İlkokullarda okutulan 3. sınıf İngilizce ders kitaplarının öğretmen görüşlerine göre incelenmesi (Diyarbakır ili örneği)
dc.contributor.advisor | Aşılıoğlu, Bayram | |
dc.contributor.author | Özmen Alici, Medine | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T08:03:18Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T08:03:18Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111392 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma Diyarbakır ili devlet okullarında okutulan MEB tarafından ücretsiz olarak verilen 3. sınıf İngilizce ders kitabı ve takımı ile özel okullarda okutulan Family and Friends 3. sınıf İngilizce ders kitabı ve takımının niteliğine ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemeye yönelik olarak yapılmıştır. Bu çalışmada genel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Diyarbakır ili merkez ilçelerindeki ilkokullarda görev yapan İngilizce öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma örneklemi 139 İngilizce öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada ders kitapları hakkındaki öğretmen görüşlerini belirlemek amacıyla Çelik (2011) tarafından hazırlanmış `Ders Kitabı Değerlendirme Ölçeği` kullanılmıştır. Veri toplama aracından elde edilen veriler yüzde, frekans, ve ilişkisiz örneklem t testi ile analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda, öğretmenlerin Family and Friends 3. sınıf İngilizce ders kitabı ve takımı ile devlet okullarında okutulan 3. sınıf İngilizce ders kitabı ve takımının niteliğine ilişkin görüşleri arasında , Family and Friends ders kitabı ve takımı lehine farklılıklar olduğu ortaya çıkmıştır.Anahtar Sözcükler: Yabancı Dil Eğitimi, Yabancı Dil Ders Kitabı, Yabancı Dil Ders Kitabı Değerlendirme | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine teachers' views about coursebooks and auxilary coursebooks used at third grade classes both in state and private primary schools in Diyarbakır.In this study survey method was used. This study was carried out with 139 English language teachers working in primary schools of Diyarbakır. ` The Coursebooks Evaluation Questionnaire` developed by Çelik (2011) was used. The data obtained through the questionnaire was analysed by using percentage, fruquency and Independent Samples t-test.The result of the study indicate that there is significant difference between teachers views about the coursebooks and auxilary coursebooks used at private primary schools and state schools. Teachers views indicate that the coursebooks and auxilary coursebooks family and friends used in private primary schools are more effective than coursebooks taught in state schools.Key words: Foreign Language Teaching, Foreign Language Coursebook, Foreign Language Coursebook Evalutation | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokullarda okutulan 3. sınıf İngilizce ders kitaplarının öğretmen görüşlerine göre incelenmesi (Diyarbakır ili örneği) | |
dc.title.alternative | An evaluation of English course books and auxilary course books at third grade primary schools: The views of the teachers i̇n Diyarbakır city | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | Primary school teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.identifier.yokid | 10111827 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 446066 | |
dc.description.pages | 81 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |