Show simple item record

dc.contributor.advisorBattal, Nevzat
dc.contributor.authorFirat, Tahsin
dc.date.accessioned2020-12-07T08:02:38Z
dc.date.available2020-12-07T08:02:38Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111333
dc.description.abstractBu araştırmada eğitilebilir zihin engelli öğrenciler için hazırlanan Sosyal Bilgiler Dersi Programı'nın öğretmen görüşleri ile değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma betimsel bir çalışma olup 2009-2010 eğitim öğretim yılında Adıyaman il merkezi ve beş ilçesinde bulunan 19 ilköğretim okulunda çalışan 31 özel eğitim sınıfı öğretmenine, Malatya il merkezinde bulunan beş ilköğretim okulunda çalışan 12 özel eğitim sınıfı öğretmenine, Şanlıurfa il merkezinde bulanan 10 ilköğretim okulunda çalışan 17 özel eğitim sınıfı öğretmenine ve Mardin il merkezinde bulunan iki ilköğretim okulunda çalışan üç özel eğitim sınıfı öğretmeni üzerinde uygulanmıştır.Eğitilebilir zihin engelli öğrenciler için hazırlanan Sosyal Bilgiler Programı'nın değerlendirilmesine yönelik olarak öğretmenlerin görüşlerini almak için bir anket geliştirilmiş ve öğretim programının hedeflerine, içeriğine, öğrenme-öğretme süreçlerine ve değerlendirme öğelerine ilişkin veriler bu ankette toplanmıştır.Anket yolu ile elde edilen veriler; frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama hesaplamaları ile analiz edilmiştir. Öğretmenlerin cinsiyetlerine göre görüşleri arasında anlamlı fark olup olmadığını belirlemek için ?t? testi yapılmış ve 0,05 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir. Öğretmenlerin meslekteki kıdemi, mezun olduğu alan ve yaşlarına göre görüşleri arasında fark olup olmadığına tek yönlü varyans analizi (Anova) ile bakılmıştır. Varyans, 0,05 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir. Elde edilen veriler tablolaştırılarak yorumlanmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre;1.Programda yer alan hedeflere yönelik olarak:?Programda yer alan hedeflerin eğitilebilir zihin engelli öğrencilerin hazır bulunuşluk seviyelerine uygun olmadığı,?Programda yer alan hedefler öğrencinin günlük yaşamında kullanabileceği işlevsellikte olan bilgiler olmadığı,2.Programda yer alan içeriğe yönelik olarak:?Programda yer alan içerik hazırlanırken öğrencilerin zihinsel özelliklerinin dikkate alınmadığı,?Programda yer alan içeriğin öğrenci merkezli eğitime uygun olmadığı,3.Programda yer alan öğrenme-öğretme süreçlerine yönelik olarak:?Eğitilebilir zihin engelli öğrenciler için ayrılan sınıfların fiziki durumunun, bu özelliklere sahip öğrencilere uygun olmadığı,?Sınıflarda bulunan araç-gereçlerin programı uygulamak için yeterli olmadığı,4.Programda yer alan değerlendirme boyutuna yönelik olarak:?Programda yer alan değerlendirme çalışmaları örneklerinin yeterli olmadığı,?Programın değerlendirme boyutunda yer alan ölçütlerin eğitilebilir zihin engelli öğrencilere uygun olmadığı,sonuçlarına varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Eğitim, özel eğitim, eğitim programı, program değerlendirme, öğrenme yetersizliği, eğitilebilir.
dc.description.abstractThis study aims to evaluate the Social Studies Teaching Programme which was prepared for the educable mentally handicapped students according to the teacher?s views. The Research is a descriptive study and it was administered to 31 special education classroom teachers working at 19 primary schools in Adıyaman city center and its five districts; 12 special education classroom teachers working at five primary schools in Malatya city center; 17 special education classroom teachers working at ten primary schools in Şanlıurfa city center; 3 special education classroom teachers working at two primary schools in Mardin city center on 2009 - 2010 academic year.A questionnaire was developed to get the teachers? views about assessing the Social Studies Teaching Programme which was prepared for the educable mentally handicapped students and datas related to the aims of instruction curriculum, content, learning-teaching process and assessment components were collected through this questionnaire.Datas obtained through questionnaire were analyzed by frequency (f), percentage (%) and mean. ?t? test was used to determine whether the teachers? views vary in respect of gender and it was tested in the 0.05 significance level. One way variance analysis (anova) was used to determine whether the teachers? views vary in respect of seniority, graduation department and age. Variance was tested in 0.05 significance level. Datas obtained were interpretted through tables.According to the results of the study, it was found that;1.As for the targets in the curriculum:?Targets in the curriculum are not suitable to the level of the readiness of the educable mentally handicapped students.?Targets in the curriculum are not the functioning informations that students can use in their daily life.2.As for the content in the curriculum:?Students? intellectual properties are not taken into consideration during the preparing of curriculum content.?Content of the program is not feasible for the student-centered education.3.As for the learning-teaching process in the curriculum:?Physical conditions of classes for the educable mentally handicapped students are not suitable for these students.?Materials in the classrooms are not sufficient to implement the curriculum.4.As for the evaluation dimension of the curriculum:?Evaluation studies samples in the program are not sufficient.?Criterias in the evaluation dimension of the curriculum are not suitable for the educable mentally handicapped students.Key words: Education, special education, curriculum , programme evaluation, learning disabilities, educable.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitilebilir zihin engelli öğrencilere yönelik hazırlanan ilköğretim sosyal bilgiler dersi programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of primary school social studies teaching program which was prepared for the educable mentally handicapped sutudents by teacher views
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMentally retardation
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmHandicapped children who need special education
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmMentally retarded children
dc.identifier.yokid386776
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid270780
dc.description.pages154
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess