dc.contributor.advisor | Konan, Necdet | |
dc.contributor.author | Karaman, Ahmet Eser | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T08:02:00Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T08:02:00Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111236 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı Türkiye'deki devlet üniversitelerinin stratejik planlarında belirttikleri güçlü yönleri, zayıf yönleri, fırsatları ve tehditlerinin neler olduğunu saptamaktır.Araştırma, betimsel yöntemle gerçekleştirilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde üniversitelerin web sayfaları ve www.sp.gov.tr adresinde yayınlanmış olan stratejik planlarda yer alan SWOT analizlerinde belirtilen güçlü yönler, zayıf yönler, fırsatlar ve tehditlerin tüm maddelerinden oluşan tarama listeleri oluşturulmuştur.Tarama listesi araştırmanın her bir alt problemine yanıt olabilecek biçimde ayrı ayrı içerik analizine tabi tutularak çözümlenmiştir.Araştırmada aşağıdaki bulgular elde edilmiştir:Üniversitelerin stratejik planlarında güçlü yön olarak en çok vurgulanan ilk beş madde; ?Genç, dinamik ve nitelikli kadro? 62 üniversiteden 56'sında (% 90), ?Katılımcı ve şeffaf yönetim anlayışı? 62 üniversiteden 35'inde (% 56), ?İnternet ve yerel ağın etkin kullanımı? 62 üniversiteden 32'sinde (% 51), ?Yönetimin yeniliklere açık olması? 62 üniversiteden 29'unda (% 46), ?Lisansüstü akademik program çeşitliliği ve niteliği? 62 üniversiteden 27'sinde (% 43) güçlü yön olarak saptanmıştır.Üniversitelerin stratejik planlarında zayıf yön olarak en çok vurgulanan ilk beş madde; ?Öğretim elemanlarının nicel yetersizliği? 62 üniversiteden 46'sında (% 74), ?Üniversitenin mali kaynaklarının yetersizliği? 62 üniversiteden 41'inde (% 66), ?Kamu kuruluşları ve özel sektörle ilişkilerin yeterli düzeyde olmaması? 62 üniversiteden 40'ında (% 64), ?Mezunlarla iletişimin yeterli düzeyde olmaması? ve ?Sosyal, kültürel ve sportif alanların yetersizliği? 62 üniversiteden 39'unda (% 62) zayıf yön olarak saptanmıştır.Üniversitelerin stratejik planlarında fırsatlar olarak en çok vurgulanan ilk beş madde; ?Coğrafi konumu? 62 üniversiteden 37'sinde (% 59), ?Üniversite sanayi, STK ve kamu işbirliğinin artması? 62 üniversiteden 36'sında (% 58), ?TÜBİTAK, DPT, AB vb. fon sağlayan kuruluşların var olması? 62 üniversiteden 35'inde (% 56), ?Socrates-Erasmus gibi değişim programları? 62 üniversiteden 27'sinde (% 43), ?Türkiye'nin Avrupa Birliğine Katılım Süreci? 62 üniversiteden 25'inde (% 40) fırsatlar olarak saptanmıştır.Üniversitelerin stratejik planlarında tehditler olarak en çok vurgulanan ilk beş madde; ?Bütçenin kısıtlı olması? 62 üniversiteden 37'sinde (% 59), ?Maaşların yetersizliği? 62 üniversiteden 36'sında (% 58), ?Yeterli akademik kadronun sağlanamaması? 62 üniversiteden 34'ünde (% 54), ?Orta öğretim kalitesinin düşmesi? ve ?Öğrenci sayısı ve artışı? 62 üniversiteden 30'unda (% 48) tehditler olarak saptanmıştır. | |
dc.description.abstract | The main objective of this study is to determine what the strengths, weaknesses, opportunities and threatments of the strategic plans of state universities in Turkey.The research is conducted with descriptive method. Scanning lists including all strengths, weaknesses, opportunities and threatments stated in SWOT analyses in the strategic plans published in the web sites of the universities and www.sp.gov.tr are established in data analysis. Scanning list is analysed with content analysis method in terms of finding answers for the subproblems of the research.Results below are obtained from the research:The first five items stressed most in terms of the strengths of the universities? strategic plans: ?Young, dynamic and qualified staff? in 56 of 62 universities (90 %), ?Participative and transparent management mentality? in 35 of 62 universities (56 %), ?Effective use of internet and local network? in 32 of 62 universities (51 %), ?Management?s being open to new ideas? in 29 of 62 universities (46 %), ?Quality and variety of postgraduate academic programme? in 27 of 62 universities (43 %) are determined as strengths.The first five items stressed most in terms of the weaknesses of the universities? strategic plans: ?Lack of instructors? in 46 of 62 universities (74 %), ?Lack of financial resources of the universities? in 41 of 62 universities, ?Inadequacy of relationship between public institutions and private sector? in 40 of 62 universities (64 %), ?Inadequacy of communication with the graduates? and ?Inadequacy of social, cultural and sport fields? in 39 of 62 universities (62 %) are determined as weaknesses.The first five items stressed most in terms of the opportunities of the universities? strategic plans: ?Geographical location? in 37 of 62 universities (59 %), ?Increasing the cooperation of university industry, nongovernmental organizations and the public? in 36 of 62 universities (58 %), ?The existence of the instutitions providing found such as TÜBİTAK, DPT, AB, etc..? in 35 of 62 universities (56 %), ?Exchange programmes such as Socrates-Erasmus? in 27 of 62 universities (43 %), ?The process of Turkey?s joining to European Union? in 25 of 62 universities (40 %) are determined as the opportunities.The first five items stressed most in terms of the threatments of the universities? strategic plans: ?Limited budget? in 37 of 62 universities (59 %), ?Inadequacy of the salaries? in 36 of 62 universities (58 %), ?Not being able to provide enough academic staff? in 34 of 62 universities (54 %), ?Decrease in the quality of secondary school education? and ?The number of the students and its increase? in 30 of 62 universities (48 %) are determined as the threatments. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Üniversitelerin stratejik planlarındaki swot analizleri | |
dc.title.alternative | Swot analysis in strategic plans of universities | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Planning | |
dc.subject.ytm | Strategic planning | |
dc.subject.ytm | Swot analysis | |
dc.subject.ytm | Educational planning | |
dc.identifier.yokid | 394547 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 277612 | |
dc.description.pages | 146 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı | |