Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetin, Barış
dc.contributor.authorCeylan Aba, Tuba
dc.date.accessioned2020-12-07T08:02:31Z
dc.date.available2020-12-07T08:02:31Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111316
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin ilköğretim 1. sınıf Türkçe dersi ilk okuma-yazma öğretim programının (2005) uygulanması üzerine görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın evrenini 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Balıkesir il ve Sındırgı ilçe merkezinde görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak 56 maddeden oluşmuş bir anket kullanılmıştır. Verilerin analizi sürecinde SPSS 13.0 programından yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda;Öğretmenler, yeni programın kalıcı öğrenme sağladığı, öğrenme hızını arttırdığı, öğrencileri edilgen olmaktan kurtarıp etken hale getirdiği, bu programla okumaya erken başlanıldığı ve okuma sırasında doğru hecelere ulaşıldığı görüşünde olmuşlardır. Ayrıca, bitişik eğik yazı ile yazı yazma hızının daha fazla olduğunu, yeni programda seslerin oyun oynanarak eğlenceli bir şekilde öğretildiğini, verilen kılavuz kitapların programı uygulamada yeterli olduğunu, ilk okuma-yazma planlamasının öğretmene hazır olarak verilmesinin çok büyük bir kolaylık olduğunu ve bu programın öğretmen ve öğrenci yaratıcılığına katkı sağladığını düşünmektedirler.Öğretmenlere göre verilen kitaplarda dikteyi geliştirici doğru hecelere yönelik etkinlikler çok az, öğrenci gözlem formlarının sayısı ve kapsamı ise çok fazladır. Yeni programla okuma yazmada ileri seviyede olan öğrencilere yardımcı olunabilmekte, el yazısının kullanılması öğrencilerin kendi karakterlerini oluşturmalarında önemli rol oynamakta ve öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyleri farklı olduğu için yazmaya hazırlık çalışmalarına ihtiyaç duyulmaktadır. Eğitim teknolojilerinden fazlasıyla yararlanılması, velilerle sık sık toplantıların yapılması ve işbirliğinin arttırılması, öğretmenlerin programı daha iyi anlayabilmesi ve uygulayabilmesi için okullarda program geliştirme uzmanı bulundurulması, hizmet içi eğitimlerin arttırılması şeklinde öneriler sunulmuştur.Birinci sınıf Türkçe dersi ilk okuma- yazma öğretim programının (2005) uygulanmasına ilişkin öğretmen görüşleri cinsiyet, mesleki kıdem, çalışma durumu, mezun olduğu okul türü ve 1. sınıfı okutma deneyimi değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermektedir.Anahtar Kelimeler: İlk Okuma-Yazma Öğretimi, Ses Temelli Cümle Yöntemi, Bitişik Eğik Yazı
dc.description.abstractThe target of the study is to identify what the form masters think about the application of the first read-write curriculum (2005) in the first grade Turkish lesson. The target population of the study includes form masters working in the centres of Balıkesir and Sındırgı in 2011-2012 academic year. It has been benefited from a survey consisting of 56 items as a data collection tool. In the process of data analysis, SPSS 13.0 programme has been used.The form masters have the opinion that the new curriculum provides a permanent learning and enhances the learning rate, that it relieves the students of being passive and makes them active and that it is initiated early to read by this curriculum and it is reached the correct syllables while reading. Besides they think that the cursive handwriting increases the rate of writing more, that the sounds can be teached enjoyably by playing the games, that the teachers? books are sufficient to apply the new curriculum, that it is a great convenience to give teachers the first read-write schedule readily and it contributes efficiently the creativeness of teachers and students.According to the teachers, the activities for correct syllables developing the dictamen in the books are less, the number and scope of the student observation forms are more. As a means of the new programme, it can be helped the students who are advanced at reading and writing, and the use of handwriting are fundamental to genarate the students? own characters and then the preparatory works are essential to write since the students have different readiness levels. It is offered that it should be benefited from training technologies, that it should be held parents?meetings and cooperated with them so often, that there should be programme development specialists in schools in order that the teachers can understand and apply the curriculum better and also on-the-job training activities should be more.The opinions of the teachers about how the first read-write curriculum (2005) would be applied differ significantly by gender, seniority, operating status, the type of alma mater and the experience of mastering the first gradesKey words: Curriculum of the first read-write, Sound-based sentence method, Cursive handwritingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 1. sınıf Türkçe dersi ilk okuma- yazma öğretim programının (2005) uygulanmasına ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi: Balıkesir ili örneği
dc.title.alternativeIdentification of teachers opinions regarding the application of the first read-write curriculum (2005) in the first grade Turkish lesson
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid425933
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345867
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess