Biyoloji öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Yapıcı, İbrahim Ümit | |
dc.contributor.author | Kaya, Seval | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T08:02:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T08:02:38Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111334 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, biyoloji öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri ile kategorilerinin belirlenmesi ve bunların okul türü, cinsiyet, yaş, kıdem yılı, eğitim düzeyi ve günlük internet kullanımı değişkenleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmada nicel araştırma yaklaşımlarından tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Hurt, Joseph ve Cook (1977) tarafından geliştirilen ve Kılıçer ve Odabaşı (2010) tarafından Türkçe uyarlaması yapılan ''Bireysel yenilikçilik ölçeği'' kullanılmıştır. Araştırma 2015-2016 eğitim öğretim yılında Diyarbakır İli Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı devlet okullarında görev yapan 58 biyoloji öğretmeniyle gerçekleştirilmiştir Verilerin analizinde bağımsız örneklem t-testi, frekans, yüzde, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) gibi istatistik teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda biyoloji öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik kategorisi bakımından çoğunluğu 'sorgulayıcı' kategorisinde bulunmaktadır. Ancak 'öncü' kategorisinde 'sorgulayıcı' kategoriye yakın bir frekansa sahip olduğu belirlenmiştir. Araştırmada bireysel yenilikçilik düzeyleri bakımından çoğunluğun yüksek düzeyde yenilikçilik düzeyinde olduğu ortaya konulmuştur. Okul türü, cinsiyet, yaş, kıdem yılı ve eğitim düzeyi değişkenlerine göre bireysek yenilikçilik puanları anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Günlük internet kullanımı değişkenine göre ise bireysel yenilikçilik puanlarının anlamlı bir farklılık oluşturduğu sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | In this research, it was aimed to examine the individual innovativeness levels and categories of biology teachers and to examine them in terms of school type, gender, age, seniority year, education level and daily internet use variables. Survey method was used in the research in quantitative research approaches. The 'Individual Innovative Scale' developed by Hurt, Joseph and Cook (1977) and adapted to Turkish by Kılıçer and Odabaşı (2010) was used as data collection tool in the research. The research was carried out by 58 biology teachers working in state schools affiliated to the Ministry of Education of Diyarbakır Province in the academic year of 2015-2016. Statistical techniques independent sample t-test, frequency, percentage, and One-way analysis of variance (ANOVA) were utilized in the data analysis.As a result of the research, the majority of the biology teachers in terms of individual innovativeness categories are in the category of 'interrogator'. But it has been determined that the 'pioneer' category has a frequency close to the 'interrogator' category. In the survey, it was revealed that the majority of individual innovation levels are at a high level of innovation. Individual innovativeness scores do not show a significant difference according to school type, gender, age, seniority year and level of education. According to the variable of daily internet use, individual innovativeness scores have reached a meaningful difference. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Biyoloji öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of individual innovativeness levels of biology teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Biology lesson | |
dc.subject.ytm | Biology education | |
dc.subject.ytm | Biology | |
dc.subject.ytm | Innovativeness | |
dc.subject.ytm | Individual innovativeness | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 10157868 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 472037 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Biyoloji Eğitimi Bilim Dalı |