dc.contributor.advisor | Merter, Feridun | |
dc.contributor.author | Ekmekyermezoğlu, Nilgün | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T08:02:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T08:02:31Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111318 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı ilköğretim sekizinci sınıfta öğrenim gören öğrencilerin sosyo-kültürel özelliklerini belirlemek ve bu faktörlerin İngilizce dersi akademik başarı durumlarına etkisini saptamaktır. Araştırmada konuyla ilgili yurt içi ve yurt dışı kaynaklar taranarak yabancı dil öğretiminin önemi, yabancı dil öğretiminin tarihsel süreç içerisindeki gelişimi, yabancı dil dersi öğretim programları ve yabancı dil dersi akademik başarısına etki eden faktörler hakkında bilgi verilmiştir. Araştırmanın evreni Elazığ il merkezindeki devlet ilköğretim okullarında öğrenim görmekte olan sekizinci sınıf öğrencileridir. Evreni temsil edecek örneklem seçiminde ?tabakalı örnekleme? yöntemi kullanılmıştır. Örnekleme alınan okulların ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerine araştırmacı tarafından geliştirilen öğrenci kişisel bilgi formu uygulanmıştır. Uygulama sonucunda elde edilen verilerin analizi SPSS 13.00 istatistik paket programı kullanılarak yapılmıştır. Dağılımın özellikleri incelenmiş, veriler uygun istatistiksel teknikler kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda, öğrencinin, anne ve babanın doğum yerinin, anne ve babanın eğitim düzeyinin, anne ve babanın mesleğinin, ailenin aylık gelir düzeyinin, ailedeki toplam kişi sayısının, öğrencilerin öğrenim gören kardeş sayısının, öğrencilerin çalışma odasına ve internete sahip olmasının, öğrencilerin yabancı dil sitelerini ziyaret etme, yabancı müzik dinleme, yabancı kitap okuma, yabancı film izleme, yabancı yayın yapan kanalları izleme sıklığının, öğrencilerin anne ve babalarının yabancı dil bilmesinin ve bildikleri dil türünün, öğrencilerin evlerinde dil eğitimine yardımcı kaynakların-materyallerin bulunmasının, velilerin İngilizce öğretmenleri ile görüşme sıklığının, aile üyelerinin İngilizce dersine çalışırken öğrenciye yardım etme sıklığının, öğrencilerin dershaneye gitmelerinin ve özel ders almalarının, İngilizce dersine günlük çalışma süresinin ve gelecekte yabancı dil ile ilgili bir meslek seçip seçmeyeceklerinin İngilizce dersi akademik başarı durumlarında etkili olduğu görülmüştür. Buna rağmen, öğrencilerin cinsiyetinin İngilizce dersi akademik başarı durumunda etkili bir faktör olmadığı görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The object of this study is to specify socio-cultural factors of 8th grade students of primary education and to determine the effect of these factors on their academic successes at English class. In the study, through the review of national and international literature, information regarding the importance of foreign language education, the historical development of foreign language education, foreign language education programs and factors effecting the academic success at foreign language class are provided. The environment of the research is the 8th grade students studying in state primary schools in Elazıg city center. Choosing the sample to represent the environment, the method of `stratified sampling? is used. A student personal information form developed by the researcher is applied to 8th grade students of state primary schools considered within the sampling. The analysis of data acquired at the end of the application is held using SPSS 13.00 package program. The features of distribution are inspected, data are analyzed using proper statistical techniques.As a result of the research, it is observed that such cases as the birth places of student and birth places of parents of the student, educational levels of parents, professions of parents, monthly income level of the family, total number of persons in the family, the number of siblings studying, having a study a room and Internet, the frequency of students? visiting foreign language websites on Internet, listening to foreign music, reading foreign books, watching foreign movies, watching the foreign channels, parents speaking foreign languages and the language they speak, helpful books-materials available at home for language education, the frequency of meeting of parents with English teachers, the frequency of family members? helping students with English lesson, whether students go to private teaching institutions or not and take private classes or not, daily work capacity for English lesson and whether they want to work in any area of foreign language in the future or not, effect the academic successes of the students at English class. Nevertheless, the gender of students is not effective factor in their academic successes at English class. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki akademik başarı durumlarına etki eden sosyo-kültürel faktörler | |
dc.title.alternative | Socio-cultural factors effecting academic successes of 8th grade students of primary education at English class | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Socio-cultural factors | |
dc.subject.ytm | Socio-cultural impact | |
dc.subject.ytm | Course success | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.identifier.yokid | 385758 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 270786 | |
dc.description.pages | 168 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |