Show simple item record

dc.contributor.advisorBekleyen, Nilüfer
dc.contributor.authorÇocuk, Sezgin
dc.date.accessioned2020-12-07T08:02:55Z
dc.date.available2020-12-07T08:02:55Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111374
dc.description.abstractGünümüz dünyasında çocuklara İngilizce öğretmek önemli bir konu olarak kabul edilmekte ve çocukların yabancı dil öğrenmesinde şarkılardan yararlanma gittikçe daha fazla ilgi çeken bir konu haline gelmektedir. Çalışmalar şarkıların dil öğretimine, özellikle çocuklar için hazırlanan dil öğretim programlarına dâhil edilmesinin daha rahat bir dil öğrenme ortamı oluşturulmasına katkı sağladığını göstermektedir. Ayrıca teknolojik gelişmeler dil öğretim materyallerinin çocukların dil derslerinde kullanımını daha basit ve daha kullanışlı hale getirmiştir. Bu durum teknoloji ürünü materyallerin dil öğretimi ile bütünleştirilmesini zorunlu kılmaktadır. Bu çalışmanın amacı İngilizce öğretmenlerinin çocuklara İngilizce öğretiminde şarkı kullanımına ilişkin görüşlerini öğrenmektir. Araştırma Diyarbakır'ın merkez Kayapınar ilçesinde bulunan özel ve kamu ilkokullarında yapılmıştır. Çalışmada amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaya 14 kamuya bağlı ve 9 özel ilkokuldan 62 İngilizce öğretmeni katılmıştır. Gerekli bilgiyi toplamak için uzman değerlendirmesine dayalı bir anket hazırlanmış ve veriler SPSS 18 programı ile analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlar İngilizce öğretmenlerinin görüşleri ve yaşları arasında anlamlı bir fark olduğunu göstermiştir. Benzer şekilde, sonuçlar İngilizce öğretmenlerinin görüşleri ve öğretmenlik deneyimleri arasındaki anlamlı farkı ortaya koymuştur. Bu bulgular öğretmenlerin şarkı kullanımına ilişkin görüşleri ile yaşları ve öğretmenlik deneyimleri arasındaki ilişkiyi yansıtmaktadır. Ayrıca, sonuçlar ilkokul İngilizce öğretmenlerinin çoğunluğunun İngilizce derslerinde bazen şarkı kullandığını göstermiştir. İlkokullardaki İngilizce öğretmenleri şarkıların çocuklara İngilizce öğretmek ve dil başarı seviyelerini arttırmak için etkili dil öğretim materyalleri olduğunu düşünmektedirler. Sonuçlar kamu ve özel ilkokullardaki İngilizce öğretmenlerinin görüşleri arasında anlamlı bir fark göstermemiştir. Ayrıca erkek ve bayan İngilizce öğretmenlerinin görüşleri arasında da anlamlı bir fark bulunamamıştır. Son olarak üniversite eğitimleri sırasında 'Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi' dersini alan ve almayan İngilizce öğretmenlerinin görüşleri arasında anlamlı bir fark ortaya çıkmamıştır.Anahtar Kelimeler: Çocuk Dil Öğrenicileri, Şarkılar, Motivasyon
dc.description.abstractIn today's world, teaching English to children has gained considerable attention and the utilization of songs in language learning of children has become a subject that has increasingly drawn more interests. Studies have shown that the inclusion of songs in language teaching, especially in language teaching programs which are prepared for children contributes to the formation of a more comfortable language learning atmosphere. Besides, technological developments have rendered the utilization of language teaching materials in children's language classes far smoother and more functional. This situation obligates the adaptation and incorporation of technologically-produced materials including songs into language teaching. The primary aim of this study was to investigate the opinions of primary school English teachers about the utilization of songs to teach English to children. The study was carried out in state and private primary schools in the Kayapınar district of Diyarbakır, Turkey. A purposive sampling strategy was employed in the study. Sixty-two English teachers from 14 state primary schools and nine private primary schools participated in the study. To gather the relevant data, a questionnaire was prepared based on expert evaluation. The data were analyzed through SPSS 18. The findings obtained from the study indicated that there was a significant difference between English teachers' opinions and their ages. Similarly, the results revealed a significant difference between the participants' opinions and their teaching experiences. These findings reflect a correlation between the teachers' opinions regarding the use of songs and their ages and teaching experiences. Additionally, the findings indicated that the majority of primary school English teachers sometimes used songs in their English classes. They considered songs as effective language teaching materials for teaching English to children and increasing their students' language achievement levels. The findings did not indicate a significant difference between the opinions of state primary school English teachers and private primary school English teachers. Additionally, there was not a significant difference between male and female English teachers' opinions. Finally, there was not a significant difference between the opinions of the English teachers who took the course 'Teaching Foreign Language to Children' during their university education and those who did not take the course. Key Words: Young Learners, Songs, Motivationen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEnglish teachers` opinions about using songs to teach english to children (The sample of Diyarbakır city)
dc.title.alternativeİngilizce öğretmenlerinin çocuklara İngilizce öğretiminde şarkı kullanımına ilişkin görüşleri (Diyarbakır ili örneği)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmSongs
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.identifier.yokid10109688
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid446067
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess