Show simple item record

dc.contributor.advisorErten, İsmail Hakkı
dc.contributor.authorErkol, Kemal
dc.date.accessioned2020-12-07T08:02:46Z
dc.date.available2020-12-07T08:02:46Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111352
dc.description.abstractBu çalışma Çanakkale Onsekiz Mart Üniveristesi Yabancı Diller Yüksek Okulu Hazırlık Sınıfı öğrencilerinin yazma derslerindeki işbirlikçi öğrenme metodları ile başarı seviyelerin ölçmek için yapılmıştır.Bu çalışmada yarı deneysel bir tasarım kullanılmıştır. Geleneksel yöntemler ile işbirlikçi yöntem arasındaki farkı bulabilmek için araştırmacı iki denk grubu seçmiştir. Bu çalışmaya 46 öğrenci katılmıştır. Bu öğrenciler hazırlık atlama sınavındaki notlara gore seçilmişlerdir. T test sonuçlarına gore bu iki grupta denktir. Veriler yazma dersi süresince toplanmış ve SPSS veri işleme program kullanılarak çözümlenmiştir.Bu çalışma ortaya koymuşturki işbirlikçi çalışan öğrenciler daha başarılı olmuşlardır. Post test sonuçlarına bakarak işbirlikçi öğrenme yönteminin öğrencileirn öğrenmeleri üzereinde olumlu bir etkisi olmuştur ve deney grubu control grubundan daha başarılı olmuştur. Parağraf unsurları için ise deney grubu paragraf organizasyonu konusunda control grubundan daha iyi sonuçlar elde etmiştir.Keywords: Yazma süreci , İşbirlikçi öğrenme
dc.description.abstractThis present study was conducted in order to find the success level of cooperative learning activities in the writing classes in Canakkale Onsekiz Mart University, School of Foreign Languages.In this study quasi experimental design was used. In order to find the differences between a cooperative learning class and traditional writing class the researcher selected two equal classes. The number of the participants in this study is 46. The students were chosen according to their prep class exemption exam marks. T-test results show that both classes are equal. The data was collected through a writing course which lasted for four class hours, after that the data was analysed by using SPSS (statistical package program for social sciences)The results revealed that the cooperative group did better than traditional class. By looking at the post tests results it can be concluded that cooperative learning has a positive effect on student learning because the results of the experimental group were better than control group. As for the aspects of writing the experimental group did better then control group in organisation of the paragraph.Keywords: process writing, cooperative writingen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleA study on the attitudes of Çanakkale Onsekiz Mart Univeristy prep class students` towards cooperative writing activites and effects of these activities on students success
dc.title.alternativeÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Hazırlık sınıfı öğrencilerinin işbirlikçi yazma aktivitelerine karşı olan tutumları ve bu aktivitelerin öğrenci başarısına olan etkisi üzerine bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dilbilimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language education
dc.identifier.yokid450233
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345902
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess