Show simple item record

dc.contributor.advisorYalçın, Fehime Sevil
dc.contributor.authorRecepoğlu, Behiye
dc.date.accessioned2020-12-07T08:02:22Z
dc.date.available2020-12-07T08:02:22Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111293
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, açık uçlu deney tekniğinin Fen Bilgisi Öğretmenliği lisans 2. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri, akademik başarıları ve biyolojiye yönelik tutumları üzerine etkisini incelemektir. Bu çalışmada, öğrencilerin bilimsel süreç becerileri, akademik başarılarındaki gelişimleri belirlemek için ?Bilimsel Süreç Becerileri Testi?, ?Akademik Başarı Testi? ve biyoloji dersine yönelik tutumlarını ölçmek için ?Biyoloji Dersi Tutum Ölçeği? kullanılmıştır.Çalışmanın örneklemini Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği 2. sınıfta öğrenim gören 105 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrenciler yansız olarak deney grubu ve kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubunda açık uçlu deney tekniği ve kontrol grubunda geleneksel yöntem kullanılmıştır.Uygulamanın lisans 2. sınıf öğrencileri üzerine etkilerini değerlendirmek için Bilimsel Süreç Becerileri Testi, Akademik Başarı Testi ve Biyoloji Dersi Tutum Ölçeği deney ve kontrol gruplarına ön test ve son test olarak uygulanmıştır.Sonuçlar, deney ve kontrol grupları arasında akademik başarı (t(103) = 4,703, p<.05), bilimsel süreç becerileri (t (103) = 2,112, p<.05) ve biyoloji dersine yönelik tutumlar (t (102) = 2,058, p<.05) açısından deney grubu öğrencileri lehine anlamlı farklılıkların olduğunu göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Açık Uçlu Deney Tekniği, Bilimsel Süreç Becerileri, Akademik Başarı, Tutum
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the effects on experimental technique of open-ended Science Education degree 2 grade students' science process skills, academic achievements and attitudes towards biology .In this study, the students' scientific process skills, academic achievements to determine creativity `Science Process Skills Test`, `Academic Achievement Test` and to measure attitudes towards biology lesson `Teaching Biology Attitude Scale` was used.The sample of this work included 105 students are studying in Science Education classroom 2 grade students in Canakkale Onsekiz Mart University.Students identified as neutral as the experimental group and control group. In the experimental group and control group, open-ended experimental technique used in the traditional method.Of the application, Science Process Skills Test to assess the impact on 2 grade license students, the Academic Achievement Test and the Scientific Attitude Scale Biology, experimental and control groups as pre-test and post-test was applied.The results of the experimental and control groups, academic achievement (t(103) = 4,703, p<.05), science process skills ( t (103) = 2,112, p<.05) and attitudes towards biology lesson (t (102) = 2,058, p<.05) for the students in the experimental group showed no significant differences in favor of.Keywords: Open Ended Test Technique, Science Process Skills, Academic Achievement, Attitudeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAçık uçlu deney tekniğinin bilimsel süreç becerileri, akademik başarı ve biyolojiye yönelik tutum üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of the open- ended experimental technique on science process skills, scholar success and attitude toward bioogy
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBiology lesson
dc.subject.ytmBiology teaching
dc.subject.ytmBiology education
dc.subject.ytmOpen-ended learning
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmExperiments
dc.identifier.yokid423704
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345838
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess