Family and Friends 3. sınıf İngilizce ders kitabı ve takımının niteliğine ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemeye yönelik olarak yapılmıştır. Bu çalışmada genel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Diyarbakır ili merkez ilçelerindeki ilkokullarda görev yapan İngilizce öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma örneklemi 139 İngilizce öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada ders kitapları hakkındaki öğretmen görüşlerini belirlemek amacıyla Çelik (2011) tarafından hazırlanmış `Ders Kitabı Değerlendirme Ölçeği` kullanılmıştır. Veri toplama aracından elde edilen veriler yüzde, frekans, ve ilişkisiz örneklem t testi ile analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda, öğretmenlerin Family and Friends 3. sınıf İngilizce ders kitabı ve takımı ile devlet okullarında okutulan 3. sınıf İngilizce ders kitabı ve takımının niteliğine ilişkin görüşleri arasında , Family and Friends ders kitabı ve takımı lehine farklılıklar olduğu ortaya çıkmıştır.Anahtar Sözcükler: Yabancı Dil Eğitimi, Yabancı Dil Ders Kitabı, Yabancı Dil Ders Kitabı Değerlendirme
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine teachers' views about coursebooks and auxilary coursebooks used at third grade classes both in state and private primary schools in Diyarbakır.In this study survey method was used. This study was carried out with 139 English language teachers working in primary schools of Diyarbakır. ` The Coursebooks Evaluation Questionnaire` developed by Çelik (2011) was used. The data obtained through the questionnaire was analysed by using percentage, fruquency and Independent Samples t-test.The result of the study indicate that there is significant difference between teachers views about the coursebooks and auxilary coursebooks used at private primary schools and state schools. Teachers views indicate that the coursebooks and auxilary coursebooks family and friends used in private primary schools are more effective than coursebooks taught in state schools.Key words: Foreign Language Teaching, Foreign Language Coursebook, Foreign Language Coursebook Evalutationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokullarda okutulan 3. sınıf İngilizce ders kitaplarının öğretmen görüşlerine göre incelenmesi (Diyarbakır ili örneği)
dc.title.alternativeAn evaluation of English course books and auxilary course books at third grade primary schools: The views of the teachers i̇n Diyarbakır city
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmPrimary school teachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmForeign language education
dc.identifier.yokid10111827
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid446066
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess