Show simple item record

dc.contributor.advisorKılınç, Ahmet
dc.contributor.authorAvci, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-07T08:03:10Z
dc.date.available2020-12-07T08:03:10Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-02-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111389
dc.description.abstractDil günümüz dünyasında hem bir iletişim aracı hem de ticarette önemli bir aktördür.Bir yandan bir toplumda yaşayan bireyler birbirleriyle aynı dili konuşarak iletişim kurarlarken diğer yandan bireylerin öğrendikleri yabancı dil sayesinde bir başka kültürü tanımak,bilgi alışverişinde bulunmak ve ticaret mümkün olmaktadır.Bugün hızla gelişen ve değişen dünyamızda diğer uluslarla da iletişim sağlamak zorundayız. Başka bir deyişle, diğer ülkelerle her alanda bilgi alışverişi yapabilmek, ekonomik ilişkilerimizi yürütebilmek ve kendi düşüncelerimizi ifade edebilmek için yabancı dili/dilleri bilmek zorundayız.İçinde bulunduğumuz çağ `bilgi` çağıdır. Bireyler ve toplumlar bilgiye ulaşmak için ellerinden geleni yapmaktadırlar. Küreselleşme anlamında giderek `küçülen` dünyamızda farklı toplumlar arasında `iletişim` çok önemlidir. Günümüzde iletişim hem görsel ve yazılı basın hem de bilgisayarlar yardımıyla gerçekleştirilmektedir. Günümüzde ekonomik ve teknolojik gelişmeler sonucunda, İngilizce neredeyse tüm ülkelerde kullanılan `dünya dili` haline gelmiştir. Bu nedenle ülkemizde de yabancı dil öğretimi daha çok İngilizce öğretimi üzerinde yoğunlaşmıştır. Bu, üzerinde uzun yıllardan beri titizlikle durulan bir konudur. Öte yandan Avrupa'da üç önemli ülke olan Almanya,Avusturya ve İsviçre ülkelerinin resmi dilleri olan,bilim ve sanatta Avrupa'yı anlamak için kilit rol oynayan,ülkemizin çok sıkı ilişkiler geliştirdiği Almanya'nın öğrenilmesi durumunda bireylere birçok alanda fırsatlar sunacak olan Almanca ülkemizde de son yıllarda ilgi görmeye başlamış ve Anadolu ve Fen Liselerinde genel olarak ingilizcenin yanında ikinci yabancı dil olarak öğretilmeye başlanmıştır. Küreselleşmenin gereği olarak çağı yakalamak, çağdaş olabilmek, diğer ülkelerle teknolojik, ekonomik ve kültürel açıdan iletişim sağlayabilmek için yabancı dil öğretiminin iyi eğitilmiş ve alanında yeterli bilgisi olan öğretmenlerce yürütülmesi gerekmektedir.2008 yılından bu yana almanca öğretmeni olarak çalışan bir öğretmen olarak öğrencilerimizin yukarıda bahsedilen noktaları bilmekle beraber genelinin yabancı dil alanında istenilen başarı seviyesine ulaşmadığını görme fırsatı buldum. Bu durumu bu çalışmada iki ayaklı olarak incelemeyi amaçladım.Çalışmanın birinci ayağını öğretmen adaylarının bir yabancı dili öğretmedeki alan bilgileri ve tecrübeleri oluşturmaktadır.Bu kapsamda Dicle ÜniversitesiEğitim Fakültesi Yabancı Diller Anabilim Dalı Almanca Öğretmenliği son sınıf öğrencisi 61 kişi ile anket yapıldı.Bu anket yardımı ile öğretmen adaylarının alan bilgisi ile bir fikre ulaşılmak hedeflenmiştir.Çalışmanın ikinci ayağı ise ülkemiz Milli Eğitim Sistemini detaylı bir şekilde incelemeden öğrencilerin yabancı dil öğrenme ile davranış ve motivasyonları tespit etmektir.Bu kapsamda da merkezi bir sınav sonucu ilimizde en başarılı öğrencilerin okuduğu Rekabet Kurumu Cumhuriyet Fen Lisesi ve Vali Aydın Arslan Fen Lisesi öğrencilerinden toplam 194 öğrenci ile anket çalışması yapılmıştır.Yapılan bu anketler Microsoft Office Excell 2010 programında girilmiş ve daha sonra analiz edilmiştir. Analiz için IBM SPSS Statistics 64 bit Version.22.0.0.0 programı kullanılmıştır.
dc.description.abstractLanguage is both a communictaion tool and an important actor in trade in today's world.While individuals in a society are communicating by speaking the same language, it is possible to know an other culture, exchange information and trade by means of the language they learned.Today we have to connect to the other nations in our developing and changing world.In other words,we have to know foreign language/ languages to express our ideas, to manage our economic relations, exchange information with other countries in all fields. The age we live now is `information ` age. The individuals and the societies do their best to reach the information. The communiaction between different societies is very important in our waning world. Today it is communicated by means of both visual, written press and computers.Today as the result of economic and technological improvements, English has become the ` world language ` used almost in all the countries. For this reason language teaching has mostly focused on English.This has been an issue overstressed for many years.On the other side, German, which is the offical language of three important countries in Europe; Germany, Austria, Switzerland, and which will provide many opportunities in future if learned, which has a key role to understand Europe at science and art, which is the language of Germany with whom our country has had close relations has recently started to get a great deal of attention in our country and been taught as the second foreign language beside English in Science High Schools and Anatolian High Schools.As the necessity of globalization , to catch up with the times, to keep up with the times, to cummunicate with other countries in economic, cultural, and technologic ways, foreign language must be taught by the teachers who are well educated and satisfying in their field.As a teacher having been working as a German teacher since 2008, I have had the chance to see that knowing the aforesaid facts above, our students generally can't reach the expected success in foreign language.I aimed to study this issue in two pillars.The first pillar of the study is professional knowledge and experience of candidate teachers.In this framework, 61 last year students at Dicle University Education Faculty Foreign Languages Department German Teaching , were applied questionnaire.With the help of this questionnaire it was aimed to get an idea about the professional knowledge of candidate teachers. Second pillar of the study is to find out the motivation and behaviours of students on learning foreign language without examining our National Education Systemin details. In this framework 194 students were applied questionnaire from Rekabet Kurumu Cumhuriyet Fen Lisesi and Vali Aydın Arslan Fen Lisesi where the most successful students of our city study after a central selection exam. Microsoft Office Excell 2010 was used for the questionnaire and IBM SPSS Statistics 64 bit Version.22.0.0.0 was used for the analysis..en_US
dc.languageGerman
dc.language.isode
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAlman Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectGerman Linguistics and Literatureen_US
dc.titleWirkung der ausbildung der deutschen sprache und der methodologie-kenntnisse der lehrerkandidaten in gymnasien
dc.title.alternativeAlmanca öğretiminin ve öğretmen adaylarının metodoloji bilgisinin Diyarbakır ili fen lisesi öğrencilerinin Almanca öğrenmelerine olan etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-10
dc.contributor.departmentYabancı Diller Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmGerman
dc.subject.ytmMethodology
dc.subject.ytmScience high school
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmDiyarbakır
dc.identifier.yokid10101949
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid446082
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineAlman Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess