Fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji öğretimine yönelik öz-yeterlik algıları
dc.contributor.advisor | Birhanlı, Ayşe | |
dc.contributor.author | Arpaci, Aytaç | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T08:01:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T08:01:56Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111228 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji öğretimine yönelik öz-yeterlik algı düzeylerini belirlemek ve öz-yeterlik algılarının cinsiyet, sınıf düzeyi ve mezun oldukları lise türü değişkenlerine göre incelemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2010- 2011 eğitim- öğretim yılında İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı' nın 1., 2., 3. ve 4. Sınıflarında öğrenim gören 353 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Verilerin toplanması için öğretmen adaylarına ?Biyoloji Öz-Yeterlik Algısı Ölçeği? uygulanmıştır. Biyoloji Öz-Yeterlik Algısı Ölçeği 26 soru ve üç alt boyuttan (Öğretimsel Öz-Yeterlik, Çabasal Öz-Yeterlik ve Olumsuz Öngörüler) oluşmaktadır. Elde edilen verilerin analizinde t-testi ve tek yönlü varyans analizi (one way ANOVA) testi kullanılmıştır. Ayrıca, verilerin analizi SPSS 17.0 paket programı kullanılarak yapılmıştır.Araştırmanın sonucunda fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji öğretimine yönelik öz-yeterlik algı düzeylerin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, öğretmen adaylarının öz-yeterlik algılarının cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre farklılık gösterdiği; mezun olunan lise türü değişkenine göre farklılaşmadığı belirlenmiştir.Araştırmanın sonuçlarına dayalı olarak öneriler geliştirilmiştir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to determine the science teacher candidates? sences of self-efficacy towards biology teaching, and to examine their sence of self-efficacy in terms of variables that gender, grade level and the type of high school they graduated. The surwey method was used in this research. The sample of the research is, 353 teacher candidates from 1st, 2nd, 3rd and 4th grades of Inonu University Faculty of Education Science Teaching Department in 2010- 2011 academic year. Data were collected using ?Biology Self-Efficacy Sences Scale?. Biology Self-Efficacy Sences Scale consists 26 questions and three subscales (Instructional Self-Efficacy, Conative Self-Efficacy and Negative Predictions). The t-test and one way analysis of variance (one way ANOVA) was used for analyzing data. In addition, analysis of data were performed using the SPSS 17.0 package program.As a result, it is detemined that science teacher candidates? self-efficacy perception levels is high. In addition, it is determined that science teacher candidates? sences of self-efficacy differ according to gender and grade level variables; and don?t differ according to type of high school they graduated.Recommendations was developed based on the results of this study. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji öğretimine yönelik öz-yeterlik algıları | |
dc.title.alternative | Science teacher candidates? sences of self-efficacy towards biology teaching | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy belief | |
dc.subject.ytm | Biology lesson | |
dc.subject.ytm | Teacher proficiency | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Science lesson | |
dc.subject.ytm | Professional competence | |
dc.subject.ytm | Biology | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.subject.ytm | Biology teaching | |
dc.identifier.yokid | 400319 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 286843 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı |